Iako se hranite zdravo i ispravno, mnogo je faktora koji značajno povećavaju potrebe organizma za određenim nutrijentima.
 Foto: TinyBizz photography
Pojačajte rezultate

Dodaci prehrani za žene u svrhu zdravlja i ljepote

16. rujan 2016.
Ja sam prva koja mislim kako se ljepota sviju nas krije u malim nesavršenostima, no također smatram kako bismo trebali posebnu pažnju posvetiti svome tijelu. Donosim vam izbor pet suplemenata kojih se nemate razloga bojati.

U dvadesetima žene svoje zdravlje i ljepotu shvaćaju 'zdravo za gotovo'. Nakon tridesete, kada se pojave prve bore, a rezultati treninga dolaze sve sporije, postajemo svjesne prolaznosti. Zbog obitelji, posla i obaveza oko kućanstva imamo sve manje vremena samo za sebe, no ipak mnoge od nas pronalaze neke svoje rituale, hrane svoju duhovnost, a osobitu brigu poklanjaju zdravom načinu životu i očuvanju ljepote.

Iako se ljepota skriva u malenim nesavršenostima koje nas čine posebnima, s godinama naučimo važnost ljepote koja dolazi iz zdravlja i njege.

 

Utječu na vitalnost, izgled i razinu energije

Zato je nakon tridesete suplementacija posebno važna. Osim što suplementi pomažu poboljšati rezulate treninga, pravilnim izborom suplemenata možemo utjecati na vitalnost, razinu energije, čak i mladolik izgled. I dok muškarci često pretjeruju s korištenjenjem dodataka, žene ih se iz nekog razloga boje.

To su praškovi ili kemija... čujem često. Istovremeno zaboravljaju kako je prava istina da hrana iz Mekića ili konzervirana hrana sadrži puno više kemije. Suplementi nisu čudotvorni, već su maleni, ali snažni saveznici u vašoj svakodnevici.

Iako se hranite zdravo i ispravno - stres, fizička aktivnost, pušenje ili oralna kontracepcija značajno povećavaju potrebe organizma za određenim nutrijentima.  

 

Tri preporuke - liječnik, trener i prodavač

Prilikom izbora suplemenata preporučam da se savjetujete sa svojim trenerom. On najbolje zna koji su vaši ciljevi te kojim nutrijentima možete poboljšati svoje rezultate. Osoblje u prodavaonicama sportske prehrane također će vam dati korisne savjete, ali u slučaju bilo kakvih zdravstvenih problema, prije se posavjetujte se sa svojim liječnikom.

Ovo je kombinacija koju ja najčešće koristim i smatram da je dobra osnova. Suplementi koje uzimam razlikuju se tijekom godišnjih doba kako se razlikuju i potrebe organizma i moji ciljevi. Morate imati na umu da je potrebno određeno vrijeme korištenja da bi vitamini, minerali i ostali suplementi imali utjecaja na vaše zdravlje, pa budite dosljedni i uporni.

Foto: TinyBizz photography
Mnogi od suplemenata koje spominjem dobro će vam doći čak i ako ne vježbate. No, svakako bih vam preporučila da uz dodatke prehrani, u svoj dnevni raspored uključite i fizičku aktivnost. Vjerujte mi, vrijedi!


 

1. OMEGA 3 masne kiseline.

Zašto ih trebale konzumirati? Zato što snižavaju „loši“ kolesterol,  smanjuju mogućnost srčanog udara, pomažu funkcioniranju živčanog sustava, smanjuju upalne procese, štite zglobove, mobiliziraju imunitet, pomažu kod prevencije malignih bolesti, pospješuju oporavak nakon treninga, pomažu kod kožnih bolesti, kosu i kožu čine ljepšom i sjajnom, povećavaju sposobnost učenja - pa je odličan suplement i za djecu, a preporuča se i trudnicama (ja sam ga pila kroz cijelu trudnoću).  Naše tijelo ne može proizvesti esencijalne masne kiseline i zato je neophodno da ih unosimo putem hrane. Dakle, ako ne konzumirate zaista veliku količinu plave ribe i morskih plodova, ovo je suplement koji vam je potreban.

 

2. ZMA

Glavni razlog zbog kojeg vježbači piju kombinaciju cinka i magnezija je njegova sposobnost da utječe na kvalitetu sna i time na oporavak. Dakle, pomoći će svim ženama, majkama, kraljicama da iskoriste kratke sate odmora na što kvalitetniji način.

 

3. ZELENI ČAJ u kapsulama

Žene ga vole jer ubrzava metabolizam i sagorijevanje masti, dobar je prirodni diuretik, pomaže u borbi protiv celulita te je snažan antioksidans.

 

4. VITAMIN C

Najviše istraživan vitamin, pa se o njemu, očekivano, i najviše piše. Vjerojatno ga konzumirate u trenutku kad obolite od gripe ili vas ulovi prehlada, ali ja ga konzumiram tijekom cijele godine. Osim što vrlo snažno djeluje na vaš imunitet i jača otpornost organizma, snažan je antikosidans, djeluje na stvaranje kolagena i regeneraciju tkiva. U velikim dozama pomaže i kod smanjenja razine hormona stresa (kortizol). Dakle unos vitamina C će nam pomoći održati vitalnost i mladenački izgled, a na to, priznat ćete, sve mi ciljamo.

 

5. WHEY PROTEINI

Whey protein je protein dobiven iz sirutke. Upravo njega koristim nakon treninga zbog vrlo brze apsorpcije. Žene ga često žele konzumirati, ali nisu sigurne zašto, jer su im znanstveni tekstovi nejasni. Pa pojednostavimo: tijekom vježbanja na vašim mišićima nastaju mikroropture. Mišićima je potrebna dovoljna količina proteina za zarastanje, a potom i rast. Naravno, vježbanjem se povećava potreba organizma za proteinima. Kada bismo značajno povećali unos mesa, jaja i sličnih namirnica bogatih proteinima, preopteretili bismo organizam. Stoga koristimo koncentrat u obliku proteina u prahu. Nikakva crna magija ni strašna kemija, samo smo nutritivno obogatili prehranu i popravili odnos makronutrijenata.

Drugo pitanje koje muči žene i to me često pitaju jest kada ih treba piti. Mjerica u zobene pahuljice za doručak, nakon treninga ili čak za vrijeme treninga, ako prakticirate duge i isrpljujuće treninge - bit će dovoljna. Ja ih obožavam dodati u smoothije. Osim što poprave okus, pretvore običan smoothie u proteinski. Najbolje otkriće ovog ljeta je bila ledena kava s proteinima. U 1,5 dcl hladnog mlijeka sam ubacila 2 žličice instant kave, mjericu wheya od vanilije, šaku leda i izmiksala u blenderu. Odlično i osvježavajuće.

Nemojte zaboraviti da proteini grade i vašu kosu, kožu, nokte i sva tkiva u organizmu, a ne samo mišiće. I pravilo kao i sa svime je da se ne pretjeruje! Dvije mjerice na dan su vam sasvim dovoljne.

 

Hvala teretani Terminal 7 na ustupljenom prostoru za fotografiranje!

I ne zaboravite, pratiti me možete i na Instagramu!

 

Teme
Linker
09. siječanj 2021 06:46