FOTOGRAFIJE: DARKO TOMAS/CROPIX
Suzana Ciboci
Suzana Ciboci
Postcovid

VIDEO Preboljeli ste koronu? Bilo bi dobro da radite ove vježbe

04. travanj 2022.
Tim Klinike za reumatske bolesti i rehabilitaciju KBC-a Zagreb pripremio je vježbe koje će pomoći da se brže i bez posljedica oporavimo od covida

Nakon što su preboljeli covid-19 mnogi osjećaju posljedice koje se manifestiraju različitim simptomima i tegobama - umor, poteškoće u disanju kao što su nedostatak zraka, kratak dah, bol u prsima, slabost mišića, gubitak ravnoteže. Kod nekih se te tegobe zadržavaju dugo nakon preboljenja akutne infekcije, što se naziva postcovid sindrom, dugotrajni covid, produženi covid.

- Ako imate neke od tih simptoma, svakodnevne aktivnosti vam mogu biti otežane, a važno je što prije vratiti se u normalnu funkciju. U tome može pomoći provođenje vježbi disanja, vježbi jačanja i tjelesna aktivnost. Vježbama disanja smanjujemo nedostatak zraka i kratkoću daha, a vježbama jačanja poboljšavamo stanje mišića koji su oslabljeni uslijed bolesti - ističe tim Klinike za reumatske bolesti i rehabilitaciju KBC-a Zagreb.


Brži oporavak

Pripremili su vježbe koje savjetuju raditi za brži povratak uobičajenim aktivnostima i prevenciju postcovid sindroma.

Vježbe se izvode u 6-10 ponavljanja, u jednu i u drugu stranu. Ako savladate vježbe bez tegoba, možete povećati do maksimalnih 15 ponavljanja. Također, možete u ruke uzeti lakše utege, bocu vode i sl. prilikom izvođenja vježbi u sjedećem položaju. Nekoliko minuta prije vježbanja potrebno je odvojiti za relaksaciju. Ona će pomoći da smirite tijelo te da se pripremite za vježbanje. Svaka vježba je kontrolirana udahom na nos i izdahom na usta pri izvođenju pokreta. Ako osjetite nedostatak zraka uzmite 1-3 minute za odmor.


Pridržavajte se nekih mjera opreza:

* pratite i osluškujte svoje tijelo (ubrzano disanje ili puls),

* neka između vježbi i obroka prođe najmanje sat vremena,

* odmorite nakon svake vježbe,

* nemojte pretjerivati u vježbanju,

* ako osjetite mučninu, vrtoglavicu, nedostatak zraka, stezanje ili bol u prsima prestanite s vježbanjem,

* kad se simptomi smire nastavite vježbati.

Video vježbe izvodi Martina Ćubić, bacc.physioth., Klinika za reumatske bolesti i rehabilitaciju, KBC Zagreb


Pogledajte video: Vježbe u ležećem položaju



Pogledajte video: Vježbe u sjedećem položaju



Pogledajte video: Vježbe u stajaćem položaju



Sve o postcovidu doznajte u novom Doktoru u kući koji izlazi u četvrtak, 7. travnja

Teme
Linker
05. travanj 2022 08:55