Sjedenje na podu potiče vas da sjedite uspravnije umjesto da pogrbite leđa - još jedan čimbenik za zdravo starenje
 FOTOGRAFIJE: shutterstock
Suzana Ciboci
Suzana Ciboci
KVALITETNIJI ŽIVOT

Želite dobro ostarjeti? Evo jedne iznenađujuće stvari koju biste trebali raditi svaki dan

15. srpanj 2021.
Sjedenje na podu je jednostavan, učinkovit način održavanja snage, funkcije i vitalnosti kako starite

Ako morate birati između udobnog kauča ili fotelje, sigurno nećete doći u napast da iskoračite u čučanj i sjednete na tvrdi pod. Ali, vjerovali ili ne, jednostavan čin sjedenja na podu može vam pomoći da živite duže i kvalitetnije.

Naime, sposobnost ustajanja s poda značajan je prediktor dugovječnosti kod ljudi u dobi od 51 do 80 godina. U studiji iz 2014., koja je objavljena u European Journal of Preventive Cardiology, oni koji su se mučili s tim da sjednu na pod i potom ustanu s poda imali su pet do šest puta veću vjerojatnost da će umrijeti tijekom razdoblja praćenja u istraživanju od onih koji su mogli sjediti i stajati s lakoćom. Isto je potvrdilo i novo istraživanje iz svibnja 2020.

Koliko dobro možete prijeći sa stajanja na sjedenje i obrnuto odraz je vašeg cjelokupnog zdravlja, kondicije i funkcije. Sjedenje na podu također je jednostavan, učinkovit način održavanja snage, funkcije i vitalnosti kako starite. Ne trebate potpuno izbjegavati stolac, ali evo zašto biste češće trebali sjediti na tlu.


1. Bolja ravnoteža, stabilnost i koordinacija

Spuštanje u čučanj i dizanje s poda regrutira ravnotežu, stabilnost i koordinaciju ukupnog tijela. Dakle, što više to radite, to će vaša ravnoteža biti bolja, a to je posebno važno kako starite jer pomaže smanjiti rizik od padova i nastalih prijeloma.


2. Veća mobilnost

Spuštanje na pod aktivira mišiće koji okružuju zglobove i dijelova tijela kao što su ramena, laktovi, zapešća, kukovi, koljena i stopala. Svakodnevna praksa sjedenja na podu može pomoći u poboljšanju pokretljivosti, što uključuje sposobnost kretanja kroz cijeli raspon pokreta zglobova, a to također pomaže spriječiti ozljede i bolove kako starite.


3. Jači trup i noge

Sjedenje na podu jača cijeli trup i noge. Evo zašto: trup mora biti angažiran prilikom povlačenja tijela s poda, tako da ustajanje i sjedenje više puta može dovesti do maksimalnog angažmana cijelog tijela. Osim toga, dizanje s poda prisiljava nas da izvršimo slično kretanje kao čučanj. Dakle, kada redovito sjedite na tlu, u osnovi radite nekoliko ponavljanja vježbe donjeg dijela tijela tijekom dana.


4. Zdravije držanje

Sjedenje na podu može pomoći u boljem držanju jer, kada se pomaknete iz stojećeg položaja u sjedeći (i natrag), zglobovi moraju biti poravnati kako bi održali ravnotežu. Pravilno poravnanje tijela odnosi se na pravilan položaj glave, ramena, kralježnice, kukova, koljena i gležnjeva.

Štoviše, sjedenje na podu potiče vas da sjedite uspravnije umjesto da pogrbite leđa - još jedan čimbenik za zdravo starenje.


Kako sjediti na podu za zdravo starenje

Sjedenje na podu udobnije je ako sjednete na mali jastuk ili ručnik. Izbjegavajte savijanje leđa. Kada su vam leđa u zakrivljenom položaju, dodatno su opterećeni spinalni diskovi i kralješci. Radije sjednite s torzom visokim i ravnim. Nježno stisnite lopatice prema dolje i zajedno. Također, svaka pozicija može postati problem ako ste predugo u njoj. Pokušajte sjediti prekriženih nogu, s nogama ravno ispred sebe ili sa savijenim koljenima i nogama ravnim na tlu.

Teme
Linker
14. rujan 2021 12:09