FOTOGRAFIJE: SHUTTERSTOCK
Suzana Ciboci
Suzana Ciboci
studija

Preskakanje večere nije korisno samo za mršavljenje

04. studeni 2021.
U istraživanju koje je objavljeno u časopisu Obesity autori studije zaključuju da konzumacija obroka u skladu s cirkadijanim ritmom utječe na smanjenje tjelesne težine i poboljšava metabolizma

Znanstvenici su dokazali da je za zdravlje dobro izbjegavati obroke kasno navečer, odnosno da veći razmak između posljednjeg obroka jednog dana i prvog obroka iduće jutro potiče gubljenje masnoća i pomaže tijelu da se prebaci sa sagorijevanja ugljikohidrata na sagorijevanje masnoća te da tako stvara energiju.


Hormon gladi

U istraživanju koje je objavljeno u časopisu Obesity autori studije zaključuju da konzumacija obroka u skladu s cirkadijanim ritmom utječe na smanjenje tjelesne težine i poboljšava metabolizma. To znači da nekoliko sati prije spavanja ne treba jesti kako bi se organizam odmorio od probavljanja hrane.

Znanstvenici su ispitanike podijelili u dvije skupine. Obje skupine jele su tri obroka dnevno četiri dana, ali u različito vrijeme. Svi ispitanici bili su dobrog zdravlja, u dobi od 20 do 45 godina. Jedna skupina jela je doručak u osam ujutro, a drugi obrok u 14 sati. Potom ništa nije jela do idućeg doručka. Kontrolna grupa jela je doručak u osam ujutro, ručak u 14 i večeru u 20 sati. Nakon četiri dana takvog režima ispitanici su podvrgnuti mjerenju metaboličkih funkcija koje je uključivalo sagorijevanje kalorija.

Potom su odgovarali na pitanja o gladi i apetitu te im je iz jutarnjeg i večernjeg uzorka urina i krvi izmjeren hormon gladi. Rezultati su pokazali da u sagorijevanju kalorija nema velikih razlika među skupinama. Ali osobe kojima je razmak između zadnjeg obroka u danu i prvog u idućem danu bio veći, manje su osjećale glad i imale su nižu razinu hormona gladi. Pokazalo se i da je ta skupina sagorjela više masnoća u 24 sata.

Teme
Linker
24. studeni 2021 18:05