Nitko ne želi pustiti vjetar u društvu, a mi donosimo savjete kako da se u toj situaciji više ne nađete.
 Foto: iStock
Zaustavi se vjetre

Ti dosadni plinovi: Što kad žele van, a vi baš i ne biste

10. ožujak 2017.
Postoji nekoliko iznenađujućih stvari koje uzrokuju nadutost i nad kojima možete imati kontrolu.

O njima nije ugodno razgovarati, no svi ih imamo. Većina ljudi ispusti plin 14 puta dnevno, a mnogi od njih su bez mirisa i nemaju nikakve veze s probavom. Postoji nekoliko iznenađujućih stvari koje uzrokuju nadutost i nad kojima možete imati kontrolu. Polovica vjetrova uzrokovane su aerophagijom, odnosno klimom gutanja.

Navodimo šest mogućih razloga nadutosti.

Lijekovi

Mnogi lijekovi uzrokuju suha usta, što može pojačati količinu zraka koju konzumirate, kaže Raymond. Savjetuje da pogledate da li su nuspojave vaših lijekova povezane sa suhoćom usta. Ako vam plinovi smetaju, pitajte doktora možete li uzeti lijek s manjem nuspojava.

Žvakaće gume

Zbog žvakaće gume 'progutate' više zraka nego što je normalno, a to može dovesti do vjetrova. Osim toga umjetni šećeri sorbitol i ksilitol uzrokuju stvaranje loših bakterija u crijevima, te su one i česti uzročnik zatvora.

Foto: iStock
U posljednje vrijeme ste stalno naduti? Možda razlog leži u žvakaćim gumama.

Pijete na slamku

Pijenje na slamku je kao puhanje balona u obrnutom smjeru. Dok pijete vaše piće na slamku, gurate veću količinu zraka u trbuh, te tako stvarate savršenu podlogu za vjetrove. Bolje da posegnete za dobrim starim načinom i da pijete direktno iz čaše.

Pušenje

Pušenje uzrokuje nadutost na sličan način kao i pijenje pića na slamku. Naime, dok pušite također možete potaknuti ulazak zraka, ali i plina u probavni trakt.

Zabrinutost

Stres i tjeskoba također mogu uzrokovati gutanje previše zraka i ubrzavanje probave. Neki ljudi pod stresom hiperventiliraju, odnosno uzimaju previše zraka koji dovodi do nadutosti.

Prebrzo jedete

Ako jedete brzo i ne sažvačete dobro hranu, možete progutati zrak koji će doprinijeti osjećaju nadutosti. Probajte usporiti i sažvakati svaki zalogaj 20 do 40 puta. I što je još bolje, ako jedete sporije pojest ćete manje, jer brže postižete osjećaj sitosti.

Teme
Linker
23. rujan 2021 17:37