Nemate vremena? Imate!

Napunite baterije, pronađite balans i oslobodite um - tri jednostavne i brze vježbe za opuštanje

Ponekad i nije jednostavno samo se opustiti i ništa ne raditi, ali ako ustrajete u pokušajima uskoro ćete uvidjeti da male stanke u kojima se resetirate itekako pomažu u borbi protiv stresa i pridonose opuštanju i smirivanju.

 

Kad bi vam netko savjetovao da se samo opustite i ne radite ništa, biste li odgovorili: “Nemam vremena za opuštanje, ne mogu samo ništa ne raditi, to tek trebam naučiti...? Zasigurno znači da ste u stresu i da ste si zadali previše obaveza, zadataka i očekivanja koja ne stižete i ne možete ispuniti. Što ste više u gužvi i žurbi, više vam treba malih i jednostavnih zadataka koji će vas usmjeriti na to da usporite i tako smanjite razinu stresa kojoj ste izloženi.

Ponekad i nije jednostavno samo se opustiti i ništa ne raditi, ali ako ustrajete u pokušajima uskoro ćete uvidjeti da male stanke u kojima se resetirate itekako pomažu u borbi protiv stresa i pridonose opuštanju i smirivanju. Donosimo tri kratke vježbe koje možete početi raditi već danas. Najvažnije je disanje. Sporo, duboko disanje oslobađa um i donosi trenutačnu relaksaciju. Ove tri vježbe od kojih svaka traje po tri minute vrlo jednostavno se mogu uklopiti u dnevnu rutinu.


1. vježba opuštanja: Napunite baterije

Kada: ujutro, odmah nakon buđenja

Trajanje: tri minute

Stanite uspravno, noge su razmaknute u širini kukova. Zamislite da ste poput drveta povezani sa zemljom. Duboko udahnite i osjetite kako vam se pluća pune kisikom. Zamislite da udišete čistu energiju. Osjetite kako vam energija struji svakim dijelom tijela. Prilikom izdaha pustite napetost i misli da samo idu, nemojte zapravo misliti na ništa drugo osim na udah i izdah. Možete i na svaki udah istegnuti ruke visoko u zrak, a na izdah ih pustiti da padnu uz tijelo.


2. vježba za opuštanje: Pronađite balans

Kada: prije ručka

Trajanje: tri minute

Duboko udahnite i polako brojite do sedam. Potom vrlo polako izdahnite brojeći ponovno do sedam. Promatrajte svoje misli koje iskaču u glavi i vizualizirajte kako se raspršuju poput vodenih balončića. Otpustite tenzije tako što ćete vrlo lagano vrtjeti glavu u jednu pa drugu stranu. Zaustavite se čim osjetite bol. Potom nekoliko puta kružite ramenima naprijed i natrag. Prizovite ugodne misli i osjećaje nekoliko sekundi. Udahnite i lagano izdahnite.


3. vježba za opuštanje: Oslobodite um

Kada: navečer ili prije odlaska na spavanje

Koliko: tri minute

Sjednite na pod ili u stolac, leđa su uspravno, a ramena opuštena. Neka vam bude udobno u tom položaju.

Duboko udahnite i zatvorite oči. Usredotočite se na disanje tako da se koncentrirate na to kako zrak ulazi i izlazi iz vaših pluća. Važno je da ne mijenjate ritam disanja. Kad se pojavi misao ili ideja, samo je pustite da prođe poput oblaka i ne obraćajte pažnju na nju. nema misli lutaju, ne analizirajte ih i ne prosuđujte. Usmjerite fokus na disanje i samo nastavite dalje.

Svaki dan ima 1440 minuta u kojima je provesti devet minuta opuštajući se samo vrlo mali dio, ali sa značajnim pozitivnim utjecajem na vaše zdravlje i osjećaj mirnoće. Redovito radite ove tri vježbe u sljedećih 30 dana i nakon toga uvidjet ćete da ste mirniji, staloženiji, opušteniji te da nema stresa u vašem životu.

 

Nemojte propustiti, nova Vita izlazi u četvrtak 15. kolovoza, a paket Jutarnji list + Vita je samo 14 kuna!

 

 

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo