VIOLETASTOIMENOVA GETTY IMAGES
Sponzorirani sadržaj
Sponzorirani sadržaj
JESTE LI ZNALI

Neočekivane posljedice stresa na koje nerijetko zaboravljamo, a pomoći ima

18. siječanj 2021.
Jedna od posljedica je i ‘stresna‘ glavobolja, koja se može prepoznati po bolovima u području iznad očiju i vrata

 

Osjećate li umor i bezvoljnost? Utjehu tražite u slatkišima? Borite se sa suvišnim kilogramima? Često vas muči glavobolja? Možda se već duže vremena borite sa stresom, a da toga niste niti svjesni. Da, stres je zdravstveni problem iako ga često ne shvaćamo ozbiljno, već nam se čini kao dio svakodnevnice. On može negativno djelovati na svaki dio našeg života, tijela i uma.


Što je stres?

Stres je pritisak ili napetost koju osoba može osjećati u fizičkom i psihičkom smislu. Može biti uzrokovan određenom situacijom u životu ili vlastitom interpretacijom iste. Najveći problem nastaje kad osoba na dnevnoj bazi duže vrijeme osjeća povišenu razinu stresa, naročito kad je riječ o situacijama nad kojima ima malu ili gotovo nikakvu kontrolu. Takav kroničan, dugotrajan stres može izazvati cijeli niz poremećaja u našem životu, organizmu i ponašanju. Istražili smo samo neke od njih i pronašli načine kako im doskočiti.


Nesanica

Nesanica je jedan od prvih pokazatelja stresa. Kod normalne funkcije našeg organizma razina hormona kortizola opada prije spavanja i mi mirno tonemo u san.

U stresnim situacijama, odnosno kada smo pod stresom, naše nadbubrežne žlijezde pojačano izlučuju hormone kortizol i adrenalin zbog čega može doći i do poremećaja u spavanju. Jedan od načina kako si možete pomoći mogla bi biti meditacija. Uvedite je u svakodnevnu rutinu i naučite se opustiti i pripremiti za miran san.

image
Shutterstock


Konstantna glavobolja

‘Stresna‘ glavobolja može se prepoznati po tome što su bolovi locirani u području iznad iznad očiju i vrata, a stručno se naziva tenzijska glavobolja. Prvi korak je svakako popiti dovoljnu količinu vode kako biste bili sigurni da glava ne boli zbog dehidracije te nešto kvalitetno pojesti ukoliko niste duže vrijeme ništa jeli. Ako ne prođe, rješenje možete potražiti u paracetamolu, koji je prema mnogim smjernicama prvi korak u liječenju akutne boli. Možete odabrati Lekadol koji u sebi sadrži paracetamol, te može suzbiti neugodnu bol. S obzirom na to da ima relativno rijetke nuspojave ako se uzima na preporučeni način doziranja, odlično je rješenje u suzbijanju glavobolje i može postati stalni dio vaše kućne ljekarne. Optimalno doziranje je od 500 do 1000 mg za maksimalni učinak na bol.


Probavne smetnje i borba s viškom kilograma

Pravilan rad probave iznimno je važan za zdravlje našeg organizma, a konstantno izlaganje stresnim situacijama može narušiti taj sklad. Stres može dovesti do pojave probavnih tegoba kao što su proljev, nelagoda u želucu i poremećaj apetita. Kratkoročno, stres može dovesti do smanjenja apetita zato što naše nadbubrežne žlijezde pojačano izlučuju adrenalin pa nam je hrana u drugom planu, osobito njena kvaliteta. Međutim, ako se stres nastavi, nadbubrežne žlijezde oslobađaju još i hormon kortizol koji povećava apetit, uključujući i povećanu motivaciju za jelo.

Izgleda da jednom unesena hrana puna masnoća i šećera ima povratni učinak koji prigušuje reakcije i emocije povezane sa stresom stoga žudimo za njom i takve namirnice mogu se zaista nazvati hrana za "utjehu“. Osim unosa nezdravih namirnica i prejedanja, za povećanje broja kilograma mogu biti zaslužni i nesanica te manjak vježbanja.

Svakodnevnom fizičkom aktivnosti i unosom zdravih namirnica u organizam, poput voća, povrća te zdravih žitarica možete spriječiti nakupljanje neželjenih kilograma i spriječiti probavne tegobe.

Prije upotrebe pažljivo pročitajte uputu o lijeku, a o rizicima i nuspojavama upitajte svog liječnika ili ljekarnika.

Sponzorirani članak.

Izvori:

Teme
Linker
22. veljača 2021 19:28