Ambiciozne i zahtjevne dijete najčešće su osuđene na promašaj.

 SHUTTERSTOCK
Suzana Ciboci
Suzana Ciboci
Isprobano!

Ne treba vam veliki plan da smršavite: ovih 15 podcijenjenih savjeta zaista djeluju

14. kolovoz 2022.
Mogli biste se iznenaditi, ali mršavljenju pomaže i nošenje traperica

Malim promjenama u dnevnoj rutini koje ne zahtijevaju puno razmišljanja ili truda, izbjeći ćete potrebu za ogromnim promjenama, koje mogu biti osuđene na neuspjeh - barem kada je riječ o mršavljenju. Stoga prije nego što se upustite u drastičan plan prehrane ili angažirate osobnog trenera, autori s Eat This Not That savjetuju da pokušajte s ovim jednostavnim, učinkovitim, ali podcijenjenim načinima skidanja kilograma.

1. Neka bude hladno

Nova studija objavljena u časopisu Diabetes sugerira da smanjenje korištena klima uređaja i smanjenje topline u prostorima u kojima boravimo zimi može pomoći smanjiti masnoću na trbuhu dok spavamo. Hladnije temperature suptilno povećavaju učinkovitost naših zaliha smeđe masti, koje će nam za razliku od bijele masti, pomoći u sagorijevanju masnoća pohranjenih na trbuhu. Sudionici su proveli četiri tjedana spavajući u sobama s različitim temperaturama, a oni koji su spavali na najnižoj temperaturi gotovo su udvostručili volumen smeđe masti. I da, to znači da su izgubili masnoću na trbuhu.

2. Crna kava

Ispijanje četiri šalice kave dnevno moglo bi smanjiti tjelesnu masnoću za oko četiri posto, pokazalo je istraživanje s Harvard T.H. Chan School of Public Health. Samo se morate pobrinuti da kava bude crna bez dodataka šećera i vrhnja. Šalica kave s vrhnjem i šećerom ima 80 kalorija, a šalica crne kave bez dodataka gotovo ništa kalorija.

3. Da mastima

Novo izvješće Instituta za istraživanje Credit Suisse otkrilo je da sve više nas bira hranu s cjelovitim mastima umjesto obranih, bezmasnih ili light proizvoda te da tako mršavimo više i zdravije.

4. Odaberite crveno voće

Najbolji plodovi za mršavljenje je voće crvene boje poput crvene jabuke, lubenice, crvenog grožđa, malina...Više razine hranjivih tvari koje se nazivaju flavonoidi, a među njima osobito antocijanini, smiruju djelovanje gena za pohranu masti. Na primjer, istraživanje provedeno na Sveučilištu Zapadna Australija otkrilo je da jabuke Pink Lady imaju najvišu razinu flavonoida antioksidansa za koje se smatra da održavaju idealnu tjelesnu masu.

5. Prihvatite "ležerni petak"

Ležerni petak podrazumijeva dan u tjednu kada se na posao ne nosi strogo klasična, uredska odjeća, već se može doći odjeven nešto ležernije. A ispada i zdravije. Nošenje traperica na posao, primjerice, pomaže stanjiti trbuh. Istraživači sa Sveučilišta Wisconsin otkrili su da su ljudi koji su nosili traper na posao napravili gotovo 500 koraka više nego kada su nosili formalniju odjeću. Također, traper nas steže i vjerojatnije je da ćemo manje jesti.

6. Miris voća obuzdava apetit

Miris svježe zelene jabuke i banane obuzdavaju apetit i čine slatke slastice manje privlačnima, pokazala su istraživanja. Znanstvenici sugeriraju da je to zato što nas miris voća podsvjesno tjera da razmišljamo o donošenju zdravijih izbora. A ako već mirišite voće, radije ga pojedite kao međuobrok nego da posegnete za keksima ili drugim grickalicama prepunim zasićenih masti.

7. Jedite žitarice za doručak

Zobena kaša za doručak zasitna je i pomoći će vam da smršavite. Osim toga, vlakna koja unesete u organizam značajno unaprjeđuju kardiovaskularno zdravlje. Ako nemate vremena za pripremu doručka, večer prije namočite zobene pahuljice u mlijeko, zeleni čaj ili vodu s malo chia sjemenki, a ujutro dodajte voće. I doručak je spreman.

8. Zamišljajte slatkiše

Maštanje o jedenju cijelog paketa omiljenih slatkiša prije nego što se prepustite uživanju u slatkom može uzrokovati da ga jedete manje. Za potrebe jedne studije istraživači su zamolili sudionike da zamisle jesti tri ili 30 komada šarenih bombona, a zatim su ih pozvali da si pomognu u nekim od bombona kao "test okusa". Oni koji su zamišljali da jedu puno bombona zapravo su jeli najmanje.

9. Zakažite susret u teretani

Dogovorite susret s prijateljem u teretani ili na nekom vanjskom terenu za vježbanje. Možete se družiti, a istodobno i vježbati. Ovaj trik djeluje i sa supružnicima. Istraživanje objavljeno u JAMA Internal Medicine na gotovo 4 000 parova otkrilo je da je vjerojatnije da će se ljudi držati zdravih navika poput vježbanja kada se udruže sa svojim partnerom.

10. Jedite lubenice

Neko voće više od ostalih pomaže u sagorijevanju masti i uklanja nadutost trbuha. Istraživači sa Sveučilišta Kentucky otkrili su da konzumiranje lubenice može smanjiti nakupljanje masti.

11. Prije večere večera

Iako može zvučati paradoksalno, jedenje prije odlaska na radnu večeru može skinuti kilograme. Niz studija iz Penn Statea objavljenih u časopisu Appetite otkrio je da primjerice ako kod kuće pojedete juhu, vjerojatnije ćete u restoranu pojesti manje visokokalorične hrane, što može smanjiti ukupni unos kalorija za 20 posto.

12. Riblje ulje

Možda zvuči pomalo neprivlačno, ali riblje ulje je jedna od najboljih hranjivih tvari za ljudsko tijelo. Može se dobiti iz ribe bogate omega-3 masnim kiselinama poput tune, lososa, skuše i srdele ili uzimanjem dodataka prehrani. Snižava trigliceride kod onih s dijabetesom i srčanim problemima za čak 20 do 50 posto, a također pomaže mršavljenju potičući osjećaj sitosti, sugerira studija u Appetitu.

13. Napravite sendvič bez kruha

U krišku sira zamotajte delikatesnu puretinu i premažite humusom. Uštedjet ćete 200 kalorija u usporedbi s tipičnim sendvičem s kruhom.

14. Otkrijte pu-erh čaj

Pu-erh čaj, također poznat kao zreli ili stari čaj je još jedno od velikih kineskih blaga koje je Zapad tek nedavno otkrio. Kako bi se osigurala najviša kvaliteta i autentičnost pu-erh čaja, samo odležali čaj koji dolazi iz provincije Yunnan može se zvati pu-erh čaj. Kao i bijeli, zeleni, oolong i crni čaj, pu-erh se proizvodi od stabla čajevca (Camellia sinensis), fermentiran je i odstajao u visokoj vlažnosti. Poznat je po snižavanju kolesterola u krvi, pije se nakon bogatog i masnog obroka budući da ima sposobnost vezanja masti i ubrzavanja metabolizam.

15. Isprobajte kamut

Porijeklom s Bliskog istoka, kamut, također poznat kao Khorasan pšenica, bogat je omega-3 masnim kiselinama zdravim za srce, bogatim proteinima i s malo kalorija. Porcija pola šalice ima 30 posto više proteina od obične pšenice i samo 140 kalorija. Jedenje kamuta smanjuje kolesterol, šećer u krvi i citokine, koji uzrokuju upalu u tijelu, pokazalo je istraživanje u European Journal of Clinical Nutrition. Uz to, kamut je dobar izvor cinka, željeza i vitamina B skupine, a sve će to pomoći u održavanju visoke razine energije kako biste mogli sagorjeti više kalorija tijekom dana.

Teme
Linker
01. listopad 2022 09:03