Koji začini su neizostavan dio u vašim jelima?
 Getty Images
DOKAZANE VELIKE ZDRAVSTVENE DOBROBITI

Mješavina začina smiruje upalne procese

18. lipanj 2020.
Autori studije smatraju da je dodavanje začina dobar način da obroci s visokim udjelom masti i ugljikohidrata postanu zdraviji ili manje štetni

 

Dodavanje raznih začina u hranu, osim što je čini ukusnijom, prema istraživanju provedenom na Penn State University, može imati velike zdravstvene dobrobiti. U randomiziranoj kontroliranoj studiji znanstvenici su otkrili da su ispitanici, kad su jeli obrok s visokim udjelom masti i ugljikohidrata začinjen sa šest grama mješavine začina, imali niže upalne markere nego kad su jeli isti takav obrok s manje ili bez začina.


Kronična upala

Autori studije smatraju da je dodavanje začina dobar način da obroci s visokim udjelom masti i ugljikohidrata postanu zdraviji ili manje štetni. Znanstvenici su koristili mješavinu bosiljka, lovorova lista, crnog papra, cimeta, korijandra, kumina, đumbira, origana, peršina, crvenog papra, ružmarina, timijana i kurkume. Connie Rogers, profesorica nutricionističkih znanosti i koautorica autora studije koja je nedavno objavljena u časopisu Journal of Nutrition, kaže da su mnogi od tih začina i u prijašnjim istraživanjima bili povezani s protuupalnim djelovanjem, a kronična upala je odavno povezana s razvojem teških bolesti kao što su rak, srčane i krvožilne bolesti i debljina.

Također, proteklih je godina otkriveno da se upala može rasplamsati nakon što osoba pojede obrok bogat mastima ili šećerom. Naravno da bi najbolje rješenje bilo izbjegavati takvu nezdravu prehranu općenito, ali s obzirom na to da je to za mnoge vrlo teško provedivo, znanstvenici smatraju kako bi ovo mogao biti jednostavan i učinkovit način da se ublaži šteta koju takvi obroci mogu uzrokovati.

 

Na istom je sveučilištu provedeno još jedno istraživanje s istom mješavinom začina koje je pokazalo da šest grama te začinske mješavine za posljedicu ima bolju fleksibilnost krvnih žila nakon obroka u usporedbi sa stanjem žila nakon istog obroka bez začina. Sljedeći korak je istraživanje učinaka začina na dulji rok.

Teme
Linker
04. siječanj 2021 15:28