FOTOGRAFIJE: STOCK_COLORS GETTY IMAGES
Suzana Ciboci
Suzana Ciboci
zar i to

Možda vam nedostaje baš ovaj mineral: 15 neočekivanih stvari koje mogu potaknuti debljanje

10. kolovoz 2021.
Teško je smršavjeti ako metabolizam i proizvodnja energije ne rade učinkovito


Stres

Kada ste pod stresom tražite više hrane koja izaziva ugodu, a ne nešto zdravo poput zelenog smoothieja ili salate. Masna i slatka hrana pokreće centre u mozgu koji izazivaju ugodu i zadovoljstvo, a to su isti centri koji se pokreću i kad se uzima droga ili nikotin. Dakle stvara se ovisnost zbog koje jedemo sve više masne i slatke hrane.


Nedostatak sna

Ljudi koji spavaju šest sati ili manje u prosjeku konzumiraju dodatnih 300 kalorija dnevno. To je uglavnom zbog činjenice da nedostatak sna uzrokuje povećanje razine grelina, hormona gladi i smanjenja razine leptina, hormona koji pomaže da se osjećamo sito. Istraživanja su pokazala da gotovo 40 posto odraslih spava manje od šest sati noću, a više od trećine ispitanika u tim studijama klasificirano je kao pretilo.


Premalo vode

Voda je sveti gral svega što činimo za naše tijelo. Istraživači su utvrdili da je pijenje 500 ml vode povećalo metabolizam za 30 posto. Ako ne pijete dovoljno vode, nosite bocu s vodom sa sobom ili je stavite na stol. Također pomaže i da odredite raspored pijenja vode, pa određenu količinu popijte ujutro, prije ručka i prije večere.


Premalo proteina

Dijeta s niskim udjelom proteina može uzrokovati nisku razinu energije i također može biti znak povećanja tjelesne težine. Proteini su važni za naše tijelo jer su zasićeniji od ugljikohidrata ili masti. Savjetuje se da za međuobrok češće pojedete nekoliko komada orašastih plodova.


Umjetna sladila

Mnogi ljudi koriste nadomjestke šećera kao pomoć pri mršavljenju, ali ta sladila zapravo mogu pridonijeti povećanju tjelesne težine. Istraživanja su otkrila da su miševi kojima je davan saharin, sukraloza ili aspartam razvili intoleranciju glukoze, metaboličko stanje povezano s pretilošću i dijabetesom tipa 2. Umjetna sladila promijenila su mikrobiome crijeva životinja prema ravnoteži bakterija povezanih s metaboličkim bolestima.


Zatvor

Ako stolica nije redovita, otpad, toksini, pa čak i hormoni kojih se naše tijelo pokušava riješiti mogu se reapsorbirati u tijelo, a svi znamo da hormonska neravnoteža dovodi do debljanja. Otpad se također stvrdnjava i zadržava u džepovima našeg debelog crijeva što pomaže parazitima, lošim bakterijama i gljivicama da napreduju. Sve to dovodi do upale i debljanja. Povećajte vlakna u prehrani.


Previše soli

Mnogo hrane s dodanom soli može dovesti do zadržavanja vode u tijelu, a to povećava tjelesnu masu. Pripazite zato na gotove preljeve za salatu, neki sadrže i 500 kalorija. Također, ako ste u novom programu treninga, to može dovesti do punjenja mišića vodom, uzrokujući dodatno dobivanje na težini, ali to traje samo toliko koliko se tijelo prilagođava vježbanju i pokušava preraspodijeliti i oblikovati mišiće.


Sindrom kroničnog upalnog odgovora (CIRS)

CIRS je oblik kronične upale koji može promijeniti receptore leptina u hipotalamusu koji utječu na sitost, može uzrokovati druge kronične poremećaje kao što su fibromialgija i sindrom kroničnog umora.


Nedostatak magnezija

Magnezij je ključan za zdravo mršavljenje jer aktivira stotine enzima koji kontroliraju probavu, apsorpciju i korištenje proteina, masti i ugljikohidrata. Teško je smršavjeti ako metabolizam i proizvodnja energije ne rade učinkovito. Ne možemo osjetiti što se događa na staničnoj razini, ali znamo da naše stanice proizvode energiju, pa ako osjetite da je nemate, vaše stanice ne rade tako učinkovito kao što bi trebale.


Mononatrijev glutamat

Mononatrijev glutamat (MSG) je pojačivač okusa koji se nalazi u jelima u većini restorana brze hrane. Prema istraživanju na 750 kineskih muškaraca i žena oni koji su konzumirali najviše MSG-a u kuhanju imali su gotovo tri puta veću vjerojatnost da će biti pretili. Povećanje rizika od pretilosti bilo je neovisno o tjelesnoj aktivnosti i ukupnim potrošenim kalorijama.


Kemikalije iz okoliša

Mnoge kemikalije iz okoliša rezultirale su povećanjem tjelesne težine kada se testiraju na životinjama u niskim, netoksičnim dozama, a uključuju teške metale, otapala, rashladna sredstva, pesticide i plastiku (kao što je BPA)


Hrana s niskim udjelom masti

Ako konzumirate hranu s niskim udjelom masti, to bi vas moglo navesti da jedete više jer je u našim mislima to nemasno i prihvatljivo. Masnoća ima više nego dvostruko više kalorija od proteina ili ugljikohidrata, tako da ljudi obično pretpostavljaju da su namirnice s oznakom 'niske masnoće' dobre za mršavljenje.


Vježbanje

Kada se pokušavamo vratiti u našu fitness rutinu, pomislimo: 'Upravo sam otrčao svoju rutu tako da sada mogu pojesti pomfrit.' Nažalost, to ne ide tako. Radije si pripremite proteinski shake kako biste pomogli mišićima da rastu.


Problemi s bubrezima

Ako brzo dobivate na težini, možda imate poteškoće s funkcioniranjem bubrega. Naime, kada bubrezi zadržavaju višak tekućine, tijelo može izgledati natečeno, a mislite da dobivate na težini. Mnogi lijekovi također mogu uzrokovati zatajenje bubrega pa se svakako savjetujte s liječnikom.

Teme
Linker
22. listopad 2021 04:30