FOTO: ISTOCK
Živim.hr
Živim.hr
NEMA PANIKE

Srce vam je počelo luđački udarati? Uz ove trikove smirite ga u trenu

09. siječanj 2021.
Mnogi nerijetko znaju doživjeti ubrzano lupanje srca, a ovo jednako pogađa muškarce i žene svih životnih dobi

Vjeruje se da je normalna brzina otkucaja srca između 60 i 100 otkucaja u minuti. Mnogi nerijetko znaju doživjeti ubrzano lupanje srca, a ovo jednako pogađa muškarce i žene svih životnih dobi.

Uzroci koji mogu izazvati tahikardiju mogu biti opasni (bolesti srca, anemija) ili samo predstavljaju našu reakciju na nešto (traumatični događaj, stres, trening). Donosimo vam popis tehnika koje vam u nekoliko minuta mogu pomoći ako vam srce počne ubrzano i jako lupati. Ako se stanje ne smiri za 15-20 minuta, nazovite hitnu.


Valsalvin manevar

Riječ je o tehnici disanja koja vodi do nekoliko brzih promjena u našem otkucaju srca. Kako to učiniti:

  • Prstima začepite nos
  • Zatvorite usta
  • Izdahnite (ali kroz zatvoreni dišni put)
  • Radite ovu tehniku ​​oko 10-15 sekundi


Slušajte pjesmu 'Weightless' (Marconi Union)

Postoji pjesma koja dokazano smanjuje razinu anksioznosti za 65 posto. Kombinirajući bas, ritam i harmoniju, ova glazba pomaže smanjiti ubrzani rad srca i krvni tlak te sniziti razinu kortizola.


Metoda hladnom vodom

Ova metoda je učinkovita jer stimulira vagus živac koji, prije svega, pomaže u kontroli otkucaja srca. Ako smatrate da su vaši otkucaji odjednom jako ubrzani polijte se hladnom vodom po licu. Također možete uroniti lice u veliku zdjelu punu hladne vode.


Masaža karotidnog sinusa

Masaža karotidnog sinusa također pomaže kod ubrzanog rada srca. Ova arterija ide niz naše grlo (nalazi se pored vagusa), a nježna masaža vršcima prstiju stimulirat će susjedni živac i smanjiti broj otkucaja srca.


Dišite duboko

  • Izdahnite
  • Zadržite dah i brojite do 5, ili koliko god možete
  • Polako udahnite, a zatim ponovno izdahnite
  • Ponovite postupak

Nemojte zaboraviti isprobati i joga disanje.


Što još možete učiniti?

  1. Više vježbajte: svakodnevna tjelesna aktivnost usporava otkucaje srca
  2. Smanjite stres: joga, dnevne tehnike disanja i meditacija savršene su metode
  3. Izbjegavajte duhanske proizvode: pušači imaju veći broj otkucaja srca u mirovanju
  4. Smršavite (ako je potrebno): pretili ljudi imaju značajno povećanje prosječne brzine otkucaja srca. Gubljenje težine je prvi korak u rješavanju ovog problema
Teme
Linker
09. siječanj 2021 11:04