Mnogi u tim situacijama posežu za kofeinskim napicima, no postoje i druge metode koje mogu pomoći ako niste u prilici ubiti oko na pola sata
 FOTOGRAFIJE: TATYANA_TOMSICKOVA GETTY IMAGES/ISTOCKPHOTO
Suzana Ciboci
Suzana Ciboci
druge metode

Kako pobijediti popodnevni umor, osim kavom

25. siječanj 2021.
Narodna predaja, tradicionalna medicina i neka istraživanja sugeriraju da mogu pomoći mirisi citrusa

Popodnevni umor nije ništa neuobičajeno, znanost je objasnila da svakog dana od 13 ili 14 sati pa do 15 ili 16 osjećamo uspavanost zbog promjena u dnevnom biološkom ritmu. U tom razdoblju dolazi do pada energije i koncentracije jer tjelesna temperatura poraste. Popodne se možemo osjećati tromo i ako smo za ručak jeli više ugljikohidrata, ako smo dehidrirani zbog premalo vode ili smo cijeli dan sjedili.


Osjećaj svježeg daha trenutačno razbuđuje

Mnogi u tim situacijama posežu za kofeinskim napicima, no postoje i druge metode koje mogu pomoći ako niste u prilici ubiti oko na pola sata. Narodna predaja, tradicionalna medicina i neka istraživanja sugeriraju da mogu pomoći mirisi citrusa, pa pojedite naranču, limun ili grejp ili pak popijte sok svježe iscijeđene naranče. Ako su citrusi iz prirodnog uzgoja, udahnite miris njihove kore. Osvježavajući miris možete osjetiti i ako nakapate nekoliko kapi eteričnog ulja citrusa u raspršivač na radnom stolu.

Jedno malo istraživanje na britanskom Coventry Universityju pokazalo je da pomaže žvakanje žvakaće gume okusa mentola. Osjećaj svježeg daha trenutačno razbuđuje. Iako još nije posve jasna povezanost, kutija žvakaćih guma bez šećera s okusom mentola pri ruci ne može naštetiti. Mnogima pomaže i šetnja na svježem zraku, a ako si ne možete priuštiti šetnju baš u trenutku napadaja popodnevnog umora, odvojite nekoliko minuta te duboko i koncentrirano dišite. Potrudite se i piti dovoljno vode.  

Teme
Linker
08. veljača 2021 18:28