Sposbnost reći 'ne' je jedna od kvaliteta koju dijele uspješni ljudi.
 Foto: iStock
Super savjeti

Sporijim tempom obavit ćete više posla i postati nezamjenjivi

02. prosinac 2016.
Life coach Susie na vlastitoj koži je naučila kako je važno usporiti tempo. Ubrzo je shvatila da je postala sve produktivnija i bolja.

- Oduvijek sam bila opsjednuta produktivnošću i neprestanom akcijom. Uvijek sam sve, ali baš sve morala napraviti sad i odmah i biti među najboljima. No, kada sam prije dvije godine postala sama svoj šef, ogroman pritisak i neprestana borba me dovela do točke pucanja - počinje svoju priču life coach, Susie Moore. U trenutku kada više nije imala sigurnu plaću svaki mjesec, smatrala je da je put do zarade jedino moguć, ako je konstantno produktivna.

Pristajala sam na sve

- Svojom dobrom radnom etikom, mislila sam da će to biti lako. Ispostavilo se da itekako nije - govori Susie. Dodaje da se, svaki put kad nije bila na laptopu ili u pokretu, osjećala loše i krivo. Iz tog razloga počela je, kaže, puniti svoj kalendar sastancima, pristajala je raditi nepoželjne projekte i nije stajala.

- Rezultati nisu bili onakvi kakve sam očekivala. Umjesto da osjećam uzbuđenje, slobodu i kao da imam kontrolu, bila sam pod stresom, ogorčena i sama - govori.

Ova godina ju je, dodaje Susie, naučila kako je vrlo bitno usporiti. Otkako je to počela primjenjivati uspjela se ubrzati, obaviti više stvari, te je postala puno bolja.

Ovo su njeni savjeti

1. Uvijek se zapitajte 'zašto'

Prije nego što preuzmete novi projekt, zadatak ili odgovornost, pitajte sami sebe: 'Zašto ja ovo radim?'. Nemojte se to prestajati pitati sve dok vas ne obuzme osjećaj zadovoljstva zbog odgovora. Ako je vaš odogovor: 'Učinit ću ovo kako bi ugodio/la šefu...' ili 'Osjećat ću se krivim ako to ne napravim...' niste na putu sreće. Naravno, to ne znači da ćete dignuti 'sve četiri u zrak', no zapamtite da je tanka granica između rada i izrabljivanja.

2. Recite 'ne' dva put više nego inače

Warren Buffett, legendarni ulagač, industrijalac i filantrop 'težak' 70 milijardi dolara jednom je rekao: "Razlika između uspješnih i vrlo uspješnih ljudi je da oni potonji kažu 'ne' za gotovo sve".

Sposobnost reći 'ne' je jedna od kvaliteta koju uspješni ljudi dijele. Oni to otvoreno priznaju, te kažu da će raditi ono što je njima bitno. Ovo se odnosi na društvene pozive, dodatne dužnosti u uredu, ali i na poslovne mogućnosti.

- Ove godine sam odbila trojicu klijenata iz različitih razloga. Posao mi je krenuo bolje jer sam se okružila ljudima koji dijele moju strast i viziju. Rezultat toga je, da sam postala mnogo uzbuđenija oko posla, pa sada nemam ni potrebu uopće reći 'ne' - kaže Susie.

3. Prestanite vjerovati da sve treba biti borba

Lani sam za svoj kanal intervjuirala Denise Duffiel Thomas, autoricu nekoliko bestsellera koja mi je rekla da je najveći mit u koji ljudi vjeruju o postizanju uspjeha i dobre zarade je da to treba biti prokleto teško - rekla je Susie.

Dodaje da je uspjeh ostvarivanje želja srca, te da ako znamo svoj cilj sve preprke na putu moramo prestati doživljavati kao konstanti napor i borbu. Sve će nas to jednog dana osnažiti.

Foto: iStock
Trenutak inspiracije najčešće dolazi kada ste dobe volje, nasmijani i opušteni.

4. Tajna je u zabavi

Jeste li ikad primijetili kako kreativne ideje pršte iz vas kada ste opušteni i dobre volje? Kada konačno uspijemo izbaciti taj stres iz glave, konačno počinjemo shvaćati kako se neke stvari mogu lako riješiti. Naravno, oslobodili smo se te blokade koja nas je kočila. Ne zaboravite na sebe, na prijatelje, obitelj. Probajte nakon svakog napronog dana odvojiti barem pola sata za sebe, koliko god se to ponekad činilo teško. I nemojte tada razmišljati o poslu. Vidjet ćete, ono što vam se navečer činilo nemogućim za riješiti, neće se tako činiti ujutro.

5. Ne bježite od pauza

Ako ste po cijele dan samo 'zabijeni' ispred računala, vrijeme je da to promijenite. Kratka šetnja ili kava učinit će vas produktivnijima, te ćete kada se vratite na radno mjesto, brže i bolje obaviti zadatak. Malo odmorite mozak, protegnite noge i ne zaboravite jesti.

6. Iskoristite trenutak inspiracije

Većina je doživjela onaj super osjećaj kad vas iz ničega 'pukne' inspiracija. Iskoristite taj trenutak i zapišite ideje. Life coach Susie kaže da se to njoj najčešće događa dok šeće psa, tušira se ili kuha. Ako smišljate novi projekt ili vam trebaju nove poslovne ideje, a inspiracije nigdje. Probajte ne misliti na to. Pođite s prijateljima na kavu, čašu vina... Možda vas tada 'lupi' taj trenutak.

' U svijetu nema stresa. Ima samo stresnih misli!'

7. Držite se 'zlatnih sati'

Svi mi imamo 'zlatne sate' - odnosno onaj dio dana kada imamo najviše inspiracije i volje, te kada smo najproduktivniji. Ako ste u mogućnosti dogovarajte važne sastanke upravo tada. Ukoliko ste jutarnja osoba, najteži dio posla obavite upravo tada. Uštedjet ćete puno vremena, a i zar nije bolje pred kraj radnog dana raditi manje zahtjevne stvari.

Radite li i vi u petoj brzini, a čini vam se da posla ima samo više i više? Možda je vrijeme da stanete na kočnicu, te da vas ta pozitivna promjena inspirira.

Teme
Linker
28. studeni 2021 10:24