Getty Images/iStockphoto
bez debljanja

Pet savjeta za zdravo uživanje ovih blagdana

04. prosinac 2020.
Ovi će nam blagdani zasigurno biti drugačiji nego inače. Neki od nas možda se neće družiti s članovima obitelji i prijateljima kao što bismo to inače činili, ili - ako se ipak okupljamo - vjerujem da će to biti vrlo oprezno

 

Bilo da odgađate odluku o obilježavanju blagdana ili ste već u blagdanskom raspoloženju, svečani obroci će vjerojatno i dalje imati važnu ulogu. Nedavno je Herbalife Nutrition anketirao 2.000 ljudi i anketa je pokazala da 61% ispitanika smatra da ovih blagdana zaslužuju uživati – čak više nego drugih godina – zbog stresa kojeg su pretrpjeli u 2020. Isto tako, 53% ispitanika navodi da su kod odabira hrane češće posezali za nezdravom hranom, nastojeći se utješiti zbog činjenice da su ovogodišnji blagdani toliko drugačiji.

U redu je da se počastite tijekom blagdana, no ne biste trebali pretjerivati. To bi moglo dovesti do nepotrebnog debljanja, što će izazvati dodatnu tjeskobu u godini pred nama. Zato evo nekoliko prijedloga kako ovih blagdana možete udovoljiti žudnji za određenom hranom, a ipak ostati zdravi.


Međuobroci su dobrodošli

Veliki sam zagovaratelj međuobroka, jer ako se pravilno uzimaju, oni mogu biti korisni iz više razloga. Hranjiv, uravnoteženi međuobrok može vam pomoći da održite potrebnu razinu energije između obroka, a uz to može pomoći da kontrolirate glad i manje jedete kod glavnih obroka. No, u stresnim situacijama često se desi da nesvjesno grickamo ili posegnemo za hranom kako bismo pobjegli od neugodnih osjećaja. Zato je važno pojesti mali obrok prije odlaska na blagdanska okupljanja ili čak ponijeti sa sobom grickalice bogate proteinima poput neposoljenih orašastih plodova ili proteinske pločice. Tvrde i hrskave namirnice osim toga mogu biti korisne u ublažavanju stresa jer za njih moramo aktivirati mišiće čeljusti – zato ako grickate, neka to bude šaka badema, zrna soje ili mlade mrkve.

HERBALIFE
 


Pijte dovoljno tekućine

Voda je neophodna za apsorpciju hranjivih tvari. Dakle, trebate piti dovoljno vode kako bi vaš organizam mogao dobro probaviti hranu i dostaviti hranjive tvari u vaše stanice. Isto tako, voda omogućava eliminaciju onih tvari koje tijelo ne želi. I vaš imunološki sustav se oslanja na dostatan unos tekućine. Ne zaboravite da i druge tekućine doprinose hidrataciji: kava i čaj ubrajaju se u dnevni unos tekućina, no pazite na kalorije ako se odlučite za pomodne varijante kave, jer one mogu biti prepune masti, šećera i kalorija. Ako vas kofein održava budnima, pijte kavu samo prije podne ili prijeđite na kavu bez kofeina ili biljni čaj, kako biste bili sigurni da ćete se dobro naspavati.

HERBALIFE
 


Dajte prednost proteinima i povrću

Mnoga blagdanska jela često su visokokalorična, a sadrže malo hranjivih tvari i vitamina koji su potrebni našem organizmu. Jedan od načina da odolite nezdravoj hrani je da u svaki obrok uključite više proteina i povrća, a smanjite ugljikohidrate i masti. Namirnice bogate proteinima poput crvenog mesa, mesa peradi, jaja i mahunarki vrlo su zasitne, a uz to su izvor vitamina B, vitamina E, željeza, cinka i magnezija. I zato kada povećate količinu proteina i smanjite količinu praznih kalorija, osiguravate dodatne nutrijente koji su potrebni vašem tijelu. Da biste pojeli više povrća, nemojte jesti priloge koji sadrže škrob i umjesto toga uzmite dvostruku količinu priloga od povrća. Tako ćete jednostavno smanjiti kalorijsku vrijednost, a dodatna vlakna će vas zasititi.

HERBALIFE
 


Oprezno sa slatkim

Kolači i poslastice neizbježni su u blagdansko vrijeme, no tu je važno dobro odabrati. U anketi o blagdanskim prehrambenim navikama 43% ispitanika je priznalo da u obroku pojedu više od jednog deserta. To ne čudi, jer ponekad žudimo za slatkim kada nam naglo padne energija. Isto tako, kada smo pod stresom ponekad posegnemo za slatkim kao utjehom ili nagradom. Nažalost, mnogi kolači i poslastice mogu biti vrlo kalorični, pa ih nije uputno jesti ako želite održati zdravu tjelesnu težinu.

Ne morate potpuno izbaciti poslastice, ali budite vrlo izbirljivi. Nastojte pojesti samo male porcije posebnih slastica koje jedete samo u blagdansko vrijeme i pokušajte izbjegavati obične, 'svakodnevne' slastice koje nisu tako posebne.  

Možda bi bilo dobro malo promijeniti način na koji pripremate deserte za svoju obitelj. Jedna od mogućnosti je priprema ili pečenje s dodatkom voća. Tekstura kuhanog ili pečenog voća više podsjeća na desert nego sirovo voće. Pokušajte ispeći polovice grejpa ili naranče na grilu, breskve ili ananas u pećnici, ili pak narežite jabuke ili šljive na ploške i kuhajte ih začinjene cimetom ili muškatnim oraščićem dok ne omekšaju. Ako se želite počastiti sladoledom, pripremite zdraviju verziju: ogulite banane, omotajte ih u papir za pečenje i smrznite ih. Nakon toga možete ih rezati na kolutiće ili ih usitniti u blenderu.

 


Prošećite!

Uz to što pomaže probavi, hodanje je odličan način da provedete vrijeme na otvorenom i priuštite si i mentalni predah. I u ovo doba godine zna biti lijepo vani, zato nađite vremena za šetnju poslije obroka i uživajte u svemu što vas okružuje. Redovna tjelesna aktivnost donosi mnogo blagodati, između ostaloga osigurava bolju pokretljivost zglobova i jači osjećaj dobrobiti. 

Uz sve ove savjete osjećat ćete se dobro tijekom blagdana. Imajte na umu: ako počnemo odustajati od zdravih prehrambenih navika u ovoj godini, teže ćemo im se vratiti u novoj godini.

Napisala: Susan Bowerman, M.S., RD, CSSD, CSOWM, FAND – Viša direktorica za globalnu edukaciju o prehrani i trening kompanije Herbalife Nutrition

 

Linker
08. siječanj 2021 06:31