Prema podacima Registra za rak Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, rak debelog crijeva drugi je najčešći oblik raka u muškaraca (iza raka pluća) i u žena (iza raka dojke)
zdravlje

Loše bakterije u crijevima mogu potaknuti rak debelog crijeva

Ako se karcinom debelog crijeva otkrije na vrijeme i liječenje započne odmah, on može biti izlječiv

Rezultati istraživanja objavljenog u znanstvenom časopisu Nature pokazuju kako je prisutnost Escherichije coli povezana s povećanjem rizika obolijevanja od raka debelog crijeva, točnije pretpostavlja se da je povezana s pet posto slučajeva raka debelog crijeva.

Nasljedni poremećaj

E. coli izlučuje toksin kolibaktin, koji može oštetiti stanice debelog crijeva te s vremenom povećati rizik za razvoj karcinoma, objavila je skupina znanstvenika iz Nizozemske, Velike Britanije i SAD-a. Uz Escherichiju coli i bakterija Bacteroides fragilis sa svojim toksinima prodire u normalan zaštitni sloj sluznice debelog crijeva te stvara ljepljivi biofilm uz epitelne stanice. Stvoreni biofilmovi su onkogeni.

Posebno je to izraženo u bolesnika s obiteljskom adenomatoznom polipozom (FAP) i sporadičnim oblikom raka debelog crijeva. Obiteljska adenomatozna polipoza je nasljedni poremećaj koji uzrokuje brojne polipe u kolonu i dovodi do kolorektalnog karcinoma do 40. godine.

Bolesnici obično nemaju simptoma, ali mogu imati pozitivan nalaz na skrivenu krv u stolici.

16. travanj 2024 09:57