Prirodna ljekarna

ANEMIJA: da ne dođe do depresije ili nepravilnog rada srca ovih 13 namirnica treba redovito jesti

Najbolji način da pobijedimo slabokrvnost jest da jedemo što više namirnica bogatih željezom. Brojni su kvalitetni biljni izvori tog minerala, koji sadrže i druge važne nutrijente.

Piše: Goranka Jelinčić

 

Anemija ili slabokrvnost nastaje smanjenjem broja crvenih krvnih zrnaca - eritrocita ili količinom hemoglobina, koji mogu biti uzrokovani gubitkom krvi, oslabljenom proizvodnjom krvnih stanica, njihovom pojačanom razgradnjom ili kombinacijom svih poremećaja. Anemija nastaje kada je razina crvenih krvnih stanica ili hemoglobina preniska, a nešto češće se javlja kod žena.


Najčešći simptomi anemije su:

  • kratkoća daha,
  • nepravilni otkucaji srca,
  • depresija,
  • nizak krvni tlak,
  • oslabljeno pamćenje,
  • glavobolja,
  • blijeda koža
  • i šumovi u ušima.


Postoje namirnice koje mogu pomoći u liječenju anemije i regulaciji razine hemoglobina. Najbolji način da pobijedite anemiju jest da jedete što više namirnica bogatih željezom. Brojni su kvalitetni biljni izvori tog minerala, koji usto sadrže i druge važne nutrijente.

Vaš bi se jelovnik trebao bazirati na namirnicama koje, uz željezo, sadrže i obilje vitamina B12, vitamina C i folne kiseline.

 

To su nutrijenti koji potiču i poboljšavaju apsorpciju željeza te formiranje crvenih krvnih zrnaca.


Šipak

Šipak je odličan izvor željeza, kalcija, kalija i bakra. Potiče proizvodnju hemoglobina i cirkulaciju krvi.


Rajčice

Rajčice su jako dobar izvor vitamina C koji je nužan za apsorpciju željeza. U njihovu sastavu pronalazimo i beta-karoten, vitamin E i vlakna. Dovoljno je da svaki dan pojedete samo jednu svježu rajčicu kako biste potaknuli apsorpciju željeza.


Sezamove sjemenke

Istraživanja su pokazala da su sezamove sjemenke odlične za liječenje anemije, naročito crne sezamove sjemenke koje su odličan izvor željeza.


Špinat

Odličan je izvor kalcija, vitamina A, B9, E, C, željeza, vlakana i beta-karotena. Pola šalice kuhanog špinata sadrži čak 3,2 mg željeza, što je oko 20 posto preporučenog dnevnog unosa. Protiv anemije uz špinat jedite i što više celera, kelja i brokule.


Cikla

Zahvaljujući obilju željeza cikla pomaže u oporavku i reaktivaciji crvenih krvnih stanica te oksigenaciji cijelog organizma. Riječ je o namirnici koja najbrže pridonosi oporavku od anemije. Možete je jesti sirovu, naribanu, s lisnatim povrćem u salati te s mrkvom, paprikom i rajčicom... Svježe iscijeđen sok od cikle pijte svakodnevno.

Legumes - lentils chickpeas beans green peas in a glass jar and raw vegetables. Vegan protein source. Vegetarian and healthy food concept
Getty Images/iStockphoto

Leća, soja i grah također su na popisu namirnica kojima se učinkovito možemo boriti protiv slabokrvnosti.


ČITAJTE I:


Prokulice

Male glavice koje izgledaju poput kupusa, poznate još pod nazivom kelj pupčar, izvrsna su zimska hrana. Odličan su izvor antioksidansa, vitamina, folata i vlakana te obiluju željezom. Jedite ih što češće kako biste spriječili osjećaj umora i slabost.


Grožđice

Ovo sušeno voće bogato željezom možete dodati u smoothie, jogurt, zobenu kašu ili salatu kao dio uravnoteženog jelovnika. Kako biste potaknuli apsorpciju željeza u organizmu, grožđice kombinirajte s namirnicama bogatim vitaminom C.


Leća

Brinete li se oko toga da hranom ne unosite dovoljno željeza i proteina, jedite što više - leće! Osim željeza, ova mahunarka sadrži kalcij, fosfor, bakar, vitamin C i tiamin.


Soja

Još jedna dobra namirnica za one koji pate od manjka željeza jest soja. Sojina zrna sadrže i dobre masnoće, vlakna i proteine. Jeste li znali da šalica zrelih, kuhanih zrna soje sadrži gotovo polovinu dnevne preporučene količine željeza? Konzumirajte samo organski uzgojenu soju.


Šareni i crni grah

Šalica graha sadrži oko 20 % dnevne preporučene količine željeza. Osim željeza, grah sadrži i druge važne minerale i vitamine, vlakna i proteine.


Rikula

Ova salata male kalorijske vrijednosti sadrži obilje nutrijenata, među kojima i željezo. Rikula bi se na jelovniku trebala naći i nekoliko puta tjedno.

Portrait of beautiful adult woman drinking red wine at home after hard working day. Woman relaxing with glass of wine after dinner in kitchen
Getty Images

Kupinovo vino je najbolje piti ujutro prije jela i navečer prije spavanja.



MOŽE ČAŠICA? A ZAŠTO NE!

Kupinovo vino

Kupinovo vino je odličan prirodni lijek za liječenje anemije, posebno ako su u pitanju djeca, trudnice i dojilje. Također pomaže i kod iscrpljenosti organizma nakon duže bolesti ili napornih poslova.

Kupinovo vino regulira cirkulaciju krvi i krvni tlak, pojačava imunitet te poboljšava apetit i probavu.

 

Kupinovo vino je najbolje piti ujutro prije jela i navečer prije spavanja. Dovoljna je dnevna doza od 0,5 dl -1 dl u razdoblju od 3 mjeseca.

TREBAT ĆE VAM:

  • 5 kg svježih kupina
  • 1 kg šećera

 

  1. Kupine dobro oprati, očistiti od nečistoća i zgnječiti rukama.
  2. U staklenu posudu slagati red zgnječenih kupina, red šećera i tako dok se sastojci ne potroše. Staviti staklenku na sunce šest tjedana.
  3. Potom dobiveni sok procijediti kroz gazu i uliti u boce (nemojte ih puniti do vrha zbog mogućeg dodatnog vrenja) i čuvati na tamnom i hladnom mjestu.

 



NIŠTA BEZ NJE!

Kopriva

Opć je poznato kako je čaj od koprive dobar za zdravlje, prije svega za liječenje alergija i prehlada, giht, reume, išijasa, bolesti jetre, žuči i slezene, loše probave, čira na želucu i dvanaestercu, kod dijabetesa i bubrežnih kamenaca, upale mokraćovoda i povećane prostate, kožnih bolesti i zdravlja kose, ali i kod anemije.

ZA ČAJ: U dva decilitra vrele vode stavite jednu vrećicu čaja. Ako se čaj ne nalazi u vrećicama onda stavite čajnu žlicu biljke. Prelijete kipućom vodom. Poklopite i ostavite 15-20 min. Procijedite.

ZA SOK: 30 vrhova mladih kopriva, 2 limuna, 3 naranče, 80 dkg smeđeg šećera koprive operite, agrume narežite na kriške (ako nisu ekološki, koru bacite) stavite sve u vodu i ostavite pokriveno 24 sata, potom izgnječite koprive i agrume i sok od koprive je spreman za piće. Ako ne želite odmah popiti sok onda ga ugrijte do vrenja. Spremite u boce i pohranite u hladnjaku.

 

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo