ne isplati se

Na koji način dijete s jo-jo efektom mogu uništiti naše tijelo i potpuno poremetiti metabolizam

Mnogi posežu za najnovijim dijetama, ali opet rade iste greške. Izgube kile i zatim se vrate svojim starim, uglavnom lošim navikama. I normalno da se kilogrami opet počnu gomilati.

 

 

Scenarij vam je sigurno poznat. Izgubili ste 5, možda čak i 10 kila pridržavajući se stroge dijete, i sve kako biste te iste kile nakon nekog vremena vratili. I nerijetko bi ih se još i nakupilo.

Mnogi posežu za najnovijim dijetama, ali opet rade iste greške. Izgube kile i zatim se vrate svojim starim, uglavnom lošim navikama. I normalno da se kilogrami opet počnu gomilati.

- Kad izgubite kilograme, izgubite masti i mišiće, ali kad te kile vratite, dobijete uglavnom masti, a ne mišiće. I zato kad sljedeći put odete na striktnu dijetu bit će vam teže skinuti kile - kažu stručnjaci. To se događa zato što su mišići učinkovitiji kod sagorijevanja kalorija i gubitka težine od masnoće.

I jo- jo dijete ne samo da utječu na vašu sposobnost da izgubite težinu, one također mogu imati negativne posljedice za zdravlje. Evo kako:


Mogu uzrokovati nisku razinu šećera u krvi

Kada ljudi slijede vrlo rigidne dijete, preskaču obroke i uklanjaju cjelokupnu skupinu namirnica. To, kažu stručnjaci, može uzrokovati velike padove razine šećera u krvi, što može utjecati na apetit i dovesti do nutritivne neravnoteže.

Nagli pad razine šećera može vas natjerati da žudite za hranom bogatom mastima i šećerom, i teško da ćete tada slijediti zdrave prehrambene navike.

Studija o prehrani i dijabetesu iz 2017., koja je 12 godina pratila 4.234 ljudi i dokumentirala njihove promjene tjelesne težine, otkrila je da što je veća fluktuacija težine, veća je vjerojatnost da će razviti dijabetes tipa 2.

Vaš metabolizam u mirovanju - broj kalorija koje trošite samo da biste preživjeli - također se smanjuje jer je količina kalorija koju konzumirate toliko nepredvidiva da vaše tijelo zadržava ono što može, kada to može.


Mogu utjecati na srce

Studija iz New England Journal of Medicine pokazuje da je fluktuacija tjelesne težine faktor rizika za smrt i koronarne bolesti kod osoba sa srčanim problemima. Primjerice, slijedeći dijetu s niskim udjelom ugljikohidrata, poput keto dijete, usredotočuje se na unos masti i bjelančevina, ali možda vam nedostaju ključne hranjive tvari u povrću, voću i cjelovitim žitaricama. Ograničavanje kalorija u određenim vremenskim razdobljima također može pojačati želju za masnom i slatkom hranom, odnosno hranom koja je najgora za srce.


Može doći do anemije, umora i opće slabosti

Tijekom jo-jo dijete moguće je da vam nedostaju određene hranjive tvari, poput željeza, što može dovesti do anemije.

Anemija se može pojaviti kada se ne proizvodi dovoljno crvenih krvnih stanica koje prenose kisik iz pluća u stanice. Kao rezultat toga, dolazi do umora i slabosti, poteškoća s koncentracijom…

Dijete s jo-jo učinkom također mogu poremetiti ciklus spavanja, a također može doći do problema s probavom.


 

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo