FOTOGRAFIJE: PIXELFIT GETTY IMAGES
Ana Dukić/ Sponzorirani sadržaj
Ana Dukić/ Sponzorirani sadržaj
Vrijeme je za promjene

Zašto ne bismo trebali čekati ‘važan datum‘ za odbacivanje loših navika? Stručnjaci imaju odgovor

27. rujan 2021.
Probajte svaki dan napraviti barem jednu stvar koja vas ispunjava kako biste se osjećali bolje


Vrijeme je da s ovom jeseni preuzmete život u svoje ruke. Nemojte čekati Novu godinu ili neki drugi značajan datum kako biste postali najbolja verzija sebe, pravo vrijeme je upravo sada. Tijekom godišnjeg odmora ste sigurno napunili baterije, a sad je možda pravo vrijeme da ih iskoristite za promjene. Probajte se riješiti svakodnevnog stresa, loših navika, nesanice, te se više posvetite sebi, okružite dragim ljudima i vratite svemu onome što vas ispunjava.


Odbacite loše navike

Ovo je lakše reći nego učiniti, no vrijeme je da prestanite s lošim navikama. Razmislite o nekim „zamjenskim aktivnostima“ i novim hobijima i vodite računa o tome da budu pozitivna. I budite strpljivi jer što je navika duže prisutna, duže će vam trebati da je se riješite.

Pokušajte sljedeće:

  • Definirajte ponašanje koje želite promijeniti - točno navedite što želite prekrižiti na svom popisu loših navika.
  • Identificirajte okidače - stres zbog posla, škole, ispita, nesretne ljubavi..
  • Suočite se s okidačima - proaktivno radite na rješavanju okidača i sprječavanju loših navika.
  • Napravite plan - odbacivanje loših navika nije jednostavno, ali je moguće. Važno je pripremiti metode koje će vam pomoći u tome. Strateško planiranje je ključno kako ne biste upali u svoju standardnu rutinu.


Pobrinite se za svoje zdravlje

Kako biste postali najbolja verzija sebe, trebate biti i najzdravija verzija sebe. Vrijeme je da u svoj raspored ugurate sve one zdravstvene preglede koje ste odgađali ili je korona odgađala zbog vas. Recite liječnicima ako se borite sa stresom ili nesanicom, oni utječu na vaše cjelokupno zdravlje.


Pazite na san

Spavanje ima veliki utjecaj na to kako se osjećate fizički i psihički. Nedostatak sna može uzrokovati brojne zdravstvene probleme. Ako želite spriječiti nesanicu, razmislite o svojoj rutini prije spavanja. Također probajte smanjite razinu stresa jer on negativno utječe na naš bioritam. Ako imate stres povezan s poslom, razmislite o najboljim načinima da se smirite nakon napornog dana. Mogli biste razgovarati sa svojim poslodavcem o smanjenju obveza ili riješiti nesuglasice sa suradnikom.

Nesanice se ponekad teško riješiti ma koliko se god trudili promijeniti životne navike. Ako ste se u tome prepoznali, najbolje je posegnuti za biljnim lijekovima koji će vas opustiti, rasteretiti i umiriti prije spavanja. Persen Noć je posebno formuliran biljni lijek koji će poboljšati kvalitetu i trajanje vašeg sna te smanjiti napetost, nemir i razdražljivost.

image

FOTOGRAFIJE: Shutterstock

Provedite vrijeme s prijateljima

Istraživanje iz 2017. [1] sugerira da ćete, ako imate jaka prijateljstva, vjerojatno lakše podnijeti sve što vam život priredi. Ova studija, koja se bavila otpornošću na više od 2.000 adolescenata u dobi od 14 do 24 godine, pronašla je dokaze koji ukazuju da prijateljstvo snažno utječe na otpornost ili sposobnost oporavka nakon teških iskustava. Autori studije primijetili su da iako je podrška obitelji pomogla u jačanju trenutne otpornosti, prijateljstvo je predviđalo veću otpornost kasnije u životu, dok podrška obitelji nije. Moguće je da bi se prijateljstvo moglo pokazati posebno korisnim za rješavanje nevolja povezanih s obiteljskim problemima, uključujući zanemarivanje i zlostavljanje.

image

FOTOGRAFIJE: Shutterstock

Vratite se starim hobijima

Hobiji su izvrstan način "resetiranja" nakon napornog dana na poslu ili tijekom slobodnog dana. Kad život postane previše težak, hobiji vam mogu pomoći da se opustite. [2] Raditi nešto u čemu uživate može biti korisno za vaše zdravlje. Tako smanjujete razinu anksioznosti i stresa te stvarate život izvan posla. Vi se samo opuštate i radite nešto u čemu uživate bez ikakvog pritiska vanjskog svijeta. Nemate dodatni stres zbog dolaska na vrijeme, rada s grupom ili dovršetka zadatka do određenog vremena. Ti aspekti čine hobije pozitivnim dijelom života.


Usvojite nove vještine

Već dugo razmišljate o učenju stranog jezika ili tečaju brzog čitanja? Sada je vrijeme da prestanete odgađati i krenete u realizaciju!

  • Postavite cilj - prvi korak za stjecanje novih vještina je postavljanje cilja kojeg želite postići.
  • Razbijte cilj - ako želite postići veliki cilj, podijelite ga na više manjih.
  • Identificirajte potencijalne prepreke - nakon što pronađete najbolje metode za pristup vašem učenju, trebali biste identificirati sve potencijalne prepreke ili izazove za učenje novih vještina. Napravite popis svih prepreka, kao što su financije, vrijeme, a zatim uvedite popis motiva za učenje novih vještina, poput napredovanja u karijeri, više novca ili tečnog poznavanja drugog jezika za međunarodna putovanja.
  • Usredotočite se na jednu po jednu vještinu - učenje novog skupa vještina često može biti teško, ali postizanjem malih ciljeva možete doći do velikih uspjeha.



*Persen je tradicionalni biljni lijek za primjenu kod naznačenih indikacija temeljenih na iskustvu dugotrajne uporabe. Persen je dostupan bez recepta, u ljekarnama i specijaliziranim prodavaonicama za promet na malo lijekovima. Prije upotrebe pažljivo pročitajte uputu o lijeku, a o rizicima i nuspojavama upitajte svog liječnika ili ljekarnika.



[1] https://www.cambridge.org/core/journals/psychological-medicine/article/adolescent-friendships-predict-later-resilient-functioning-across-psychosocial-domains-in-a-healthy-community-cohort/E8D06DC512C7A0EC720FF767F9E44504

[2] https://www.peaceinnovation.com/blog/working-to-live-the-importance-of-hobbies

Teme
Linker
27. rujan 2021 13:32