Jaja i rajčica odlična su kombinacija
 FOTOGRAFIJE: ALVAREZ GETTY IMAGES
Živim.hr
Živim.hr
ukusna jela

Taman prije mora! Uz dijetu na bazi rajčice možete u pet dana izgubiti tri kilograma

28. srpanj 2021.
Oko 100 grama rajčice sadrži samo 18 kalorija pa je ovo povrće savršen sastojak redukcijskih dijeta

U rajčicama možemo uživati cijele godine, zahvaljujući pasiranim ili ukuhanim rajčicama i pelatima, no prava bi šteta bila ne iskoristiti ljeto za uživanje u svježim rumenim plodovima. Tim više što su plodovi dozreli u ljetnoj sezoni kudikamo ukusniji od onih iz staklenika, kakvi su dostupni na tržištu tijekom godine. Osim toga, kad je rajčica u pitanju, jednoglasni su i gurmani i nutricionisti - lijep crveni plod u svakom je smislu pun pogodak!

Dok se kod nas rajčica ubraja među povrće, u nekim je dijelovima svijeta, primjerice u Japanu, jedu kao voće. Bila voće ili povrće, rajčica je moćan izvor vitamina C, a obiluje i vitaminima B skupine, bakrom, željezom, kalijem, natrijem, magnezijem, kalcijem... Bogata je karotenoidima, a najpoznatiji među njima, likopen, iznimno je snažan antioksidans, zaslužan i za crvenu boju plodova.

Zbog vrijednih sastojaka, rajčica može smanjiti rizik obolijevanja od karcinoma, potiče izlučivanje vode iz organizma, dobro djeluje na srce i krvotok, regulira probavu, snižava krvni tlak itd. Nije ni čudo što nosi rajsko ime. I još je odlična stvar - pomoću rajčice možete i smršaviti.


Dijeta na bazi rajčica

Ako je se striktno pridržavate, u pet dana možete izgubiti tri kilograma. Nakon dva dana stanke dijeta se može ponoviti, što znači - u deset dana šest kilograma manje. Osim toga, zbog djelovanja rajčice organizam ćete osloboditi i toksina.

Dok ste na dijeti s rajčicama, zabranjeno je jesti slatkiše, bijeli kruh i masne sireve, a na jelovniku trebaju biti što više zastupljeni piletina, riba, voće, povrće i integralne žitarice.

Od masnoća koristi se samo maslinovo ulje, a od začina su dopušteni sol, papar i aromatično bilje. Svako jutro treba popiti čašu mlake vode natašte, a dnevno se moraju pojesti najmanje četiri obroka.

Doručak:

Svaki dan odaberite jedan od tri prijedloga.

  • Integralno pecivo, 2 žlice nemasnog sira i 1 rajčica.
  • Dva tosta s margarinom za mazanje i 2 kriške šunke.
  • Polumasni jogurt (200 g) sa 1 žlicom meda i 2 velike žlice žitnih pahuljica.

1. dan

Ručak: rajčica sa sirom

Pomiješajte 300 g sjeckane rajčice i 200 g svježeg sira, prelijte maslinovim uljem i začinite bosiljkom. Uz salatu možete pojesti 30 g integralnog kruha.

Užina:

  • 100 g voća po izboru

Večera: tjestenina u umaku od rajčice

Narežite 2 mrkve i propirjajte ih na maslinovu ulju, dodajte 50 ml pileće juhe i pirjajte još 5 min. Dodajte 400 g sjeckane rajčice, sol, papar, i 1/2 žlice meda. Pustite da krčka 15 minuta. Umakom prelijte 100 g skuhane integralne tjestenine.


2. dan

Ručak: grčka salata

Narežite glavicu crvenog luka, 2 rajčice i 1 krastavac. Prelijte maslinovim uljem i začinite. Uz salatu ide 30 g integralnog kruha.

Užina

  • Šalica kave i dva keksa

Večera: Juha od oslića na maslinovom ulju

Pirjajte 2 glavice sitno sjeckanog crvenog luka, dodajte 2 veće rajčice (oguljene i narezane), povrtnu kocku za juhu i 1/2 litre vode. Kad zakuha, dodajte sjeckani filet oslića pa kuhajte još 15 minuta. Začinite po ukusu.


3. dan

Ručak: omlet

Rajčice (300 g) i šampinjone (100 g) pirjajte na maslinovom ulju. Kada voda ispari, dodajte dva jaja i zapecite.

Užina:

  • Dvije mrkve

Večera: Teletina s rajčicom

Ispecite komad teletine (125-150 g) i začinite po želji. U drugoj posudi pirjajte sitno sjeckani crveni luk i 2 rajčice, dodajte meso i ostavite na vatri još desetak minuta.


4. dan

Ručak: Povrtno osvježenje

Narežite 300 g rajčice, 1 papriku i 1 veći krastavac, dodajte maslinovo ulje, 2 češnja češnjaka i izmrvljene 2 šnite tosta. Izmiksajte, posolite, popaprite i ohladite.

Užina:

  • Sendvič s rajčicom

Večera: rajčica s rižom

Izdubite 3 rajčice i stavite u vatrostalnu posudu. Napunite ih smjesom od 100 g svježeg sira, 125 g dopola skuhane riže, malo bosiljka, mesa rajčice i češnjaka. Pecite 25 minuta na 200°C.


5. dan

Ručak: talijanska salata

Narežite 400 g rajčice. Dodajte malo zelene salate, prelijte maslinovim uljem i octom, posolite i popaprite. Preko salate pospite kockice tosta.

Užina:

  • Jabuka s medom i mentom

Večera: Paprikaš

Pirjajte sitno narezan crveni luk, dodajte 200 g krumpira izrezanog na kockice, 4 mrkve izrezane na kolutiće, 2 poriluka i 100 g gljiva. Začinite, dodajte 100 ml juhe od povrća i čašu soka rajčice pa kuhajte još 15 minuta.

Teme
Linker
22. listopad 2021 07:38