SHUTTERSTOCK
Suzana Ciboci
Suzana Ciboci
nemate vremena? Imate!

Tri jednostavne i brze vježbe za opuštanje - svaka traje po tri minute

05. prosinac 2022.
Svaki dan ima 1440 minuta pa je ovih devet minuta koje ćete provesti opuštajući se vrlo mali dio, ali ima značajan pozitivni utjecaj na vaše zdravlje i osjećaj mira

Kad bi vam netko savjetovao da se samo opustite i ništa ne radite, biste li odgovorili: “Nemam vremena za opuštanje, ne mogu samo ništa ne raditi, to tek trebam naučiti...?” To zasigurno znači da ste u stresu i da ste si zadali previše obaveza, zadataka i očekivanja koja ne stižete i ne možete ispuniti.

Što ste više u gužvi i žurbi, više vam treba malih i jednostavnih zadataka koji će vas usmjeriti na to da usporite i tako smanjite razinu stresa kojoj ste izloženi. Ponekad i nije jednostavno samo se opustiti i ništa ne raditi, ali ako ustrajete u pokušajima, uskoro ćete uvidjeti da male stanke u kojima se resetirate itekako pomažu u borbi protiv stresa i pridonose opuštanju i smirivanju.

Donosimo tri kratke vježbe koje možete početi raditi već danas. Najvažnije je disanje. Sporo, duboko disanje oslobađa um i donosi trenutačnu relaksaciju. Ove tri vježbe od kojih svaka traje po tri minute vrlo se jednostavno mogu uklopiti u svakodnevicu.


1. NAPUNITE BATERIJE

Kada: ujutro, netkom nakon buđenja

Stanite uspravno, noge su razmaknute u širini kukova. Zamislite da ste poput drveta povezani sa zemljom. Duboko udahnite i osjetite kako vam se pluća pune kisikom. Zamislite da udišete čistu energiju. Osjetite kako vam energija struji svakim dijelom tijela. Prilikom izdaha pustite napetost i misli da samo idu, nemojte zapravo misliti na ništa drugo osim na udah i izdah. Možete i na svaki udah istegnuti ruke visoko u zrak, a na izdah ih pustiti da padnu uz tijelo.


2. PRONAĐITE BALANS

Kada: prije ručka

Duboko udahnite i polako brojite do sedam. Potom vrlo polako izdahnite brojeći ponovno do sedam. Promatrajte svoje misli koje iskaču u glavi i vizualizirajte kako se raspršuju poput vodenih balončića. Otpustite tenzije tako što ćete vrlo lagano vrtjeti glavu u jednu pa u drugu stranu. Zaustavite se čim osjetite bol. Potom nekoliko puta kružite ramenima naprijed i natrag. Prizovite ugodne misli i osjećaje nekoliko sekundi. Udahnite i lagano izdahnite.


3. OSLOBODITE UM

Kada: navečer ili prije spavanja

Sjednite na pod ili na stolac, leđa su uspravna, a ramena opuštena. Neka vam bude udobno u tom položaju. Duboko udahnite i zatvorite oči. Usredotočite se na disanje tako da se koncentrirate na to kako zrak ulazi i izlazi iz vaših pluća. Važno je da ne mijenjate ritam disanja. Kad se pojavi misao ili ideja, samo je pustite da prođe poput oblaka i ne obraćajte pažnju na nju. Neka misli lutaju, ne analizirajte ih i ne prosuđujte. Usmjerite fokus na disanje i samo tako nastavite.


Svaki dan ima 1440 minuta pa je ovih devet minuta koje ćete provesti opuštajući se vrlo mali dio, ali ima značajan pozitivni utjecaj na vaše zdravlje i osjećaj mira. Redovito radite ove tri vježbe u sljedećih 30 dana i nakon toga uvidjet ćete da ste mirniji, staloženiji, opušteniji te da je stres nestao iz vašeg života.

Teme
Linker
16. prosinac 2022 07:45