ima nade

Sedam namirnica koje će smanjiti ožiljke od akni

Mjesta gdje se najčešće pojavljuju su čelo, obrazi, nos, brada te područje ispred uha

 

 

Piše: Goranka Jelinčić


Probijanje akni oštećuje kožu i tkivo ispod nje. Tijelo pokušava popraviti tu štetu i stvara kolagen. Ako se proizvodi premalo ili previše kolagena, pojavljuje se ožiljak. Kozmetička industrija pronašla je mnogo načina za borbu protiv ožiljaka od akni, ali najlakši i najprirodniji način je priuštiti si ukusnu i zdravu hranu.

Akne su jedna od najčešćih dermatoza koje zahvaćaju oba spola, a javljaju se u raznim oblicima uglavnom u razdoblju puberteta. U prosjeku se prvi puta javljaju između 13. i 15. godine i obično se povlače nakon 20. godine života, iako u nekim slučajevima mogu potrajati i do 30. godine. Mjesta gdje se najčešće pojavljuju su čelo, obrazi, nos, brada te područje ispred uha.

Portal Bright Side savjetuje kako hranjivom i uravnoteženom prehranom do blistave kože. Hrana koja bi se trebala naći na popisu za kupnju koja će pomoći smanjiti ožiljke od akni:


1. Bundeva

Bundeva je izvrstan izvor niacina, folata, vitamina A i B te cinka. Niacin i folati povećavaju cirkulaciju krvi, poboljšavaju obnavljanje stanica i korisni su u liječenju akni. Sjemenke bundeve sadrže cink koji pomaže u kontroli razine hormona i stvaranju ulja te pomaže u zacjeljivanju kože. Vitamin A pomaže smanjiti ožiljke od akni.


2. Kelj

Kelj je bogat vitaminima C i K i dobar je izvor bakra i željeza. Vitamini, minerali i antioksidanti u kelju smanjuju hiperpigmentaciju i pomažu ujednačiti tonus kože. Vitamin K djeluje na smanjenje tamnih mrlja na koži. Željezo ubrzava zacjeljivanje rana ili ožiljaka, uključujući ožiljke od akni i mrlje.

 

3. Limun

Limunov sok zateže opuštenu kožu i bori se protiv mrlja. Kora limuna sadrži flavonoide koji imaju zaštitne i antikancerogene učinke na vašu kožu. Limun sadrži još bioflavonoide, pektin, folnu kiselinu, vitamini C, A, B1, B6, kalij, kalcij, magnezij, fosfor, mangan. Započinjanje dana pijenjem čaše tople vode s limunovim sokom ili korištenjem kao preljev za salatu može vam pomoći da postignete zdravu i blistavu kožu.


4. Batat

Batat sadrži retinol i beta-karoten. Vaše tijelo pretvara beta-karoten u vitamin A koji djeluje kao kožna barijera protiv promjene boje, upala i začepljenih pora, često uzrokovanih slobodnim radikalima. Retinol je ključni sastojak mnogih kozmetičkih proizvoda jer se bori protiv hiperpigmentacija, akni, tankih bora i ožiljaka. Umjesto da kupujete skupe kreme, možete uživati ​​u izvornom obliku retinola dodavanjem batata u obroke.


5. Papaja

Probavni enzim papain, prisutan je u velikim količinama u papaji, a potiče prirodni proces probave. Papain pomaže i u pilingu mrtvih stanica kože, odčepljenju pora i izravnavanju ožiljaka od akni. Također održava kožu hidratiziranom.


6. Cvjetača

Cvjetača je sjajan izvor vitamina C i snažne aminokiseline zvane histidin. Tu su i vitamini A, E, K te vitamini B skupine. Histidin štiti kožu od štetnih UV zraka koje mogu pogoršati postojeće tamne mrlje. Vitamin C bori se protiv štete koju uzrokuju slobodni radikali, pomaže tijelu da apsorbira željezo i zacjeljuje rane i ožiljke.


7. Kvinoja

Kvinoja je jedna od rijetkih biljnih namirnica koja sadrži svih devet esencijalnih aminokiselina, a bogata je i vitaminom B3, poznat i kao niacinamid. Pomaže smiriti kožu koja je nadražena i upaljena zbog akni, rozaceje, pa čak i ekcema. Ekdisteroidi, element u tragovima pronađen u kvinoji, pomažu u uklanjanju ožiljaka koji su se pojavili zbog akni. Popravlja kožu i minimalizira iritaciju. Kvinoja je osobito bogata lizinom koji sudjeluje u procesima rasta i zacjeljivanja tkiva.

 

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Please don't insert text in the box below!

Možda će vas zanimati i ovo