ZDRAVA NAVIKA

Koliko je istine u tome da nam nekoliko čaša vode može pomoći u skidanju kila...

Ne znamo za vas, ali nama se već kosa na glavi diže od svih tih čarobnih recepata i dijeta koje (kao) garantiraju brze rezultate i uskakanje u 4 konfekcijska broja manje hlače ili haljine... Stoga smo se pozabavili jednom dobrom starom teorijom. Pa da vidimo, 'drži li vodu'?!



 

Čini se da je pijenje dovoljnih količina vode rješenje za mnoge probleme. Ovo je definitivno jedan od najlakših načina da poboljšamo svoje zdravlje, riješimo se napetosti i "isperemo" toksine iz tijela.

Konzumiranje dovoljne količine vode povezano je i s gubitkom težine, a stručnjaci nas stalno podsećaju na pozitivne efekte koje najobičnija voda može imati na obujam struka.

Ipak, svi smo se ponekad zapitali koliko bi zapravo trebalo piti vode kako bismo izgubili na težini? I, ima li ikakvih dokaza da to stvarno funkcionira?


 

Ima li učinaka

Veza između vode za piće i gubitka težine bila je predmet mnogih studija, od kojih su, također, mnoge pokazale pozitivne efekte koje voda ima na obujam struka. U studiji iz 2014. godine, 50 žena s prekomjernom težinom punih je 8 tjedana pilo pola litre vode 30 minuta prije glavnih obroka - doručka, ručka i večere, naravno, uz uobičajenu količinu unosa vode kroz dan.

Žene koje su sudjelovale u istraživanju kasnije su primijetile smanjenje masnog tkiva, bez promjene njihove normalne prehrane.

 

Slični rezultati dobiveni su i nakon provedene studije 2013. godine. Tada su znanstvenici analizirali efekt vode za piće na gubitak težine. Sudionici su morali na uobičajenu preporučenu količinu vode koju popiju kroz dana dodati još litru i pol vode, i tog režima se pridržavati također 8 tjedana.

Na kraju studije, rezultati njihove prosječne tjelesne težine i sastava tijela bili su niži, što ih je navelo na zaključak kako voda stvarno može imati veliki utjecaj na gubitak težine.


ČITAJTE I:


 

Shutterstock

Dovoljan unos vode vrlo brzo će se, osim na vagi, vidjeti i na vašem licu.


Na što sve djeluje

Voda pomaže u gubljenju težine na mnogo načina. Pored toga, voda ne samo da pomaže da se tijelo hidrira, nego pomaže i u održavanju zdrave probave i funkcije crijeva. A treba naglasiti i kako se zbog nje osjećamo i sito.

Prisjetite se samo, koliko puta vam se dogodilo da ste posegnuli za hranom, a zapravo ste bili žedni?!

 

Isprobajte prvom prilikom i vidjet ćete da nam se to događa češće nego što mislimo.

Još jedan, također vrlo važan, način na koji voda može pomoći u smanjenju tjelesne težine je povećanje sagorijevanja kalorija. Naime, studija od prije pet godina pokazala je da ljudi koji piju pola litre hladne ili vode sobne temperature, zapravo imaju povećanu potrošnju energije, te su sagorjeli više kalorija tijekom dana. Pijenje dovoljne količine vode također održava probavni sustav, omogućavajući tijelu da ispere toksine. Kada je tijelo dehidrirano, bubrezi zadržavaju vodu, a oba faktora doprinose upali, a to se, kako smo upravo naučili, lako može izbjeći.

Na kraju, ne zaboravimo i kako nam pijenje dovoljnih količina vode "skida godine s lica". A to ženama, koliko god to teško javno priznaju, puno znači.


 

Koliko vode treba piti?

Najmanje 2 litre vode treba konzumirati dnevno, jer je voda daleko najvažnija stvar koju možete popiti.

Konkretnije: Preporuke su, kao što i sami znate, često različite. Ona najsuvremenija kaže da trebamo piti 8 čaša vode dnevno. Dok druga kaže kako bi muškarci trebali piti 3 litre vode dnevno, žene 2 litre, a trudnice oko 2,5 litre.

 


ČITAJTE I:


 

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo