Hrana može biti dobar 'lijek' za vašu čudljivu narav tih dana u mjesecu.
 Foto: iStock
Bilo bi dosta...

Ne moraš biti 'luda k'o šiba': nauči što jesti, a što izbjegavati u PMS-u

24. prosinac 2017.
Ako pripadate grupi nesretnica koje PMS doživljavaju kao noćnu moru, naučite koje namirnice uzimati, a koje izbjegavati tijekom onih ludih dana u mjesecu kada ti se već na pitanje "Što ti je?!" i plače i vrišti i bježi u istom trenutku...

Prije svega, imajte na umu da u vrijeme ovulacije tijelo počinje intenzivno proizvoditi estrogen (glavni ženski hormon, koji je odgovoran za razvoj i regulaciju ženskog reprodukcijskog sistema) i progesteron (pripada skupini steroidnih hormona, ženski je spolni hormon i zajedno s estrogenima sudjeluje u regulaciji menstrualnog ciklusa), pa bi u tom periodu trebalo konzumirati određenu hranu, kako bi se nešto kasnije izbjegao dosadni predmenstrualni sindrom.

U PMS-u se preporučuju ove namirnice

Grašak

Odličan je izvor vitamina B6, koji pomaže u proizvodnji progesterona, smanjuje stres i menstrualne probleme.

Kelj i zeleno lisnato povrće

Zeleno povrće (a pogotovo kelj) sadrži indol-3-karbinol (I3C), moćan hormon koji pomaže u sprečavanju dominacije estrogena.

Jogurt i kefir

Probiotici i mnogo zdravih masti dobri su stabilizatori i sprečavaju žudnju za brzom hranom, koja je izazvana PMS-om.

Slatki krumpir (batat)

Bogat je vitaminom A, te pomaže jetri da "razbije" višak estrogena, regulira razinu šećera u krvi i raspoloženje.

Pileća juha

Fantastičan je izvor elektrolita, magnezija i kalcija. Pomaže kod glavobolje, migrene i blage vrtoglavice.

Foto: iStock
Možda je problem baš u toj šalici kave koju tako rado ispijate nekoliko puta na dan!?

U PMS-u se nikako ne preporučuju ove namirnice

Kofein

On remeti razinu šećera u krvi i razinu kortizola. Također, može stimulirati formiranje cista, tako da je posebno loš za žene s policističnim jajnicima.

Soja

Namirnice kao što su sojino mlijeko, sojino meso, sojin sir i sojin jogurt mogu dovesti do neravnoteže estrogena, pogotovo kod žena koje su osjetljive na fitoestrogen.

Krumpir (bijeli)

Hrana bogata škrobom djeluje kao bijeli šećer i može izazvati brz porast, ali i brz pad šećera u krvi. To, posljedično, može utjecati na plodnost i ovulaciju.

Šećer i umjetni zaslađivači

Također mogu uzrokovati brzi pad šećera u krvi. Pored toga, glikozidi u nekim zaslađivačima mogu čak spriječiti ovulaciju.

Teme
Linker
26. svibanj 2022 15:48