Smoothie od celera

Cijeli svijet za njim luduje: ne samo da pruža osjećaj sitosti, već i bez problema topi kilograme

Ako ste često na društvenim mrežama, onda ste sigurno već primijetili kako je celer, točnije sok od celera nevjerojatni hit. I on zaista može opravdati svoju popularnost.

U domaćoj kuhinji  celer je najpoznatiji kao neizostavan dodatak juhama i kao ukusan povrtni prilog mnogim jelima. Od njega se rade pire i krem juhe, a kulinarski znalci celerove stabljike pune mekim sirom, poslužuju štapiće celera s umakom od avokada, stavljaju ga na kruh namazan maslacem od kikirikija jer daje posebno finu aromu, znaju da je ukusan zapečen, a salati daje posebnu hrskavost.


Osjećaj sitosti

Vrlo se lako uklapa uz mnoga jela, a k tome je vrlo hranjiv i zdrav. Bogat je izvor antioksidansa i korisnih enzima, vitamina i minerala, poput vitamina K i C, folata i vitamina B6. Zbog vrlo malo kalorija, samo 14 na 100 grama, i visokog sadržaja vlakana koja pružaju osjećaj sitosti i potiču probavu, odličan je izbor za one koji žele smršavjeti. Visok postotak vode i elektrolita u celeru spriječit će dehidraciju pa ga je dobro jesti tijekom ljeta kada se pojačano znojimo, a posebni spojevi pomažu mu da djeluje i kao diuretik i smanjuje nadutost.

Ovo povrće dobar je izvor kalija i natrija koji uravnotežuju razinu vode u tijelu, a sadrži i spojeve kumarine koji podupiru sposobnost imunosnog sustava u otklanjanju potencijalno štetnih stanica.

 


Dostupan cijele godine

Druge prednosti celera uključuju njegovu sposobnost poboljšanja zdravlja jetre, kože, očiju i kognitivnog zdravlja, snižava krvni tlak i kolesterol, a zahvaljujući folnoj kiselini i vitaminu B6 sprečava rizik za bolesti srca i krvnih žila.


Celer sadrži antioksidanse i polisaharide za koje se zna da djeluju kao protuupalni lijekovi, a upravo je upala čest uzrok kroničnih bolesti poput raka, bolesti srca, artritisa. Zbog svega toga celer je koristan u liječenju širokog raspona stanja koja su pogoršana upalom: bol u zglobovima (kao što je artritis), giht, infekcije bubrega i jetre, sindrom iritabilnog crijeva i infekcije mokraćnog sustava.

 


Da bi pružio organizmu što više hranjivih sastojaka, najbolje ga je jesti sirovog, a hranjive sastojke celer će sačuvati i ako se kratko propirja, ne dulje od pet minuta. Naime, neki spojevi u celeru, uključujući flavonoide i polifenole, vrlo su osjetljivi i mogu se izgubiti ako se pretjera s termičkom obradom.

Ne odgovara mu predugo kuhanje, čak ni kuhanje na pari, jer se tako povećava apsorpcija vode i postaje gnjecav. Za zdravlje je koristan i svježe pripremljen sok od sirovog korijena, listova i stabljike, a u tom obliku djeluje kao pomoć u ranim fazama reumatizma te pomaže u regulaciji menstrualnog ciklusa. Celer je lako dostupan cijele godine, no njegova prava sezona je za ljetnih mjeseci kada je koncentracija hranjivih tvari u njemu najviša i stoga je ovo pravo vrijeme da se u celeru uživa na najrazličitije načine.

Zero waste at street food festival. Stylish hipster boho girl drinking spinach smoothie in glass jar with metal reusable straw at street food festival. Happy woman in sunglasses with healthy drink
Getty Images/iStockphoto

Tako ga je jednostavno spraviti, ne čekajte više - probajte.


Smoothie od celera, ananasa i krastavca

Probajte smoothie od celera, ananasa i krastavca. Kombinacija ove tri zdrave namirnice potiče čišćenje probavnog sustava i sprečava nakupljanje suvišnih masti.

Za ovaj smoothie vam treba: 

● 1 stabljika celera

● 1/2 ananasa

● 1 krastavac

● 1 čaša vode

Sve sastojke dobro izmiješajte u blenderu. Možete ga piti ujutro.

 

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo