Odrasli bi trebali piti vodu ili razrijeđeni sok svakih sat do dva, a djeca svakih 15-20 minuta po 1 do 2 žlice ili gutljaj
 Getty Images
Visoke temperature

Oprez: Povećajte unos tekućine i nemojte čekati da osjetite žeđ!

14. lipanj 2020.
Manjak tekućine može utjecati na funkciju bubrega i pojačano nakupljanje minerala iz urina te prouzročiti stvaranje bubrežnih kamenaca

Visoke temperature najnegativnije djeluju na dišni sustav kroničnih bolesnika (koji boluju od KOPB-a i astme) i djecu. U tim situacijama disanje je otežano i dolazi do bronhospazama i nadražajnog kašlja.

Na vrućini se krvne žile šire, čime se snižava tlak. Mijenja se i zgrušavanje krvi pa zbog česte dehidracije dolazi do lokalne tromboze, a noge otiču jer tekućina zaostaje u donjim dijelovima tijela.

Kod naglih promjena temperature može doći do infarkta, a manjak tekućine može utjecati na funkciju bubrega i pojačano nakupljanje minerala iz urina te prouzročiti stvaranje bubrežnih kamenaca. Ako je temperatura tijela slična temperaturi zraka, ono se hladi isparavanjem, što može promijeniti srčani ritam i prouzročiti dehidraciju i grčeve.

HZJZ preporučuje:

1. Rashladite tijelo i pijte dovoljno tekućine kako bi vam urin bio svijetao. Pijte redovito negaziranu vodu te niskokalorične napitke bez kofeina, alkohola i šećera da njima ne izazovete jaču dehidraciju. Možete se osvježiti i tako da u ustima rastopite kockicu-dvije leda. Dehidraciju od vrućina izbjegnite uzimanjem vode ili razrijeđenog soka, najbolje limunade, i to odrasli svakih sat do dva, a djeca svakih 15-20 minuta po 1 do 2 žlice ili gutljaj. Nemojte čekati da osjetite žeđ kako biste povećali unos tekućine. To pogotovo vrijedi za starije osobe koje imaju slabiji osjećaj žeđi.

2. Tuširajte se ili kupajte u mlakoj vodi. Druga mogućnost je zamotati se u hladne mokre ručnike ili se rashladiti mokrom spužvom, kupkom za noge i sl. Djeci možete mokre ručnike stavljati na noge i ruke.

3. Jedite češće male i što tekućije obroke. Izbjegavajte hranu prebogatu bjelančevinama. Ako ste u mogućnosti, pripremite miješano svježe voće, smoothie ili laganu juhu kako biste organizmu vratili izgubljene minerale, vitamine i elektrolite.

4. Nastojte rashladiti prostor u kojem živite. Idealno bi bilo sobnu temperaturu održavati ispod 32°C danju, a 24°C noću. To je posebno važno za djecu, osobe starije od 60 godina ili one s kroničnim zdravstvenim problemima. Iskoristite hladniji noćni zrak da rashladite svoj dom. Ako je moguće, otvorite sve prozore i podignite rolete tijekom noći i ranih jutarnjih sati, kada je vanjska temperatura niža.

Teme
Linker
03. listopad 2022 19:20