FOTOGRAFIJE:
pitajte znanost

Zašto nam mitovi i neistine o zdravstvenim problemima mogu naštetiti

Pitajte znanost, rušite mitove i brinite se o svom zdravlju vjerodostojnim informacijama

Nakon Europskog tjedna javnog zdravlja (EUPHA - European Public Health Week), koji je uključivao niz aktivnosti za podizanje svijesti kako bi se osigurali dobri primjeri javnog zdravlja i inkluzivnijeg društva u cijeloj Europi, ovoga je tjedna pokrenuta kampanja podizanja svjesnosti javnosti „Pitajte znanost - pitajte liječnika“. Cilj ove kampanje je izgradnja povjerenja i pronalazak inovativnih načina suradnje između svih stručnjaka koji doprinose javnom zdravlju na lokalnoj, nacionalnoj, regionalnoj i europskoj razini.

Znanost, istraživanje, nova otkrića i inovacije u području zdravstva značajno su poboljšali kvalitetu života i dugovječnost stanovništva tijekom proteklih 100 godina. Mnoge bolesti koje su nas prije nekoliko desetljeća mogle osuditi na smrt u svega nekoliko dana, tjedana ili mjeseci sada su potpuno izlječive ili samo kronične te podložne odgovarajućem liječenju. Pritom je, naravno, važno povjerenje. Povjerenje u znanost, liječnike, zdravstveni sustav. Paralelno s razvojem znanosti i novim otkrićima, ne smijemo zaboraviti i na vlastitu odgovornost i svijest o tome što možemo učiniti za sebe i svoje zdravlje. Stoga tražimo vjerodostojne informacije.

Velik dio povjerenja i svijesti dodatno je poljuljan tijekom proteklih godinu dana pandemije - lažne i neprovjerene informacije dovele su mnoge ljude u sumnju, čak i u onim točkama u kojima do sada nismo imali nedoumica.

- Podizanje svjesnosti javnosti jedna od naših misija, kao vodećeg globalnog inovativnog i tehnološki napredne kompanije. "Pitajte znanost - Pitajte liječnika" je inicijativa za podizanje svjesnoti radi razumijevanja zdravstvenih pojmova, problema i rješenja u trenutku kada je društvo izloženo neistinitim i neprovjerenim informacijama koje baš svatko može širiti. Zbog toga je važno podići svjesnost o tome kako i gdje možemo dobiti provjerene odgovore na svoja pitanja, bez obzira jesmo li zdravi ili bolesni - objašnjava Roberto Rego Vieira Rocha, regionalni direktor tvrtke Pfizer za Adriatic regiju, dodajući kako je to upravo cilj Pfizerove kampanje o osvješćivanju pod sloganom „Znanost će pobijediti“ (Science will win).

image
FOTOGRAFIJE:


Važnost zdravstvene zaštite

Kampanja podizanja svjesnosti javnsoti "Pitajte znanost", koja je nedavno pokrenuta u Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji, na jednostavan i razumljiv način podiže svjesnost javnosti o važnosti vjerodostojnih izvora informacija o zdravlju i štetnim učincima neistinitih informacija o zdravlju. Kampanja otkriva važnost zdravstvene zaštite i dokazane načine prevencije bolesti, kao što su: vježbanje, prehrambene navike, prilagođenost životnoj dobi... Imamo priliku čitati, vidjeti i čuti vjerodostojne podatke, smjernice, statistike i izjave nadležnih profesionalaca kojima možemo vjerovati. Upravo na njih, kao čitatelje, gledatelje ili korisnike društvenih mreža, nas usmjerava ova kampanja.

- Kampanju pokrećemo nakon Europskog tjedna javnog zdravlja kako bismo potaknuli ljude da kritički procijene informacije o zdravlju, lijekovima, cjepivima i liječenjima koje dobivaju iz neprovjerenih izvora ili usmeno od drugih ljudi - objašnjava Roberto Rego Vieira Rocha, koji vjeruje da će na kraju pobijediti znanost.

Danas svatko može širiti razne informacije putem interneta, stoga u njihovu istinitost možemo biti sigurni jedino ako se obratimo profesionalnim izvorima i vjerodostojnim medijima. Kampanja "Pitaj znanost" također će vam pomoći razlikovati zablude od istine pri informiranju o zdravlju, lijekovima, istraživanju, inovacijama i metodama liječenja. Zdravstveni stručnjaci će se u sklopu kampanje usredotočit na najhitnija zdravstvena pitanja u javnosti. U suradnji s influencerima, kampanja će također pokušati razbiti neke mitove povezane sa zdravljem i rasvijetliti kako nam mitovi i neistine o zdravstvenim problemima također mogu naštetiti.

Linker
23. travanj 2024 09:59