SHUTTERSTOCK
Ana Dukić
Ana Dukić
strpite se

Ako želite izgubiti koji kilogram prije ljeta, prvi obrok bi vam trebao biti točno u ovo vrijeme

16. lipanj 2022.
Volite kasno doručkovati? Imamo odlične vijesti za vas!


Nažalost, imamo loše vijest za sve one koji se bude gladni. Naime, nova istraživanja pokazuju da prvi obrok u danu trebate imati tek u 11 sati ako pokušavate smršaviti. Barem tako tvrdi Tim Spector, profesor genetske epidemiologije na King‘s Collegeu u Londonu, piše Daily Mail.

Profesor ističe kako većina ljudi sada večera mnogo kasnije, oko 21 sat, a Spector navodi da je doručak u 11 sati jedini način za postizanje 14 sati posta. Post od 14 (ili više) sati između večere i doručka je dokazano jedna od najzdravijih metoda za metabolizam i gubitak težine. Ovom strategijom možete vrlo brzo izgubiti 2-5 kilograma.

- Moramo ponovno razmisliti o svemu što su nam rekli da je nezdravo jer izlazi toliko novih istraživanja - rekao je Spector.

Dodaje kako većina ljudi i dalje jede rano, iako večera sve kasnije. Čak i oni koji ne večeraju u to vrijeme, sigurno će jesti neke grickalice do 21 sat, što otežava postizanje 14-satnog razdoblja posta. Stoga je najjednostavnije premjestiti doručak na 11 sati.

Kako je profesor došao do tih saznanja? Naime, Spector je proučavao pleme Hadza, to su moderni lovci-sakupljači koji žive u Tanzaniji i ne pate od pretilosti ili dijabetesa tipa 2. Pleme nema riječi za doručak, a obično počinju jesti u 10.30 ili 11.00 svaki dan.

Među znanstvenicima, ograničeno vrijeme za jedenje sve se više doživljava kao način da budete zdraviji i smršavite. Zapravo, profesor potiče intervalni post, samo s kraćim razdobljem.


Što je intervalni post?

To je oblik prehrane koji dopušta konzumaciju svih namirnica, ali samo u određeno vremensko razdoblje. Svrha intervalnog posta je ponajprije veća dobrobit, više zdravlja, aktivnije starenje i kvalitetniji život.

Intervalni post ima nekoliko varijacija: 16/8 u kojem jedete tijekom osam sati, a 16 postite. Primjerice, jedete normalne obroke od 11 do 19 sati, a preostalo vrijeme ne jedete ništa. Zatim oblik 6/1 koji se provodi tako da se šest dana u tjednu normalno jede, a jedan dan, obično petak, potpuno se posti, odnosno ne unose se kalorije uopće, a piju se voda i nezaslađeni čajevi. Postoji i varijanta povremenog posta 5/2. Dva dana u tjednu broj kalorija smanji se na minimum (500-600 kalorija), a ostalih pet dana jede se uobičajeno.

Dok je tijelo u razdoblju gladovanja (posta) pokreće se autofagija. To je mehanizam samoočuvanja putem kojeg tijelo može ukloniti oštećene i bolesne stanice te tako očisti tijelo od toksina. Svrha autofagije je uklanjanje ostataka i samoregulacija metabolizma na nivou stanice koji će utjecati na cijelo tijelo i dovesti do optimalnog zdravlja. Time se postiže bolje zdravlje, ali i mršavljenje.

Teme
Linker
28. lipanj 2022 12:04