Jadranka Boban Pejić
zdraviji način života

Jadranka Boban Pejić: Vrijeme je za povratak jednostavnim stvarima

Sada je vrijeme za povratak jednostavnim stvarima i pojačanom fokusu na suštinu: atmosfera, ljudi, povezanost, brižnost. Zadržati mir i staloženost i ne zaboraviti na dozu humora koja pomaže da se lakše kroz sve prođe, poručuje vlasnica Biovege, Jadranka Boban Pejić


Mnogi su se ljudi okrenuli zdravijem načinu života u ozračju koronavirusa? Je li vidljiv povećan interes za kupovinom na vašem web shopu?

Kvalitetna prehrana temeljena na organskim namirnicama biljnog porijekla svakako doprinosi boljem stanju organizma: regulira tlak, povoljno utječe na razinu šećera u krvi i slično, a time i boljem imunitetu. Drago nam je svjedočiti da sve veći broj ljudi razumije povezanost između svakodnevnih navika u prehrani i kretanju te zdravlja i stanja okoliša. Web shop biobio.hr je i prije pandemije imao konstantan rast zbog globalnog trenda porasta kupovine putem web prodaje i naših kontinuiranih ulaganja u poboljšanje korisničkog iskustva.


Stalno se ponavlja kako je najvažnije raditi na imunitetu. Koji su vaši savjeti za prehranu u nadolazećim zimskim mjesecima, ali i općenito? Koji su to dodaci prehrani ili namirnice koje bismo trebali uvrstiti u svakodnevnu prehranu kako bismo ojačali naš imunitet?

Više od 70% stanica našeg imuniteta smješteno je u probavi i ne kaže se uzalud da je mikrobiom drugi mozak našeg organizma. Stoga, važno je krenuti od namirnica koje jačaju i reguliraju probavu: cjelovite žitarice, korjenasto, glavičasto i zeleno lisnato povrće te mahunarke i sjemenke. Đumbir, kurkuma i češnjak najvažniji su začini ove jeseni i zime. Naravno, u našoj ponudi sve ove namirnice su s certifikatom organskog uzgoja što je posebno važno za prehranu djece te osoba s narušenim zdravljem. Tople, kremaste juhe i variva trebale bi svakodnevno biti u prehrani kao i prirodno fermentirane namirnice poput kiselog kupusa, repe, daikona i slično poput ekoloških domaćih kiseljenja s najstarijeg hrvatskog ekološkog imanja Zrno. Od dodataka prehrani preporučujem D3 u spreju, astragalus kapi te havajsku spirulinu, a u slučaju značajnijeg pada imuniteta Biobran.


Kako se, kao kompanija, nosite s izazovima koje je donijela 2020. godina? Ovo nije kriza u „klasičnom“ smislu te riječi, jer osim financijskog aspekta, nosi i psihološki teret

Mislim da je važno ne podcjenjivati količinu stresa i pritiska koju ove godine donose stalne promjene, pravila i restrikcije u poslovanju. Sada je vrijeme za povratak jednostavnim stvarima i pojačanom fokusu na suštinu: atmosfera, ljudi, povezanost, brižnost. Zadržati mir i staloženost i ne zaboraviti na dozu humora koja pomaže da se lakše kroz sve prođe. Tako je i nama najveći fokus trenutno na zdravlju i dobrobiti zaposlenih, ako su oni dobro sve drugo će se posložiti.


Po čemu se bio&bio razlikuje od ostalih lanaca trgovina na tržištu?

Volimo reći da je bio&bio puno više od trgovine jer svoje korijene i nastanak temelji na edukaciji pa tako naši prodavači prolaze kontinuiranu edukaciju kako bi kupcima mogli pružiti kvalitetnu uslugu i dati savjet. Podjednako važno je da smo mi jedini lanac koji nudi isključivo certificiranu organsku hranu, to je visoki kriterij koji smo si sami postavili i koji i dalje namjeravamo zadržati. Uvjet da prehrambeni proizvod uđe u ponudu bio&bio je da ima organski certifikat, idemo i korak dalje s vlastitim odjelom kontrole kvalitete koji redovito provjerava i radi analize proizvoda.


Zagađenje Planeta plastikom, posljedično i hrane ali i ljudi, gorući je problem. Vi ste predstavili prvu kompostabilnu ambalažu, odnosno ekološki održivu foliju koja se može odlagati u organski otpad

Projekt zamjene plastične ambalaže kompostabilnom folijom od biljnih vlakana pripremali smo godinu dana i jako smo uzbuđeni zbog toga. Osjećaj da na taj način doprinosimo smanjenju plastike u okolišu je fantastičan. Svi proizvodi u bio&bio robnoj marki, njih 111 zamijenjeni su kompostabilnom folijom i istom takvom naljepnicom. Smatramo da je naša odgovornost da kao pioniri i inovatori i dalje predstavljamo inovacije za koje se nadamo da će drugi slijediti.


Ovo je pionirski projekt ulaganja u održivost proizvoda, a i sama kompostabilna folija je inovacija koju koristi tek nekoliko europskih proizvođača hrane. Kako ste se odlučili na ovaj potez?

Briga o okolišu, zdravlje ljudi i edukacija naša su strast više od 30 godina i stalno istražujemo inovacije koje i sami možemo primijeniti. Kada smo saznali da postoji kompostabilna folija, bilo je potpuno prirodno da se odlučimo za promjenu iako je ova folija znatno skuplja i osjetljivija u procesima pakiranja. Svjesno smo se odrekli dijela marže i profita, nismo htjeli dizati cijene proizvoda jer smatramo da je to jednostavno dio društveno odgovornog poslovanja.


Prebacivanje proizvoda iz plastične u kompostabilnu ambalažu bio je svakako i financijsko opterećenje, no za krajnjeg je kupca cijena vaših proizvoda ostala ista. Kakve su njihove reakcije?

Zaista smo presretni što su kupci prepoznali naše napore i podržali ovaj projekt. Vrlo malo ljudi je uopće i znalo da kompostabilna folija od nedavno postoji na europskom tržištu pa je ovaj projekt, između ostaloga, pomogao da se ta svijest proširi. Naši kupci imaju vrlo visoka očekivanja od nas i drago nam je da im i s ovim projektom pokazujemo da smo dostojni njihovog povjerenja koje nam već godinama pokazuju. Svjesni smo da bez naših kupaca niti mi ne bismo mogli uvoditi ovakve projekte niti se dalje razvijati pa smo izuzetno zahvalni.


Kakvo je vaše viđenje 2021. godine?

Bliska mi je ideja koju je nedavno u svom članku podijelio Dr.Otto Scharmer: trenutnoj situaciji trebamo pristupiti kao periodu prije samog svitanja. Tada je najmračnije, no ne sumnjamo da zora ipak dolazi. U najmračnijem periodu događa se širenje dezinformacija, sumnji i poricanja. Također, u porastu je generiranje polarizacija, plemenskog mentaliteta i mržnje. Naravno da to rezultira pojačanom tjeskobom, depresijom i strahom. Kako bismo transformirali naš put ka plemenitim i pozitivnim stvarima, potrebno je naučiti slušati i biti ponizniji nego što jesmo, osvijestiti važnost društvene povezanosti, odnosno arhitektura povezanosti. Stoga, u skladu s ovim Scharmerovim idejama vjerujem da 2021. može biti novo svitanje, zora, u kojoj ćemo djelovati sa sigurnošću i vjerom te otvorenošću da napustimo stare obrasce funkcioniranja i otvorimo se ka transformaciji i sebe i društva u neke bolje, zamišljene verzije.

Linker
24. travanj 2024 00:45