Jedna studija pokazala je kako radnici koji rade prosječnih 11 sati dnevno imaju veći rizik za razvoj depresije.
 Getty Images
Stručnjaci upozoravaju

Stariji od 40 trebali bi raditi tri dana tjedno, a ovo su opasni znakovi da ste već 'pregorjeli'

28. travanj 2019.
Problemi sa spavanjem i previše čaša vina nakon posla, također mogu biti znakovi da vas nešto dublje muči.

 

Stres dolazi u raznim oblicima, ali i onda kad ga ne očekujete. Užurbani način života i stav 'sve mora biti gotovo odmah i sad' mnogima je donijelo brojne prekovremene, a što je još gore doveli su svoje zdravlje u pitanje.


Testovi sve govore

Stručnjaci ne prestaju upozoravati na to kako se radni sati trebaju smanjiti. Jedno od popularnijih istraživanja napravili su stručnjaci sa Sveučilišta Melbourne u Australiji, koji su proučavali radne navike 3500 žena i 3000 muškaraca kroz seriju kognitivnih testova te su došli do zaključka da bi oni stariji od 40 trebali raditi tri dana tjedno.

Nakon određivanja čimbenika kvalitete života, ekonomske dobrobiti, obiteljske strukture i zaposlenja, istraživači su otkrili da su ljudi koji su radili do 25 sati tjedno bili najbolji.

- Njihove kognitivne sposobnosti porasle bi do tih 25 sata, a nakon toga bi padale zbog prevelikog stresa, ali i umora. Kada rade duže od 25 sati osobe starije od 40 godina manje su produktivne i od umirovljenika - kažu autori studije.


Bolesti srca

Za ekstra novcem, prekovremeni sati ponekad nisu loši. No, ako se to stalno događa, primijetit ćete psihičku i fizičku iscrpljenost, kao i manjak kreativnosti. I koncentracija će vam, kažu stručnjaci, oslabiti.

Jedna studija pokazala je kako radnici koji rade prosječnih 11 sati dnevno imaju veći rizik za razvoj depresije. Prekovremeni rad povećava rizik za širok raspon kardioloških problema, uključujući bolesti srca, srčani udar i visoki krvni tlak.

Studija iz 2010. pokazala je pokazala da oni koji rade 10 ili više sati dnevno bilježe 60 posto veći rizik od kardiovaskularnih problema.


Znakovi da ste 'pregorjeli':

1. Simptomi depresije, tjeskobe, sve češće negativne misli

2. Stalno ste umorni i neispavani

3. U opuštanju vam pomaže samo alkohol

4. Iako puno radite, prestali ste biti produktivni

5. Tijelo vas boli, a oči su vam postale natečene i osjetljive

6. Čini vam se da se odnosi s obitelji i prijateljima raspadaju.

 

 

Teme
Linker
17. siječanj 2021 09:22