Stres je jedan od glavnih uzroka glavobolje, a ublažavanje napetih mišića može pomoći u smirivanju tenzijske glavobolje.
 FOTOGRAFIJE: FIZKES GETTY IMAGES/ISTOCKPHOTO
Suzana Ciboci
Suzana Ciboci
Kad bol ne prestaje...

Devet stvari koje mogu pomoći kod glavobolje

24. kolovoz 2021.
Stavite dlan na čelo i lagano pritisnite čelo uz dlan. Koristeći vratne mišiće, zadržite glavu uspravno i gurajte u dlan uz otpor. Odmorite sekundu, dvije pa ponovite vježbu

Većina nas zbog glavobolje neće otići liječniku, ali će učiniti sve da bol prestane. Evo nekoliko stvari koje možete učiniti kako biste se osjećali bolje.

1. Odmorite se u mračnoj i tihoj sobi

Stres je jedan od glavnih uzroka glavobolje, a ublažavanje napetih mišića može pomoći u smirivanju tenzijske glavobolje, najčešćeg tipa glavobolje, praćenog osjetljivošću na svjetlo i zvuk. Odmorite se u poluosvijetljenoj sobi, zatvorite oči i pokušajte opustiti leđa, vrat i ramena.

2. Popijte šalicu kave

Tenzijsku glavobolju može ublažiti kofein, koji je inače i čest sastojak lijekova protiv bolova. No, šalica kave možda neće pomoći svima, jer kofein također može biti okidač za glavobolju.

3. Duboko dišite

Nekoliko puta duboko udahnite i polako izdahnite, opuštajući pritom područja u kojima osjećate napetost. Zamislite neko mirno mjesto. Spustite bradu prema prsima, a zatim nježno i polako pomičite glavu u polukrug s jedne strane na drugu. Još jednom duboko udahnite i polako pustite zrak van.

4. Liječenje boli toplinom ili hladnoćom

Simptome povremenih glavobolja možete ublažiti ako se tuširate vrućim tušem ili stavite vlažan topli ručnik ili bocu tople vode na stražnji dio vrata. Ako više volite hladnoću, zamotajte led u ručnik i stavite ga na čelo, sljepoočnice ili vrat.

5. Pomaže masaža

Masaža će opustiti stisnute mišiće, tako da može biti posebno dobra za smanjenje stresa i tenzijske glavobolje. Neka vam netko drugi nježno masira mišiće glave, vrata i ramena. Ili pokušajte sami nježno trljajući bolno mjesto na glavi vrhovima prstiju nekoliko sekundi. Odmorite se i ponovite po potrebi.

6. Vježba za ublažavanje napetosti

Vježbe za vrat pomažu ublažiti tenzijsku glavobolju uzrokovanu predugim držanjem glave u jednom položaju. Stavite dlan na čelo i lagano pritisnite čelo uz dlan. Koristeći vratne mišiće, zadržite glavu uspravno i gurajte u dlan uz otpor. Odmorite sekundu, dvije pa ponovite vježbu. Učinite to nekoliko puta.

7. Isprobajte tehniku akupresure

Stavite palčeve na dvije točke koje se nalaze na stražnjim vratnim mišićima, ispod završetka lubanje. Pritisnite lagano prema gore i pomičite palčeve u malim krugovima 1-2 minute. Još jedna točka na glavi pomoći će ublažiti glavobolju. Zatvorite oči i najviše jednu minutu pritisnite točku između očiju. Ovaj postupak ponavljajte jednom dnevno dok se glavobolja ne smiri.

8. Bezreceptni lijekovi

Acetaminofen, aspirin, ibuprofen i naproksen mogu ublažiti bol, ponekad su učinkovitiji lijekovi koji kombiniraju acetaminofen, aspirin i kofein. No, korištenje bilo kojeg lijeka protiv glavobolje više od tri dana u tjednu može i uzrokovati glavobolje. Svakako se obratite liječniku ako vam je lijek potreban ovoliko često.

9. Probajte s akupunkturom

Akupunktura je drevni oblik kineske medicine u kojem praktičar postavlja tanke igle na određene točke u tijelu. Stimuliranjem tih točaka može osloboditi prirodne lijekove protiv bolova - endorfine - kako bi se olakšala bol u vratu, ramenu i glavi. Istraživanja su dokazala djelotvornost akupunkture u liječenju glavobolje.

Kada nazvati liječnika

Ako su vam glavobolje česte ili traju više od nekoliko dana otiđite liječniku. Također odmah potražite liječničku pomoć ako vam je glavobolja iznenadna i jaka, ozlijedili ste glavu ili je najintenzivnija koju ste ikada imali. Ako uz glavobolju imate groznicu, ukoči se vrat, utrne vam lice, vidite dvoslike, imate vrtoglavicu, jake mučnine, kratki dah ili zbunjenost, bez odgode potražite hitnu medicinsku pomoć.

Teme
Linker
22. listopad 2021 17:16