FOTOGRAFIJE: GROUP4 STUDIO GETTY IMAGES
Suzana Ciboci/Spozorirani sadržaj
Suzana Ciboci/Spozorirani sadržaj
zaštitite se

Niste valjda na nju već zaboravili? Ovo je dobitna kombinacija za neprobojan imunitet tijekom hladnijih mjeseci

23. rujan 2021.
Zimi ljudi provode više vremena u zatvorenom prostoru i u bližem kontaktu s drugim ljudima koji mogu prenijeti svoje klice


Naš imunosni sustav radi izvanredan posao obrane od mikroorganizama koji uzrokuju bolesti, ali ponekad u tome ipak ne uspije: klica uspješno napada i čini nas bolesnim. No svi dobro znamo da je moguće intervenirati i ojačati imunosni sustav kako bi on optimalno radio i pružao zaštitu od bolesti. Najčešće tome pribjegavamo tijekom jeseni i zime, kada smo pojačano izloženi virusima prehlade i gripe.


Slabi li hladnoća imunosni sustav?

Gotovo svaka majka je rekla: "Nosi jaknu ili ćeš se prehladiti!" Je li u pravu? Vjerojatno ne. Naime, izloženost umjerenim hladnim temperaturama ne povećava našu osjetljivost na infekciju, ali postoje dva razloga zašto je zima "sezona prehlade i gripe". Zimi ljudi provode više vremena u zatvorenom prostoru i u bližem kontaktu s drugim ljudima koji mogu prenijeti svoje klice. Također virus gripe ostaje duže u zraku kada je zrak hladan i manje vlažan.


Što utječe na imunosni sustav?


✓ Neuravnotežena prehrana

Zdravi ratnici imunološkog sustava trebaju dobru, redovitu hranu. Znanstvenici su odavno prepoznali da su ljudi koji žive u siromaštvu i pothranjeni osjetljiviji na zarazne bolesti, a poznato je i da prerađena hrana ili visok unos jednostavnih šećera, negativno utječu na imunosni sustav.


✓ Stres

Iako je teško izmjeriti "univerzalnu" razinu stresa, znanstvenici pokušavaju otkriti koliko kronični stres, poput onog uzrokovanog odnosima s obitelji, prijateljima i suradnicima, ili trajnim izazovima za dobro obavljanje posla uzima danak u imunosnom sustavu.


✓ Nedostatak kretanja

Sjedilački način života i nekretanje direktno slabe imunosni sustav. S druge strane, redovita tjelovježba jedan je od stupova zdravog života. Poboljšava kardiovaskularno zdravlje, snižava krvni tlak, pomaže u kontroli tjelesne težine i štiti od raznih bolesti. Baš kao i zdrava prehrana, tjelovježba može pridonijeti općem dobrom zdravlju, a time i zdravom imunološkom sustavu.


✓ Dob

Kako starimo, naša se sposobnost imunosnog odgovora smanjuje, što zauzvrat pridonosi većem obolijevanju. Zaključak mnogih studija je da, u usporedbi s mlađim ljudima, starije osobe imaju veću vjerojatnost da će se zaraziti zaraznim bolestima i vjerojatnije je da će umrijeti od njih. Respiratorne infekcije, uključujući gripu, virus covid-19 i osobito upalu pluća vodeći su uzrok smrti osoba starijih od 65 godina širom svijeta. Nitko sa sigurnošću ne zna zašto se to događa, ali neki znanstvenici primjećuju da je taj povećani rizik u korelaciji sa smanjenjem T stanica za borbu protiv infekcije.


Povećajte imunitet na zdrav način

Vitamini i minerali presudni su u održavanju imunosnog sustava, a njihov je manjak česta pojava upravo u ovom dijelu godine - česti umor, koji mnogo nas osjeti povratkom s godišnjih odmora, početkom školske godine i s padom temperatura može biti posljedica manjka vitamina, čemu pridonosi i manje sezonskih i nutritivno bogatih namirnica tijekom zime.


✓ Vitamin C

Zbog manjka vitamina C smanjena je iskorištenost kisika u stanicama i tkivima pa je imunosni sustav oslabljen, a organizam postaje podložniji bolestima. Voće i povrće,osobito citrusi, crvena paprika i zeleno lisnato povrće bogato je vitaminom C. Osim kroz hranu, ovaj važan vitamin može se dobiti i putem dodataka prehrani.Na našem tržištu postoji veliki broj dodataka prehrani koji zadovoljavaju potrebu dnevnu dozu. Odličan izbor mogu biti i 365 Nature liposomalni vitmamin C kapsule. Unutar takozvanih liposomskih kapsula vitamini su zaštićeni liposomalnom membranom koja prolazi kroz probavni sustav u zaštićenom i nepromijenjenom obliku. Zahvaljujući ovakvom načinu “skladištenja” vitamini se prilikom konzumacije apsorbiraju u tankom crijevu te tako direktno odlaze u krvotok


✓ Vitamin D

Vitamin D može spriječiti respiratorne infekcije, gripu i upale gornjih dišnih puteva kod osoba koje nemaju dovoljne razine vitamina D. Preporučena koncentracija vitamina D u krvi u populaciji trebala bi iznositi 75 nmol/L - 125 nmol/L za optimalnu zaštitu od infektivnih bolesti. Studije pokazuju da čak 40-50% populacije u našem području ima nedostatak vitamina D, a najniže vrijednosti bilježe se tijekom zimskih i proljetnih mjeseci, kada je najmanje sunčanih dana, a poznato je da se ovaj sunčani vitamin sinteza u koži pod utjecajem izlaganja sunčevom svjetlu.Tijekom zimskih mjeseci dostatna razina osigurava se dodacima prehrani.


✓ Cink

Jedna od najpoznatijih uloga cinka je doprinos normalnoj funkciji imunološkog sustava: cink, naime, utječe na stvaranje i aktivaciju T-limfocita, bijelih krvnih stanica važnih u borbi protiv infekcija. Čak i mali nedostatak cinka može poremetiti aktivnost T-limfocita, a ozbiljan nedostatak nosi sa sobom oslabljen imunitet i česte infekcije. Znanstvenici su otkrili da visoki unos cinka (min 75 mg) u prosjeku skraćuje vrijeme trajanje prehlade za 3 dana. Cinka ima u mnogim namirnicama, a raznolika prehrana koja uključuje meso i morske plodove te sjemenke (lana, sezama, bundeve), shiitake gljive, indijske oraščiće, slanutak, grah, smeđu rižu, grašak, špinat, češnjak uz cink osigurava i unos selena i magnezij koji se također smatraju važnim antioksidansima i mineralima za jačanje imuniteta.

image
FOTOGRAFIJE: ALEKSANDARNAKIC GETTY IMAGES


Namirnice koje jačaju imunitet


✓ Jogurt

Jogurt i ostali mliječni proizvodi s probioticima štite crijevnu mikrofloru koja je temelj zdravlja. Naime, više od 80 posto našeg imunosnog sustava je u crijevima pa je ravnoteža dobrih i loših bakterija presudna za zdravlje.


✓ Med i matična mliječ

Prirodni je saveznik našeg imuniteta. Osim što obnavlja energetske zalihe našeg organizma, svojim sadržajem vitamina, minerala, aminokiselina i ostalih tvari značajno jača imunosni sustav.


✓ Češnjak

Češnjak sadrži spojeve koji pomažu imunosnom sustavu u borbi protiv klica. Cijeli češnjak sadrži spoj koji se zove alin, a kada se češnjak zgnječi ili žvače, ovaj spoj se pretvara u alicin, glavni aktivni sastojak češnjaka. Alicin sadrži sumpor, koji češnjaku daje karakterističan miris i okus, međutim, alicin je nestabilan, pa se brzo pretvara u druge spojeve koji sadrže sumpor za koje se smatra da češnjaku daju njegova ljekovita svojstva. Pokazalo se da ti spojevi pojačavaju odgovor na borbu protiv bolesti nekih vrsta bijelih krvnih stanica u tijelu kada naiđu na viruse, kao što su virusi koji uzrokuju običnu prehladu ili gripu. Istraživanja su pokazala da češnjak smanjuje rizik od obolijevanja, kao i koliko dugo ostajete bolesni. Također može smanjiti težinu simptoma.

Češnjak se stoljećima koristi u narodnoj medicini i vjerojatno ste dobro upoznati sa svježim češnjakom, osobito njegovim jakim mirisom i okusom. No jeste li čuli za crni češnjak?


Što je crni češnjak i kakva je njegova uloga u imunitetu

Crni češnjak je svježi sirovi češnjak (Allium sativum) koji se s vremenom mijenja korištenjem niske topline i vlažnosti od oko 70% u procesu nazvanom Maillardova reakcija. Tijekom tog procesa režnjevi postaju izrazite crne boje, mijenjaju se tekstura i okus češnjaka - mekši je i slađi od običnog sirovog češnjaka.

Iako se čini da je crni češnjak nedavno otkriven, zapravo se i on se koristi stoljećima jer, poput svježeg sirovog češnjaka, ima antioksidanse i druge ključne hranjive tvari koje mogu pomoći u poboljšanju zdravlja i sprječavanju ozbiljnih zdravstvenih problema.


Zdravstvene prednosti crnog češnjaka

Dok crni češnjak ima manje aktivnog spoja alicina od svježeg sirovog pandana, može se pohvaliti višim koncentracijama mnogih hranjivih tvari, antioksidanata i drugih korisnih spojeva, zbog čega je u fokusu znanstvenika već neko vrijeme. Postupkom fermentacije, naime, u crnom češnjaku se stvara više antioksidansa nego što ga ima u bijelom, organizam ga lakše prihvaća i kao antioksidans djeluje još snažnije. Zbog toga je sve cjenjeniji i kao dodatak prehrani. Prepun enzima, vitamina skupine B, bjelančevina, saponina i flavonoida - bioaktivnih spojeva koji su važni za očuvanje zdravlja - stimulira imunosni sustav, čisti krvne žile od plaka, održava normalne razine kolesterola, stabilizira krvni tlak ... Ove veće koncentracije mogu biti barem djelomično odgovorne za mnoge zdravstvene prednosti koje crni češnjak pruža - od kontrole šećera u krvi, zaštite srca, snižavanju razine kolesterola i triglicerida, sprečavanje rasta i širenja stanica raka u tijelu i mnoge druge.

image
FOTOGRAFIJE:


Ciljani dodaci prehrani za imunitet

U doba pandemije koronavirusa snažan imunosni sustav važan je svima, a dodatno ga osnažuju, uz uravnoteženu prehranu, redovito kretanje, dovoljno sna i izbjegavanje loših životnih navika, i ciljano birani dodaci prehrani.

Immuno Black Garlic moćan je ekstrakt crnog češnjaka i ciljana vitaminsko-mineralna kombinacija za snažnu obranu imuniteta. Kombinira snažan standardizirani ekstrakt fermentiranog crnog češnjaka čiju snagu potvrđuju brojna znanstvena istraživanja, liposomalni vitamin C za veću biodostupnost u usporedbi s običnim oblikom vitamina C, te vitamine D3, B12, cink, selen i bakar, što ga čini jedinstvenim proizvodom na tržištu, praktičnim za korištenje (želučanootporne vegetabilne kapsule) i ciljano osmišljenoj kombinaciji sa značajno boljom apsorpcijom i cjelovitoj te djelotvornoj podršci imunitetu.


Proizvode za neprobojan imunitet potražite u ljekarnama, svim bio&bio trgovinama, odabranim trgovinama zdrave hrane ili na web shopu www.365nature.hr.

Teme
Linker
22. listopad 2021 04:11