Nakon prekida prolazit ćete kroz razdoblja srama, ljutnje, žaljenja, poricanja, tuge, prisjećanja i prihvaćanja, bez posebnog reda.

 FOTOGRAFIJE: SHUTTERSTOCK
Ana Dukić
Ana Dukić
Žalite li?

Je li u redu razmišljati o bivšem i kada to prelazi granice

28. prosinac 2021.
Svi u nekom trenutku razmišljaju o bivšem partneru, seksualna terapeutkinja otkriva da je to sasvim u redu

Ako se netko obogatio i ostvario uspjeh na temu bivših partnera, to je zasigurno Taylor Swift. Naime, američka pjevačica je više puta otkrila da su njezine pjesme posvećene njezinim bivšim dečkima. Nedavno je pjesmom "I Bet You Think About Me" progovorila o svom odnosu s glumcem Jakeom Gyllenhaalom, a mi smo se zapitali je li normalno razmišljati o bivšima i u kojima situacijama.


"Zašto još uvijek razmišljam o svom bivšem?"

- Razmišljanje o bivšem partneru je zdrav, normalan dio završetka veze i ne postoji vremensko razdoblje prema kojem biste trebali taj odnos preboljeti - rekla je Casey Tanner, certificirana seksualna terapeutkinja za LELO.

A razlog zašto ih ne možete izbaciti iz glave svodi se na tugu.

- Gubitak partnera može biti toliko nepodnošljiv da možete tugovati za osobom kao da je umrla. Vjerojatno ne žalite za osobom, već za sjećanjima koje ste imali, ritualima koje ste stvorili i budućnosti koju ste zamislili - objasnila je Tanner.

Nakon prekida prolazit ćete kroz razdoblja srama, ljutnje, žaljenja, poricanja, tuge, prisjećanja i prihvaćanja, bez posebnog reda, kaže Tanner. Čak i nakon što budete osjećali da ste se u potpunosti pomirili sa svojim razlazom, možda ćete i dalje osjećati nostalgiju zbog dobrih trenutaka koje ste proveli zajedno.

- Uvijek može biti trenutaka čežnje za bivšim partnerom - navodi Tanner.

Primjerice, navratili ste u kafić ili restoran koji ste nekad posjećivali s bivšim, to vas može podsjetiti na njega, čak i godinama nakon što ste prekinuli, ističe Tanner.

Isto tako, seksualna terapeutkinja navodi kako provesti nekoliko trenutaka prisjećajući se starog partnera je ne samo u redu, nego je neophodno.

- Ako potisnete misli i osjećaje o prekidu, oni će se vjerojatno ponoviti pojaviti na druge destruktivne načine - rekla je Tanner.

Dodaje da vas to potencijalno može navesti da izlazite s ljudima za koje niste istinski zainteresirani, preopterećujete se ili razvijate simptome kao što su tjeskoba ili probavni problemi.

- Koliko god maštali o tome, nitko ne može preskočiti proces tugovanja uz distrakcije ili potiskivanja - kaže Tanner.

Zapravo pričanje o svom bivšem ili pjevanje (kao što to radi Swift) može vam pomoći da prebrodite svoju tugu, objašnjava Tanner.

- Procesuiranje svoje tuge naglas učinkovit je način da smanjite sram, osjećaj usamljenosti i podsjetite se da je ono što osjećate normalno - navodi Tanner.


Potencijalni nedostaci razmišljanja o bivšem

Međutim, razmišljanje o bivšem i odnosu s njim u jednom trenutku može postati oblik ponavljajućih misli koje ometaju druge oblike mentalne aktivnosti, a istraživanja pokazuju da je to čimbenik rizika za depresiju i tjeskobu.

Ako primijetite da ste "opsjednuti" bivšom vezom, do te mjere da to utječe na vašu sposobnost funkcioniranja, Tanner preporučuje tjedni razgovor s terapeutom.

- To vam omogućuje udobnost shvaćanja da imate redovit, siguran prostor u koji možete iznijeti svoje misli i osjećaje - kaže Tanner.

Isto tako, možete si odrediti vrijeme tijekom kojeg ćete si dopustiti razmišljanje od bivšem odnosu, primjerice 30 minuta pregledavajući stare fotografije, a nakon toga odlazite u šetnju kako biste te misli držali pod kontrolom, navodi Tanner.

Dok razmišljate o bivšem, može biti primamljivo razmišljati o svemu što je pošlo po zlu u vašoj vezi i što ste mogli učiniti da to popravite. Međutim, trebate biti oprezni tijekom takvog razmišljanja.

- Kada vam nedostaje osoba iz daljine, lako je zaboraviti dijelove veze koji nisu bili dobri. Kada požalite zbog izbora koje ste napravili u vezi, zanemarujete dio sebe zbog kojeg ste osjećali da trebate napraviti taj izbor u to vrijeme. Lakše je postaviti sjećanje na osobu na pijedestal nego razmišljati o nesavršenostima te osobe i te veze - istaknula je Tanner.


Rješenje? Izlasci i seks!

Opušteno prisjećanje na prošlu vezu ili prijašnju ljubav zdravo je i normalno iskustvo i važno je ne osuđivati sebe zbog takvih misli, kaže Tanner. Što je još važnije, ne biste trebali dopustiti da vas nekoliko prolaznih uspomena na vaš bivši plamen spriječe da započnete intimu s nekim novim.

- Izlasci i seks jedan su od najboljih načina da se podsjetite da ste poželjni i sposobni ponovno željeti nekoga. U potpunosti preboljeti nekoga je zabluda tako da nema potrebe čekati da dođete do krajnje točke da biste tražili novog partnera - zaključila je Tanner.

Teme
Linker
20. lipanj 2022 12:08