oprez

Možda zato kile ne idu dolje... Najgori mitovi o mršavljenju koji čine više štete nego koristi

Mnogo je savjeta o tome koji je najbolji način za mršavljenje, no budete li se pridržavali onih pogrešnih, moglo bi se dogoditi da nabacite kilograme umjesto da ih se riješite.

 

Jeste li isprobali sve trikove za gubitak kila na koje ste naišli, no nikako da dođete do te željene težine? Možda vam se to čini kao osobni neuspjeh, no vrlo lako razlog tome može biti da ste jednostavno slijedili savjete koji ne djeluju.

Ovo su neki od najgorih mitova o mršavljenju:


1. Smršavjet ću samo ako ne jedem ugljikohidrate

Nema zdrave dijete bez ugljikohidrata. Američki prehrambeni vodič savjetuje tri modela prehrane: zdravi zapadnjački model, mediteranski i zdravi vegetarijanski model. Temelj svih triju je hrana bogata ugljikohidratima, poput povrća, grahorica, voća, cjelovitih žitarica. Uostalom, vlakna su ugljikohidrati - želite li i njih izbaciti iz prehrane?


2. Za mršavljenje treba gladovati

Ovo je vjerojatno najgori mit. Preskakanje obroka i gladovanje dovest će do frustriranosti, brzog odustajanja od dijete i brzog povratka izgubljenih kila. A možete se i razboljeti. Glavno pravilo svake dijete glasi: Ne preskači obroke! Ako se izgladnjujete, organizam će usporiti metabolizam kako bi sačuvao gorivo potrebno za napore. A kad više ne budete mogli izdržati, vjerojatno ćete se prejesti, ali ne povrća. Umjesto toga, uzmite mali obrok svaka tri do četiri sata tijekom dana, poželjno nemasne proteine, povrće i voće (npr. jogurt i bobičasto voće, mrkvu i hummus). Ako vam to nije privlačno, znači da niste zapravo gladni, nego da žudite za nečim (nezdravim).


3. Izbacim li masti, lakše ću smršavjeti

Izbacivanje masnoća ne vodi gubitku težine, nego često upravo debljanju. Od hrane koja sadrži zdrave masnoće nećete nakupiti masne naslage - ona će vam ubrzati metabolizam i pomoći u mršavljenju.

Ljudi koji izbace masti iz prehrane obično ih nadomještaju šećerom i rafiniranim žitaricama, čime usporavaju metabolizam, pokreću upalu, dižu inzulin i slažu masnoće na trbuhu. Kako biste to izbjegli, birajte zdrave masnoće - avokado, ekstra djevičansko maslinovo ulje, sjemenke lana i konoplje, orahe, losos...


4. Nije važno što jedem dok god ograničavam kalorije

Važno je što jedete. Brojenje kalorija potiče nas da se brinemo samo o količini, ne i o kakvoći. A pati li kvaliteta prehrane, patit će i zdravlje. Jest ključno uzimati primjerenu količinu kalorija u skladu s potrošnjom, ali isto tako je ključno paziti na njihov sastav. Namirnice koje drže stabilnu razinu šećera dulje nas drže sitima i smanjuju vjerojatnost za prejedanje.

Young Long Haired Woman Standing Next To Window And Refreshing With Glass Of Fresh Water
Getty Images

Hidratacija je veoma važna za mršavljenje i topljenje masnoća. U vodu možete dodati i nekoliko kapi limuna za bolji ukus.


5. Bezglutenska prehrana je metoda mršavljenja

Bezglutenska prehrana nužna je za osobe s celijakijom i njihov jedini lijek. Provodi li se pravilno, s neprerađenom hranom, može dovesti do gubitka kilograma, ali ona nije strategija za mršavljenje. Mnogi komercijalni bezglutenski proizvodi imaju više kalorija i ugljikohidrata od “običnih” te tako mogu potaknuti debljanje. Često imaju i manje vlakana pa čovjek nakon obroka nije sit i zadovoljan, što može voditi pretjeranom jedenju


6. Ukusna hrana deblja, a ona koja je zdrava nije ukusna

Mislite li da je zdrava hrana bljutava, a prerađena, prezaslađena i premasna ukusna, onda vaši okusni pupoljci trebaju podešavanje. Hrana s puno aditiva, šećera i nezdravih masnoća može poremetiti vaš osjet okusa.

No, kad se prebacite na zdravije izbore, vrlo ćete brzo početi cijeniti suptilnu slatkoću borovnica ili kiselost višanja. Problem je što mnogi ljudi ne znaju kako bi pripremili zdrave namirnice da poboljšaju njihov prirodni okus.

 

Zato se treba poigrati začinima i sjemenkama - njih barem ima mnogo.


7. Smršavjet ću samo ako žestoko vježbam

To nije točno, uspješno mršavljenje ovisi o manjim promjenama kojih ćete se moći lako držati dulje vrijeme. Odraslima se preporučuje barem dva i pol sata umjerene tjelesne aktivnosti tjedno, uz primjerenu dijetnu prehranu.

Često u želji da što prije dođemo do željenih rezultata prenaglo opteretimo svoje tijelo i priuštimo si sportske ozljede za koje nam nerijetko treba i pomoć liječnika. Treba imati umu da saniranje sportskih ozljeda (i bilo kakvih drugih ozljeda) nije besplatno te je zato dobro imati dopunsko zdravstveno osiguranje.



Powered by Croatia osiguranje

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo