FOTOGRAFIJE: G-STOCKSTUDIO GETTY IMAGES/ISTOCKPHOTO
Živim.hr
Živim.hr
kako prevariti mozak

Nećete vjerovati koliko je ovo jednostavno: 10 neobičnih metoda koje će vam pomoći da brže zaspite

10. siječanj 2021.
Naučite kako možete ‘prevariti‘ mozak vježbama disanja, zauzimanjem određenog položaja ili pak grčenjem nožnih prstiju

Muče li vas povremeni problemi s usnivanjem, pokušajte si pomoći i nekim manje uobičajenim metodama od opuštajuće kupke, šalice toplog kakaa ili čitanja u krevetu. Naučite kako možete 'prevariti' mozak vježbama disanja, zauzimanjem određenog položaja ili pak grčenjem nožnih prstiju te ga navesti da vas brže odvede u zemlju snova. No, ako su vaši problemi sa spavanjem složeniji i dugotrajniji, svakako potražite liječničku pomoć.


1. Neka vam stopala budu topla

Prije nego što legnete, navucite udobne mekane čarape koje će vam lijepo ugrijati stopala. Ako su vam stopala topla, veća količina krvi preusmjerit će se prema ekstremitetima i vaš će mozak, zahvaljujući preraspodijeljenoj toplini, prepoznati da je vrijeme za spavanje.


2. Zgrčite nožne prste

Možete si pomoći još jednim 'nožnim trikom' - naizmjence grčite i opuštajte prste na nogama, s tim da prste držite u zgrčenom položaju dvije-tri sekunde, a u opuštenom pet-šest sekundi. Ponovite to deset puta i zatim pokušajte zaspati. Napetost iz cijelog tijela trebala bi nestati i trebali biste se osjećati puno opuštenije. Ovo je dio poznate tehnike opuštanja, progresivne mišićne relaksacije.


3. Pokušajte ostati budni

Možda će vas iznenaditi što je jedna od metoda za brže utonuće u san - nastojanje da ostanete budni. Jedna indijska studija pokazala je upravo to: kažete li u toj situaciji vlastitom mozgu da ne želite zaspati, on će interpretirati vaš zahtjev potpuno suprotno. Zvuči kao paradoks, no to je primjer obrnute psihologije - lezite u krevet i ponavljajte si: 'Ne želim zaspati.' Brzo ćete osjetiti kako vam se kapci počinju sklapati.


4. Odvrtite dan u mislima

Još jedan trik koji će vam pomoći da brže zaspite pripada obrnutoj psihologiji; odvrtite protekli dan u glavi. Razmislite o najprizemnijim događajima - što ste ručali, u kakav tramvaj ste uskočili kad ste išli s posla, je li bila gužva u prometu... Ta bi vam tehnika trebala pomoći da očistite misli od briga, opustite se i lakše zaspite.


5. Nemojte brojati ovce, nego udahe

Brojenje ovčica stara je tehnika, možete isprobati nešto novije te brojiti udahe i izdahe. Udišite zrak četiri sekunde, zadržite dah sedam sekundi, pa izdišite idućih osam sekundi. Učinite to nekoliko puta i navodno biste trebali spavati već za dvije-tri minute.


6. Umijte se hladnom vodom

Umijete li se hladnom vodom povećat ćete izglede za lakšim usnivanjem. Ne brinite, hladna voda neće vas šokirati i razbuditi, umjesto toga potaknut će pojavu fenomena koji se naziva ronilački refleks sisavaca - usporit će vam se rad srca i sniziti tlak, pa možete očekivati da ćete zaspati kao beba.


7. Brujite kao bumbar

Legnite u krevet, zatvorite oči, udahnite i počnite brujati kao bumbar, ta bi tehnika trebala biti vrlo učinkovita. Nazivaju je i 'bumbarsko disanje' i zapravo pomaže da se um pročisti od negativnih misli. A pozitivne misli stimuliraju produkciju serotonina, hormona sreće i prekursora melatonina, koji je ključan za dobar san.


8. Jastuk ispod koljena

Jastukom ne morate podupirati samo glavu i vrat, može vam pomoći i da zauzmete bolji položaj za spavanje. Ako spavate na leđima, stavite manji jastuk ispod stražnje strane koljena. Time biste trebali ublažiti opterećenje za kralježnicu i donji dio leđa. Spavate li na boku stavite jastuk među koljena, kralježnica će biti u prirodnijem položaju.


9. Doručak za večeru

Namirnice koje redovno doručkujete mogu biti vaš noćni adut. Pojedite bananu prije odlaska u krevet, sadrži kalij i magnezij, dvije supstance koje olakšavaju i ubrzavaju usnivanje. Velika pomoć su i bademi jer njihovi sastojci usporavaju rad srca. Koliko god je moguće, izbjegavajte navečer pikantnu i masnu hranu, jer je tijelo teže probavlja.


10. Jedite nemasni sir

Punomasni sir ne preporučuje se za kasni obrok, ali nemasni je druga priča, jer sadrži triptofan, aminokiselinu koja se smatra velikom pomoći za kvalitetan san. Nemasnom svježem siru dodajte nešto voća ili meda i imat ćete savršen obrok prije spavanja.

Teme
Linker
11. siječanj 2021 10:13