super trikovi

Negativne strane previše sjedenja i kako se s njima uhvatiti u koštac

Kad idete na posao ili radite kod kuće, postoji taj ritual koji bismo možda svi željeli promijeniti - sjedenje

 

A tek onaj trenutak kraj vašeg radnog vremena kada shvatite da ste čitav dan proveli u istom, polupogrbljenom, položaju uz računalo i uz minimalne pokrete do WC-a i nazad.

Maknimo na stranu ukočenost i višak kilograma koji se počeo skupljati na krucijalnim dijelovima tijela poput trbuha i stražnjice. Sjedilačko ponašanje, npr. s relativno puno vremena sjedenja povezano je s većim rizikom od dijabetesa tipa II i kardiovaskularnim bolestima, poput srčanih problema. Zastrašujuće, ali istinito. [1]

Također, među najčešćim posljedicama dužeg sjedenja može biti bol koja se javlja u leđima i vratu. Sjedenje možda dodatno opterećuje kralježnicu i pritišće diskove, a tipični pokreti za uredski posao kao što su rad na računalu i tipkanje po mišu, mogu naprezati vratnu kralježnicu, uzrokujući bolove u vratu i leđima.

Indoor shot of a beautiful pregnant woman working at her modern home office.
Getty Images
 

Ipak, bez brige jer i u svom pretrpanom radnom danu možete naći vremena za kretanje tijekom odrađivanja posla.


Namjestite alarm

Posvetite se poslu u tolikoj mjeri da naprosto zaboravite na vrijeme? Namjestite alarm da vam zvoni svakih sat vremena i podsjeti vas da morate malo ustati, protegnuti noge i potaknuti cirkulaciju.


Šetajte za vrijeme obavljanja telefonskih razgovora

Konferencijske sobe i uredi više nisu dio svakodnevice, ali telefonski poslovni razgovori jesu. Stoga, za vrijeme svakog poziva, ustanite od računala i hodajte po stanu dok pričate.


Pijte čašu po čašu vode

Čašu ispijete u roku keks, dok bocu od dvije litre možete ispijati čitav dan. Čaša po čaša, češće se dižete natakati vode, a jednako tako češće idete i na WC.


Plešite nogama

I najmanji pokret stopalima može napraviti razliku, zato slobodno bacite laganu koreografiju ispod stola, ionako je nitko ne može vidjeti.


 


Unaprijedite svoj život već danas!


[1] https://annals.org/aim/article-abstract/2091332/too-much-sitting-chronic-disease-risk-steps-move-science-forward?searchresult=1

 

Možda će vas zanimati i ovo