Program koji želite isprobati

 SHUTTERSTOCK
Nina Čiča/Sponzorirani sadržaj
Nina Čiča/Sponzorirani sadržaj
isprobajte

Bolja probava za samo šest dana? Uz ove savjete, to je itekako moguće

10. studeni 2022.
Mnoge neugodne, ali vrlo česte probavne probleme, mogu se riješiti promjenom načina života i prehrane

Gotovo je nemoguće da u današnjoj pretrpanosti svim mogućim informacijama o zdravlju ne znamo barem otprilike koje su namirnice za nas štetne, a koje nam i na koji način pomažu da sačuvamo zdravlje, dobru formu i lijep izgled. No, iako se vjerojatno svi, u većoj ili manjoj mjeri, trudimo "pametno" birati i pazimo da na našem jelovniku prevladavaju zdrave namirnice, razne probavne smetnje su i dalje jedne od najčešćih zdravstvenih tegoba današnjice. Probavni problemi mogu biti itekako neugodni i zagorčati nam svakodnevni život. I to posve nepotrebno, jer u velikom broju slučajeva problem je u ne tako zdravim životnim navikama i načinu života.


Mnogo krivaca za buru u trbuhu

Prije svega, u određenim fazama života ili trenucima dana, usporena i otežana probava može biti još izraženija i neugodnija nego u normalnim okolnostima. Primjerice, kad smo pod velikim pritiskom i jako nervozni i uznemireni, obično jedemo na brzinu i gutamo hranu, često i ne prekidajući posao, što povećava rizik od pojave nadutosti, fermentacije u crijevima, žgaravice, spore ili otežane probave, zatvora, proljeva ili pak samo djelomične apsorpcije hranjivih tvari u organizmu. Osim toga, treba uzeti u obzir i karakteristike svake pojedine osobe: naime, svatko od nas ima svoju "vlastitu" probavnu osjetljivost na koju opet može utjecati cijeli niz vanjskih faktora. Tu zapravo nije riječ o bolesti u pravom smislu riječi već o nizu neugodnih problema povezanih s nepravilnom funkcijom crijeva čiji uzroci mogu biti različiti, a najčešće su povezani, osim sa stresom - s tjeskobom, lošom prehranom i nezdravim stilom života, što uključuje i nedovoljnu tjelesnu aktivnost i nedovoljno sna.

Svi ti rizični faktori tipični su za moderan način i tempo života, što potvrđuje i činjenica da su probavni problemi sve učestaliji. Prema nekim statistikama, broj osoba koje povremeno ili često pate od nekih probavnih tegoba posljednjih se petnaestak godina udvostručio: čak više od jedne trećine populacije najmanje jednom u godinu dana ima simptome, poput žgaravice, zatvora, nadutosti ili bolova u trbuhu.


Probava utječe na vaš život mnogo više nego što mislite

Mada smo često skloni takve probleme ignorirati, zanemarivati i jednostavno "čekati” da prođu sami od sebe ne čineći ništa, dugoročno gledano to baš nije mudro. Naime, probava je jedna od ključnih tjelesnih funkcija. Kad nastane problem u probavnom sustavu, javljaju se problemi i u drugim tjelesnim sustavima pa tako svatko tko povremeno, ili čak često, muku muči s probavnim problemima, sigurno zna da takvi problemi itekako utječu na psihu, kao i na emocije te mogu biti uzrokom depresije, anksioznosti, smanjene produktivnosti na poslu, narušenih obiteljskih odnosa, ali i slabljenja imunološkog sustava. Ako svoje dnevne aktivnosti organizirate prema ritmu odlazaka na WC, velika je vjerojatnost da se osjećate frustrirano i nezadovoljno. Izbjegavate li neke socijalne prigode i aktivnosti jer osjećate nelagodu ili težinu u trbuhu ili možda zato što ne možete kontrolirati vjetrove, kvaliteta života sigurno vam je narušena. Da ne govorimo o nedostatku energije i osjećaju stalnog umora koji su posljedica zadržavanja štetnih tvari u tijelu uslijed zatvora i loše probave. U svakom slučaju, kad osjetite da je loša probava počela upravljati vašim životom, vrijeme je da nešto poduzmete, a dobra vijest je da malim promjenama u načinu života problem možete, ne samo ublažiti, već i trajno riješiti. A to će se onda osjetiti na zdravlju cijelog tijela i psihe.

image
SHUTTERSTOCK

Program s kojim ne možete pogriješiti

Naravno, mijenjati navike nikada nije lako. Treba imati volje i ustrajnosti, kao i dobru motivaciju, no ono što je uvijek najteže jest početak. Kako i odakle krenuti s promjenama, što poduzeti, što i kako jesti, koliko vježbati, što piti - sve su to pitanja s kojima se sami ili nemate vremena i volje ili dovoljno znanja uhvatiti u koštac. A da biste bili ustrajni i motivirani, želite rezultate osjetiti što prije. Na sve to odgovor nudi novi vođeni program zdravlja „Za 6 dana do bolje probave”, izrađen u suradnji s nutricionistima.

Ovaj lako provediv i stručno osmišljen i vođen program uključuje nutricionistički izbalansirane jelovnike za šest dana, opise namirnica koje su najpoželjnije za dobru probavu, preporučene vježbe za stimulaciju probavnog sustava, savjete o tome što ne činiti ako patite od zatvora, popis čestih dodataka prehrani koji mogu biti uzrokom zatvora te male trikove za poboljšanje probave. Nakon samo šest dana provođenja programa bit ćete oboružani alatom koji će vam pomoći da i po završetku programa nastavite održavati svoju probavu zdravom i funkcionalnom: naučit ćete pripremati jednostavne i zdrave obroke dobre za vašu probavu, naučit ćete koje su namirnice prijatelji probave i zašto, što nikako ne smijete raditi ako patite od zatvora i spore probave, naučit ćete kako jednostavnom tjelovježbom možete potaknuti bolju probavu te otkriti Donat - prirodnu mineralnu vodu koja vaš problem zatvora i spore probave može riješiti učinkovito i na posve prirodan način.


Jednostavni i zdravi obroci

Predloženi obroci su nutritivno vrijedni, a baziraju se na namirnicama koje su blagotvorne za probavu i koje možete kombinirati po želji. Bez puno muke ćete pripremiti jogurt s bobičastim voćem, pileća krilca u umaku s palentom, salatu od mahunarki i ostale obroke iz ovog programa. Naglasak je na udjelu vlakana u obrocima jer su istraživanja pokazala da samo pet posto ljudi zadovoljava dnevnu potrebu za vlaknima. Stoga ćete ovdje pronaći i popis namirnica koje obiluju vlaknima i koje možete svakodnevno uključivati u svoj jelovnik. S obzirom na to da naglo povećanje unosa vlakana, naročito kod osoba kojima inače nedostaju u prehrani, može izazvati neke neželjene nuspojave (češće i mekše stolice ili pojačana nadutost), tu su i savjeti za postupno povećanje unosa vlakana koje će omogućiti prilagodbu probavnog sustava i spriječiti nuspojave.

image
SHUTTERSTOCK


Lagana tjelovježba koju svatko može provoditi

Poznato je i dokazano brojnim istraživanjima da fizička aktivnost može potaknuti probavu, no to ne znači da morate ostaviti posljednji atom snage na treningu. Naprotiv, u priručniku „Za 6 dana do bolje probave” preporučuju se lagane aerobne aktivnosti i joga za koje ne treba imati posebne predispozicije. Vježbanjem se povećava protok krvi kroz vitalne organe, uključujući i probavni sustav, te se ubrzava metabolizam. Stoga lagane aerobne vježbe ili četiri vrlo jednostavne predložene joga vježbe mogu uvelike pomoći boljoj funkciji probavnog sustava, ali i oslobađanju tijela od stresa, a od toga koristi mogu imati i posve zdrave osobe koje nemaju nikakvih probavnih tegoba. Štoviše, ovim vježbama u kombinaciji s jelovnikom i savjetima koje donosi ovaj program mogu učiniti mnogo da sačuvaju i održe svoje zdravlje.

Ključni element programa

Važna karika spomenutog programa je pijenje prirodne mineralne vode Donat. Klinički je dokazano da ta mineralna voda, zahvaljujući jedinstvenoj kombinaciji minerala, potiče probavu. Budete li slijedili smjernice programa, možete očekivati da će se vaši probavni problemi značajno smanjiti ili posve nestati za samo šest dana. A nastavite li s preporučenim savjetima i nakon tih šest dana, to će dugoročno pozitivno utjecati na vašu probavu, a time i na cjelokupno zdravlje vašeg tijela i kvalitetu vašeg života.

Donat se u sklopu ovog programa može piti na dva načina, za ublažavanje simptoma zatvora kad postoji taj problem ili preventivno, kao podrška normalnom radu probavnog sustava u cjelini. Naime, ako osoba pati od zatvora, Donat je vrlo učinkovito rješenje jer obiluje sulfatnim solima koje poboljšavaju simptome zatvora, pospješuju pražnjenje crijeva i konzistenciju stolice, što je dokazano i kliničkim ispitivanjima. No, Donat ima blagotvoran učinak i na druge dijelove probavnog sustava. Visok udio magnezija omogućuje probavnim enzimima i žuči da dospiju u tanko crijevo, a to pospješuje probavu i apsorpciju hrane. To znači da, čak i ako trenutno nemate nikakvih probavnih tegoba i posve ste zdravi i u dobroj formi, možete Donat piti preventivno kao dio uravnotežene prehrane i podršku normalnom radu probavnog sustava općenito.


Za bolje zdravlje općenito

Naravno da je program „Za 6 dana do bolje probave” naročito koristan za osobe koje pate od zatvora, imaju sporu probavu, osjećaju težinu i nelagodu nakon obroka ili nedostatak energije i stalan umor. No, ovo je program i za sve one koji su svjesni da nemaju baš najzdravije životne navike, primjerice imaju lošu prehranu, ne kreću se dovoljno i ne piju dovoljno vode te koji shvaćaju da je krajnje vrijeme da učine nešto za sebe i promjene svoje navike nabolje. Ali i za sve one koji se već sada trude živjeti zdravo i učiniti nešto za sebe danas kako bi i u zrelijoj dobi sačuvali dobro zdravlje i visoku kvalitetu života. Naime, ovakav program i naročito njegov ključni element Donat, osim za rješavanje raznih probavnih tegoba, nutricionisti preporučuju upravo za prevenciju naknadnih problema s probavom i zdravljem općenito. Želite li se pridružiti programu i učiniti nešto dobro za svoje zdravlje, možete to učiniti na Donat web stranici, a sva pitanja možete postaviti putem e-pošte (Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.), u zatvorenoj skupini na Facebooku Vođeni program zdravlja Donat i putem obrasca Pitajte stručnjaka koji ćete pronaći prilikom prijave na program na stranici donat.com. Za lakše provođenje programa na telefon možete preuzeti i mobilnu aplikaciju Donat.

Teme
Linker
17. siječanj 2023 15:13