Gdje se vama nakupljaju masnoće?

 SHUTTERSTOCK
opasne zone

Višak masnoće vam se nakuplja na rukama, vratu ili trbuhu? Oprez, vrlo vjerojatno vam prijete i ove bolesti

Potkožna mast je "sigurnija" masnoća koja se nalazi ispod kože i lakše je se riješiti, dok je visceralna masnoća "opasna" jer je pohranjena dublje te utječe na funkcioniranje našeg tijela

Višak tjelesne masnoće nije dobar za naše zdravlje. Međutim, nove studije sugeriraju da bi trebali obratiti pažnju na mjesto na tijelu gdje se nalaze masti, a ne na njihovu količinu.

Potkožna mast je "sigurnija" masnoća koja se nalazi ispod kože i lakše je se riješiti, dok je visceralna masnoća "opasna" jer je pohranjena dublje u tijelu te utječe na našu veličinu, oblik i tjelesni sustav.

- Visceralna masnoća je aktivna, što znači da može mijenjati kemijsku ravnotežu u našem tijelu, a to vodi prema kroničnim bolestima. Isto tako, može se smjestiti oko naših vitalnih organa i utjecati na njihovu sposobnost funkcioniranja - rekla je dr. med. Sarah Garsed, liječnica obiteljske medicine, za The Sun.

Nove studije su otkrila da čak i mala količine masnoća na "problematičnim područjima" može biti zabrinjavajuća. Jenny Francis-Towson otkrila je o kojim dijelovima tijela trebamo brinuti kada je u pitanju višak masnoće te koje probleme to može izazvati.


Vrat i lice

Višak masnoće na ovom području može biti znak povećanog rizika od srčanih bolesti. Američka studija je otkrila da što je vaš vrat veći, to je vjerojatnije da ćete imati visoke razine LDL-a ("lošeg" kolesterol). Istraživači smatraju da opseg vrata veći od 35 centimetara za žene i 43 centimetra za muškarce ukazuje na veći rizik od srčanih bolesti i srčanog udara.

- Salo na vratu može vršiti pritisak na glavne dišne ​​putove u tijelu, što otežava disanje ljudima - navodi dr. Garsed.

Dodaje kako to može biti posebno otežavajuća okolnost tijekom noći jer se tako povećava rizik od apneje u snu, moždanog udara i depresije. Uz to, takve osobe vrlo vjerojatno glasno hrču.


Grudi

Ovo je opasno i za žene i za muškarce. Naime, povećanje grudi uzrokovano povećanjem masti je znak upozorenja za budući rizik od raka.

- Masne stanice proizvode hormon estrogen, a povećanje estrogena može povećati šanse za razvoj raka dojke. Isto tako, dodatne masne stanice u dojkama također mogu izazvati upalu u tijelu koja može doprinijeti raku - ističe dr. Garsed.


Ruke

Dobivanje sala na rukama može biti znak povećanja masti u cijelom tijelu, a i znak upozorenja da trebate ozbiljno razmisliti o cjelokupnom gubitku kilograma da biste održali zdravlje.

- Višak sala na rukama obično ukazuje na pretilost i visoki indeks tjelesne mase. Znamo da je pretilost uzrokovana lošom prehranom i svatko tko se na ovom području bori sa salom, vjerojatno ima masne naslage i na drugim dijelovima tijela - rekla je dr. Garsed.

Pretilost povećava rizik i od drugih zdravstvenih problema, upozorava liječnica, kao što su depresija, srčani udar, dijabetes tipa 2, moždani udar, bolovi u zglobovima, bolesti srca, rak i rana smrt, pa je to znak upozorenja da pokušate promijeniti svoj stil života.


Bedra

Istraživači su otkrili da osobe koje imaju masnoće u bedrenim mišićima imaju 34 posto veći rizik od razvoja zatajenja srca u usporedbi s onima koji nemaju višak masnoće na ovom području. Stručnjaci koji stoje iza ove studije vjeruju da je ovo intramuskularno salo, baš kao i salo na trbuhu, aktivno, te da uzrokuje upalu u tijelu i tjera imunološki sustav da napada, umjesto da se brani.

To, nažalost, može dovesti do srčanog udara i razvoja dijabetesa tipa 2.


Trbuh

Ne morate se brinuti ako imate malo sala oko trbuha zbog kojeg izbjegavate kratke ili uske majice, ono je sasvim normalno i ne stvara nikakve zdravstvene probleme. Problemi nastaju kad na području trbuha počnemo skladištiti previše visceralnog sala.

- Ono često dođe do vaše jetre gdje se pretvara u kolesterol. Kolesterol lako dolazi u krvotok, začepljuje arterije i uzrokuje povećani rizik od bolesti srca, srčanog i moždanog udara te visokog krvnog tlaka - kaže dr. Garsed.

Dodaje kako visceralna masnoća na području trbuha može potaknuti kemijsku reakciju i upalu koja u tijelu može dovesti do inzulinske rezistencije i dijabetesa tipa 2.

Isto tako, istraživanja su pokazala da vas može učiniti ranjivijima na određene vrste raka, uključujući rak dojke i debelog crijeva.


Kako možete napraviti promjene?

Nažalost, nije baš moguće riješiti se samo visceralne masnoće, ali možete općenito smršavjeti i smanjiti višak tjelesne masnoće.


Pojačajte fizičku aktivnost

Ljudi kad pokušavaju izgubiti višak kilograma, obično odlaze u teretanu ili upisuju neke grupne treninga. Naravno, to je odlično. Međutim, za gubitak kilograma potrebno je uvesti fizičku aktivnost koja nije vezana uz određene vježbe. Primjerice, povećajte kretanje u kući, pješačite, vozite bicikl.

Ako smanjite vrijeme provedeno u sjedećem položaju, povećavate osnovno sagorijevanje masti i šanse za gubitak tjelesne masti.

Jedite više hranjivih tvari

Unosom veće količine voća, povrća, mahunarki i cjelovitih proteina hranimo crijevne bakterije i unosimo nutrijente.

- Što više nutrijenata unosimo, manja je vjerojatnost da ćemo odabrati visokokalorične namirnice. Osim toga, što su naše crijevne bakterije sretnije, vjerojatnije je da ćemo učinkovitije probaviti hranu i manje je vjerojatno da ćemo biti loše raspoloženi, što također poboljšava naše šanse za sagorijevanje masti - navodi nutricionistica Sarah Bockhart.


Izbacite prerađenu hranu

Smanjite količinu prerađene hrane poput hamburgera, čipsa, pekarskih proizvoda i kobasica. Naime, takve namirnice imaju vrlo nisku hranjivu vrijednost i osmišljene su kako bi nas potaknule da jedemo više. Isto tako, imaju puno kalorija pa kad ih jedemo unosimo više nego što nam je potrebno i tako skladištimo masti.


Smanjite stres

Kad smo pod stresom, otpuštamo hormon kortizol, koji ne samo da nas potiče da više jedemo nego i utječe i na našu sposobnost razgradnje masti u tijelu. Pokušajte odvojiti vrijeme za opuštanje, više spavati i izbjegavati stresne situacije.


Odaberite raznolike vježbe

- Kardio vježbe sagorijevaju puno kalorija, a to je ono što želimo ako pokušavamo skinuti salo - rekla je osobna trenerica Cecilia Harris.

To su sve vježbe koje povećavaju broj otkucaja srca, poput hodanja, trčanja, vožnje bicikla, HIIT vježbi, aerobika itd.

- Trening snage također je izvrstan za mršavljenje, ali na drugačiji način. Kada dižemo utege gradimo mišiće, a što više mišića imamo, to više kalorija koristimo iz dana u dan, što olakšava gubitak tjelesne masti. Pokušajte raditi oboje svaki tjedan - zaključila je.

Linker
29. veljača 2024 21:20