Širom svijeta

Genijalne prehrambene navike koje se isplati 'ukrasti'

Poboljšajte svoje navike i kopirajte trikove iz Kine, Japana, Francuske, Poljske... Jednostavno, a učinkovito. Što vam više treba :)

 

Svaki dan možemo naučiti nešto novo od drugih, a osobito kad je riječ o prehrani. Uvijek možete poboljšati svoje zdravlje, kao i pronaći nove trendove i trikove vezane za hranu. Iskoristite one i iz drugih kultura. Većina ih je vrlo jednostavna, te se lako mogu integrirati i u vašu prehranu i način života. Donosimo fantastične, neke pomalo i čudne prehrambene navike trikove iz Japana, Kine, Poljske…

 

1. Usredotočite se na uživanje u hrani

Francuzi obožavaju hranu, ali na drugačiji način. Jedu polako, ne uskraćuju si ono što vole i uzimaju si dovoljno vremena da uživaju u svakom zalogaju. Ne jedu s nogu i nije im važna kvantiteta već kvaliteta. To im pomaže u održavanju težine.

 

2. Koristite štapiće za jelo

Ovaj ključan element azijske kulture može vam pomoći da jedete sporije i da se zaustavite kad ste siti. Uzimajući manje zalogaje lakše ćete prepoznati kad je dosta i neće doći do nepotrebnog prejedanja.

 

3. Dodajte više začina

Poznato je da se u Aziji i Indiji koristi mnogo začina. Pa, zašto ne biste preuzeli neke njihove trikove. Primjerice, curry i kurkuma mogu suzbiti apetit, a govedina i brokula u ljutom čili umaku može ubrzati vaš metabolizam i zasiti vas.

 

4. Jedite dok niste 80 posto siti

U japanskoj kulturi, običaj je jesti dok niste 80 posto siti. Jedete li do potpune sitosti, želudac će se širiti te će vam trebati sve više hrane da ga napunite. A odlučite li napustiti stol kad vam je najukusnije, smanjit ćete ukupan kalorijski unos i mršavjeti. Služeći se ovim trikom izbjeći ćete i nadutost.

 

5. Pijte zeleni čaj prije i nakon jela

U Kini ljudi često piju zeleni čaj prije i poslije jela (iako ne tijekom, budući da može omesti pravilnu probavu), a studija objavljena u Journal of the American College of Nutrition, objasnila je da konzumacija zelenog čaja može ubrzati metabolizam. Isto tako, također možete uzeti savjet iz Južne Amerike i popiti rooibos čaj. Pokazalo se da poboljšava metabolizmu i pomaže pri upravljanju težinom.

 

6. Ne zaboravite na mediteransku prehranu

Mediteranska prehrana puna je voća, povrća, maslinovog ulja (s omega 3 masnim kiselinama za promicanje dugovječnosti), ribe i cjelovitih žitarica, uz malu potrošnju pržene hrane, crvenog mesa i prerađevina. Prateći ovu vrstu prehrane brzo ćete se početi osjećati zdravijim i sretnijim.

 

7. Češće jedite kod kuće

Poljaci su jedan od naroda koji najčešće jede kod kuće i koji na posao nose hranu od doma. Tako znaju točno što jedu te izbjegavaju nezdrave aditive. Još i štede novac.

 

8. Boje na tanjuru

Ako što više različitih boja stavite na tanjur tijelo ćete bolje opskrbiti potrebnim nutrijentima. Japanci vole ovakve raznobojne obroke.

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo