Od depresije u svijetu boluje više od 300 milijuna ljudi
 Getty Images/iStockphoto
Učinite najbolje za sebe

U depresiji ste? Ovo biste trebali raditi svaki dan - bez iznimke

27. studeni 2020.
Kod osoba s depresijom koje prestanu vježbati već u roku od tri dana dolazi do pogoršanja simptoma ovog stanja

 

Ženama koje pate od depresije nužna je redovita terapija vježbom, odnosno fizičkom aktivnosti ili kretanjem u trajanju od 20 do 30 minuta svakog dana, jer u suprotnom postoji velika vjerojatnost od razvoja simptoma teže depresije.


Utjecaj na raspoloženje

Naime, kod osoba s depresijom koje prestanu vježbati već u roku od tri dana dolazi do pogoršanja simptoma ovog stanja, utvrdili su australski znanstvenici s University of Adelaide, analizirajući podatke prikupljene za potrebe šest ranije provedenih studija, a korišteni su podaci prikupljeni od 152 odrasle osobe.

Kako je objavljeno u stručnom časopisu Journal of Affective Disorder, tjelovježba je povezana s pojačanim izlučivanjem endorfina, neurotransmitera koji pozitivno utječu na raspoloženje.


Ljudi koji boluju od depresije mogu iskusiti:

  • nizak nivo životne energije
  • fizički umor
  • teškoće u koncentraciji
  • oslabljeni libido
  • osjećaj praznine, tuge ili krivnje
  • povlačenje u sebe
  • promjene u spavanju i apetitu
  • misli o samoubojstvu


Četiri koraka koje sami možete poduzeti i pokušati si pomoći:

  1. Promijenite bar jednu stvar. Za početak, promijenite upravo ono što radite. ‘Ustanite, krećite se, izradite nešto rukama, svirajte, nacrtajte nešto, napišite nešto, skuhajte večeru… Ako i napravite pauzu, uvijek se možete vratiti problemu i njegovom rješavanju.
  2. Pronađite nešto čemu se možete smijati. Pogledajte zabavan video na YouTubeu, pročitajte omiljeni humoristični blog ili komentar ili se okružite, barem nakratko, s bliskim prijateljima jer oni najbolje mogu nasmijati.
  3. Razmislite o volontiranju. Premda će vam za to vjerojatno trebati truda, pokušajte misliti na nekog drugog.
  4. Budite dobri prema sebi. Prema sebi nemojte biti strogi. Sama činjenica da mislite na sebe, trudite se i blagi ste prema sebi, već će vam podići raspoloženje.

Važno je zapamtiti da je tuga normalna emocija, a depresija stanje koje zahvaća velik broj ljudi. Sasvim je u redu povremeno se osjećati loše, no pazite da ne ‘potonete’, da taj osjećaj ne preuzme kontrolu nad vašim životom. U tom slučaju svakako potražite pomoć, bilo prijatelja, bilo stručnjaka.


ČITAJTE I: PATNJA NEĆE PROĆI SAMA OD SEBE Depresija je najčešći mentalni poremećaj, ali izlječiv. Ako lijekovi ne djeluje, postoje i drugi tretmani

 

Teme
Linker
09. siječanj 2021 07:29