Shutterstock
Sponzorirani sadržaj
Sponzorirani sadržaj
DJELUJTE ODMAH

Gubitak kose, bol u mišićima, slab apetit... ovi simptomi ukazuju na manjak ključnih nutrijenta u tijelu!

27. siječanj 2022.
Kada se uoče u ranoj fazi, nedostatak određenih vitamina i/ili minerala lako je rješiv problem - dovoljno je uzimati suplemente koji će osigurati njihovu neophodnu dnevnu dozu

Gubitak kose, bol u mišićima, slab apetit... Mnogi ove alarmantne simptome zanemaruju i bez puno razmišljanja ih pripisuju svakodnevnom stresu. No, ponekad, problem može biti ozbiljniji. Primjerice, opadanje kose može ukazivati na nedostatak vitamina B7 ili selena u organizmu, bol u mišićima jedan je od simptoma deficita vitamina D, a do gubitka apetita zna doći zbog manjka cinka.

Svi znamo da su vitamini i minerali potrebni našem organizmu kako bi normalno funkcionirao, a iako ih je moguće naći u nekim namirnicama, ponekad to nije dovoljno pa naš organizam ukazuje na manjak ključnih vitamina i minerala. Ako se simptomi deficita ne prepoznaju na vrijeme i ako se ne reagira na vrijeme, naoko jednostavan problem može dovesti do teških stanja.

Kada se uoče u ranoj fazi, nedostatak određenih vitamina i/ili minerala lako je rješiv problem - dovoljno je uzimati suplemente koji će osigurati njihovu neophodnu dnevnu dozu. Jedinstvena prirodna rješenja koja nude brzu i učinkovitu pomoć milijunima ljudi svih dobnih skupina su dodaci prehrani njemačke farmaceutske tvrtke STADA.

Kako biste znali prepoznati prve znakove manjka vitamina i minerala u tijelu donosimo vam listu alarmantnih simptoma, ali ukazujemo i na načine kojima ih možete ublažiti. Ovih šest najčešćih simptoma ukazuje na nedostatak vitamina:

1. Kostobolja i slabost mišića

Široko je poznato da je kalcij bitan za snažne kosti, no rijetko se spominje ključna uloga vitamina D. Riječ je o vitaminu koji je topiv u mastima i uključen je u nekoliko važnih tjelesnih procesa, uključujući apsorpciju kalcija i fosfora, zdravlje kostiju te rast i razvoj mišića. Ponekad ga se naziva i vitaminom sunca jer vitamin D prirodno proizvode stanice kože kao odgovor na izlaganje suncu. No, posebice u zimskim mjesecima, to može biti izazovno. K tome, vitamin D se nalazi u vrlo malo prehrambenih namirnica, što otežava osiguravanje nužne doze za normalno funkcioniranje organizma. Dugoročno, nedostatak vitamina D može dovesti do smanjene gustoće kostiju, što može doprinijeti osteoporozi i češćim prijelomima kostiju. Prvi simptomi nedostatka vitamina D su slabost mišića, bol, umor i depresija. Kako do toga ne bi došlo, pametna je odluka uzimati suplement vitamina D poput STADA Mega D 2000 IU kapsula koje se lako gutaju, a imaju visoki sadržaj vitamina D3.

image
Shutterstock

2. Krvarenje desni

Ponekad malo grublje četkanje zubi može uzrokovati krvarenja desni, no ako je to češća pojava, mogući uzrok je kriva prehrana bez dovoljne količine vitamina C. Riječ je o važnom nutrijentu koji je ključan za zacjeljivanje rana i u izgradnji imuniteta, a djeluje čak i kao antioksidans, pomažući u sprječavanju oštećenja stanica. Nedostatak vitamina C rijedak je kod osoba koje konzumiraju dovoljno svježeg voća i povrća. Međutim, Svjetska zdravstvena organizacija procjenjuje da je u više od polovice zemalja Europske regije dnevna konzumacija voća i povrća niža od 400 g.

Stoga, osim krvarenja desni, drugi uobičajeni znakovi nedostatka vitamina C su lako zadobivanje modrica, sporo zacjeljivanje rana, suha koža koja se ljuska i česta krvarenja iz nosa.

Ako se ne možete natjerati da svakodnevno jedete veće količine voća i povrća, trebali biste razmisliti o uzimanju dodatka prehrani kao što je STADA Mega C 600 mg koji ima visoku dozu vitamina C u jednoj tableti, a preporučljiv je za ljude s povećanim fizičkim i mentalnim stresom, sportaše, pušače i ljude koji žele pojačanu nutritivnu podršku.

3. Krhka kosa i nokti

Različiti čimbenici mogu uzrokovati lomljivost kose i noktiju, a jedan od njih je nedostatak biotina koji je poznat kao vitamin B7. On je važan nutrijent jer pomaže tijelu pretvoriti hranu u energiju. Nedostatak biotina je vrlo rijedak, ali kada se pojavi, lomljivost i stanjivanje kose i noktiju neki su od najuočljivijih simptoma, kao i naglo opadanje kose u većim količinama. Ostali simptomi nedostatka biotina uključuju kronični umor, bolove u mišićima, grčeve i trnce u rukama i stopalima. Ako vam se kosa ili nokti jako lome, bilo bi dobro da razmislite o korištenju suplemenata koji će vam osigurati nužnu dnevnu dozu biotina.

4. Loš vid noću

Osim mnoštva drugih problema, prehrana siromašna hranjivim tvarima ponekad može uzrokovati probleme s vidom. Primjerice, smanjeni unos vitamina A često je povezan sa stanjem poznatim kao noćno sljepilo, koji pojedincima smanjuje sposobnost vida pri slabom svjetlu ili tami. Naime, vitamin A neophodan je za proizvodnju rodopsina, pigmenta koji se nalazi u mrežnici očiju, a koji vam pomaže da vidite noću. Dobra vijest je da se sposobnost vida noću može poboljšati redovitim unosom vitamina A kroz hranu, ili efikasnije, unosom suplemenata. Osim dodatka vitamina A vašoj prehrani, pri oporavku vida može pomoći i unos omega-3 masnih kiselina su bogati izvor nezasićenih EPA i DHA masnih kiselina u visokim dozama, a poznato je da DHA masne kiseline doprinose normalnom funkcioniranju mozga i vida te potiču mentalnu vitalnost. Upravo su takve STADA Omega-3 FORTE kapsule koje sadrže visokopročišćeno riblje ulje dobiveno iz riba koje žive u ekološki čistom staništu u blizini Perua, a kapsule su dodatno obogaćene vitaminom E kako bi se spriječila oksidacija i održala svježina ulja.

image
Shutterstock

5. Izrasline u ustima ili pukotine u uglovima usta

Izrasline u i oko usta mogu djelomično biti povezane s nedovoljnim unosom određenih vitamina ili minerala. Primjerice, izrasline u ustima, koje se obično nazivaju afte, često su rezultat nedostatka željeza ili vitamina B. Osim intenzivne hidratacije, osobama koje imaju ove probleme pomoći će češća konzumacija hrane bogate tiaminom (vitaminom B1), riboflavinom (vitaminom B2), piridoksinom (vitaminom B6) i željezom kako bi ublažili simptome ili, pak, uzimanje dodatka prehrani koji sadrži sve ove nužne nutrijente.

Postoje 103 minerala, a 80 ih nalazimo u našem organizmu, većinom u kostima. Ne možemo ih sami stvarati, stoga ih cijelog života moramo unositi putem hrane, vode i suplemenata. No evo kako možete prepoznati ako vašem organizmu nedostaje nekih od ključnih minerala:

1. KALCIJ

Osim što je potreban za jake kosti i zube, kalcij podržava pravilnu funkciju vaših krvnih žila, mišića, živaca i hormona. Nedostatak kalcija kratkoročno uzrokuje nekoliko očitih simptoma zato što vaše tijelo pažljivo regulira količinu kalcija u krvi, no dugoročno može dovesti do smanjene mineralne gustoće kostiju koja se naziva osteopenija. Ako se ne liječi, osteopenija se može pretvoriti u osteoporozu koja povećava rizik od prijeloma kostiju, osobito u starijih osoba. Simptomi nedostatka kalcija uključuju: grčenje mišića, obamrlost, trnce u prstima, umor, loš apetit i nepravilni srčani ritam.

2. CINK

Još jedan esencijalni mineral prisutan u svim organima i tkivima, kao i tjelesnim tekućinama je cink. On ima važnu ulogu u mnogim aspektima tjelesnog metabolizma, među kojima su: sinteza proteina, funkcioniranje imunološkog sustava, zarastanje rana i sinteza DNK. Također je važan za pravilan rast i razvoj tijekom trudnoće, djetinjstva i adolescencije. No, nedostatak cinka može uzrokovati gubitak apetita, okusa ili mirisa, kao i smanjenu funkciju imunološkog sustava. Zato je poželjno, ali i praktično uzimati STADA Herba-C, premium dodatak prehrani s visokom dozom vitamina C i cinka koji pružaju podršku imunološkom sustavu.

image
Shutterstock

3. SELEN

Iako se u organizmu nalazi tek u tragovima, selen je mineral koji je neophodan za život i normalno funkcioniranje. Osim izravne uloge u antioksidativnoj zaštiti organizma selen također štiti tijelo od krvožilnih i srčanih oboljenja, osnažuje imunitet tijela, smanjuje rizik od pojave mnogih vrsta raka, štiti tijelo od toksičnosti teških metala i zagađenosti okoliša, usporava starenje i pomaže u borbi protiv artritisa, Chronove bolesti, infekcija dišnog sustava i mnogih bolesti kože, a ima i značajnu ulogu u radu štitne žlijezde te pozitivno utječe na mušku plodnost. Status selena uvelike se razlikuje od države do države, a razlog tome je to što je sadržaj selena u našoj hrani određen količinom ovog minerala u tlu u kojem je rastao. No, ako kroz hranu ne dobivate dovoljno selena, uočit ćete: umor, maglovito psihičko stanje, oslabljen imunološki sustav, gubitak kose i slabost mišića, a u nekim je slučajevima i uzrok neplodnosti. Kako biste se osigurali najbolje je konzumirati selen farmaceutske kvalitete koji će biti podrška vašem imunitetu, baš kao što je STADA Selen 100 µg.

4. ŽELJEZO

Više od polovice željeza u vašem tijelu nalazi se u crvenim krvnim stanicama. Željezo je važan dio hemoglobina, proteina koji prenosi kisik u tkivo, a ujedno je i dio drugih proteina i enzima koji održavaju tijelo zdravim. Nedostatak željeza se razvija sporo i može uzrokovati anemiju. Simptomi nedostatka željeza uključuju izrazit osjećaj slabosti i umora.

5. MAGNEZIJ

Tijelu je magnezij potreban za stotine kemijskih reakcija, poput onih koje kontroliraju razinu glukoze u krvi i krvni tlak. Magnezij također kontrolira pravilnu funkciju mišića i živaca, funkciju mozga, metabolizam energije i proizvodnju proteina. Rani znakovi nedostatka magnezija uključuju: umor, slabost, gubitak apetita, mučnina i povraćanje. Ako se ne liječi, nedostatak magnezija može dovesti do pojave trnaca i obamrlosti ruku i nogu, grčeva u mišićima, napadaja i abnormalnog srčanog ritma.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji sa STADA-om.

Teme
Linker
17. veljača 2022 14:29