SHUTTERSTOCK
ključ uspjeha

Psiholog podijelio sedam savjeta za sreću na poslu: Da, trebate upoznati svoje kolege

Preuzimanje kontrole nad ravnotežom između poslovnog i privatnog života je ključ osjećaja sreće na poslu

Na radnom mjestu će prosječna osoba provesti čak devedeset tisuća sati tijekom svog života, koji će biti lakši ako je posao ispunjavajući, ugodan i volite ga. No unatoč tome, dugi sati sjedenja ili stajanja, zamorna putovanja na posao i ogromni popisi obveza svejedno vas mogu iscrpiti i dovesti do tjeskobe i mnogi ne znaju što mogu učiniti kako bi se osjećali sretnije na poslu.

Profesor psihologije i zdravlja na Sveučilištu u Manchesteru, Cary Cooper, koji je vodio istraživački projekt u Velikoj Britaniji o tome kako se dobrobit i emocionalna otpornost mijenjaju tijekom života osobe, za The Conversation, je otkrio svojih sedam savjeta za pronalaženje sreće na poslu.


Budite aktivni

Vježbanje ponekad može biti posljednja stvar koju želite raditi nakon dugog radnog dana, ali prema riječima profesora Coopera, održavanje fizičke aktivnosti izvan radnog vremena moglo biti ključno za sreću na bilo kojem radnom mjestu.

- Vježbanje neće učiniti da vaši problemi ili stres nestanu, ali može smanjiti ‘emocionalni intenzitet‘ i dati vam ‘mentalni prostor‘ za rješavanje problema - kaže Cooper i savjetuje hodanje na posao i s posla, što će ujedno biti i odlično mentalno rasterećenje i način odvajanja od radnog dana.

Možete i ranije izaći iz autobusa pa pješačiti, prošetati u vrijeme ručka ili pronaći tečaj vježbanja u jutarnjem terminu, prije odlaska na posao.

Dobrobiti vježbanja dobro su poznate, može smanjiti rizik od mnogih bolesti poput bolesti srca i krvnih žila, moždanog udara, dijabetesa tipa 2 i raka. Uz to, istraživanja su otkrila da vježbanje zaista poboljšava raspoloženje, jer povećava razinu sretnih hormona - serotonina i dopamina, povećava broj otkucaja srca, čime pumpa više kisika u mozak, a utvrđeno je i da mozak koji je dobro opskrbljen kisikom znači manje anksioznosti i depresije.


Povežite se s kolegama

Svatko ponekad na poslu osjeća potrebu da ‘bude nevidljiv‘ i ne dijeli svoje brige s osobama s kojima radi. Ali profesor Cooper kaže da su odnosi s drugima često ono što ljude čini najsretnijima.

- Upoznajte svoje kolege. Što više ulažete u svoje odnose na poslu, to će vam biti ugodnije tijekom radnog dana. Kao i oni u uredu, i vaši odnosi izvan posla također mogu biti ključni za osjećaj sreće na poslu (i kod kuće). Tijekom pandemije ljudi su se osjećali izolirano i njihova je dobrobit patila zbog nedostatka socijalnog kontakta. Dobra mreža podrške obitelji i prijatelja može smanjiti vaše radne probleme i pomoći vam da stvari vidite drugačije - kaže psiholog Cooper. Osim toga, rad u timu ili pomaganje drugima može poboljšati i vaše samopoštovanje.


Naučite nove vještine

Hobi je izvrstan način opuštanja nakon stresa na poslu, stoga bilo da se radi o učenju plesti, peći ili crtati, prema prof. Cooperu, za psihološku dobrobit ključno je ostati kognitivno aktivan.

- Istraživanja pokazuju da učenje nove vještine može stimulirati neurone u mozgu, a učenje nečeg novog također je korisno za napredovanje u karijeri i moglo bi otvoriti nove mogućnosti - kaže Cooper. Dodaje da je ponekad teško pronaći vrijeme i za stvari u kojima uživate, ali, kaže prof. Cooper, trebali biste se potruditi da odvojite vrijeme za druženje, vježbanje i aktivnosti koje smatrate zabavnima.


Ostanite prisutni

Živjeti u trenutku umjesto da se usredotočite na ono što je bilo ili što će uslijediti također bi moglo dovesti do zdrave ravnoteže poslovnog i privatnog života.

- Ako uživate u sadašnjosti, više ćete cijeniti svakodnevni život. Obraćanje više pozornosti na misli i osjećaje u sadašnjosti može poboljšati i vašu mentalnu dobrobit. Iako je često povezana s meditacijom, svjesnost može biti samo svakodnevni čin imenovanja svojih osjećaja, odvajanja vremena za sebe tijekom kojeg ćete otići u šetnju ili popiti šalicu čaja te primijetiti male stvari. Da biste ostali prisutni, ne morate satima meditirati (iako naravno možete, ako si dopustite), već samo budite svjesni svoje okoline - znamenitosti, zvukovi, mirisi - kaže prof. Cooper.


Prepoznajte pozitivne strane

Često je teško vidjeti pozitivu kada zaglibite u stres, rokove, sastanke, popis poslova kojima nema kraja... Ali nastojte uvijek gledati da vam je ‘čaša polupuna‘, a ne ‘poluprazna‘.

- Prihvatite da postoje stvari na poslu ili u životu koje ne možete promijeniti i usredotočite se na stvari nad kojima imate kontrolu - kaže prof. Cooper i također preporučuje da se podsjetite da budete zahvalni.


Izbjegavajte nezdrave navike

Mnogi se ljudi okreću nezdravim porocima kao načinu suočavanja sa stresom. Bilo da se radi o alkoholu, kavi ili pušenju, istraživanja pokazuju da to nije najbolji način za uklanjanje stresa.

Zapravo, bilo koji od njih, ili u kombinaciji jedni s drugima, može imati negativan utjecaj na vašu dobrobit. Prema istraživanju iz 2012. godine, objavljenom u časopisu Journal of Kofeine Research, alkohol, cigarete i kofein u prekomjernim količinama mogu dovesti do anksioznosti.


Radite pametnije, ne duže

Računa se da je 60 posto svih kroničnih bolesti povezano sa stresom, pa biste trebali dati prednost svojoj dobrobiti i pokušati smanjiti stres na poslu gdje je to moguće. Jedna od zamki je i potreba za dodatnim radom u slobodno vrijeme.

- Vaše radno opterećenje trebalo bi zadržati u radnom vremenu, a organiziranje radnog dana na najučinkovitiji način pomoći će vam u tome. Morate prihvatiti da će uvijek biti zadataka koje biste mogli još odraditi, pa će fokusiranje na one najvažnije osigurati da se obavi ono što stvarno treba učiniti. Preuzimanje kontrole nad ravnotežom između poslovnog i privatnog života je ključ osjećaja sreće na poslu - kaže psiholog Cooper.

Linker
13. travanj 2024 07:58