Nemojte je preskočiti! Pileća juha doista ima terapeutska svojstva
 Foto: iStock
Prirodni podizači imuniteta

Što jesti kada smo prehlađeni

03. veljača 2016.
Sezona je gripe i prehlada. Ne posežite za antibioticima jer oni nisu učinkoviti u borbi s virusima. Važno je da hidrirate organizam, olakšate neugodne simptome i da, pileća juha zaista ima iscjeljujući učinak.

U trenutku kad nam na vrata „kucaju“ sezonske viroze, prehlade i gripa praćeni temperaturom, općom malaksalošću te začepljenim dišnim putevima, za očekivati je kako će se narednih tjedana mnogi požaliti na spomenute simptome. A kako bi ih se čim prije riješili, najbolje je da lijek potražite u vlastitoj kuhinji. Ovih deset moćnih namirnica pomoći će svakome da podigne imunitet.

1. Smrznuti smoothie

Pojačana hidracija organizma jako je važna kada ste prehlađeni, a nadraženom i upaljenom grlu pomoći će sladoledni štapići koje možete napraviti sami. U kalupe (mogu se kupiti u gotovo svim većim ili ispustili sokovniku prema svojoj želji. Zamrznite i voila! Sladoledni štapići su tu. Tako ćete biti sigurni da dobivate sve hranjive sastojke, a ne samo slatku vodu.

2. Sendvič s puretinom

Puretina je appsolutno zdrava namirnica koja će pomoći organizmu u borbi protiv bolesti. Ima značajno više proteina u odnosu na drugo meso (oko 22%), sadrži više polinezasićenih masnih kiselina, lako se i brzo probavlja. Šnita integralnog kruha, par listova salate, kratko prepržen komad puretine dat će vam potrebnu energiju.

3. Povrtni sokovi

U prvom naletu prehlade nećete imati volje za ništa, no organizmu morate dati hranjive tvari kako bi pobijedio bolest. Povrtni sokovima u organizam ćete unijeti antioksidanse koji će ojačati i osnažiti imunosni sustav.

4. Pileća juha

Dokazano je da pileća juha zaista ima terapeutska svojstva. Pileće meso sadrži aminokiselinu cistein koja pomaže u razgradnji sluzi u nosu i grlu i tako olakšava disanje. Osim toga, para koju udišemo dok jedemo toplu juhu efikasno inhalira naše dišne puteve. Blagotvorni učinak juhe dodatno se pojačava ako joj dodamo češnjak i svježi papar tijekom kuhanja.

5. Češnjak

Sadrži selen, moćni antioksidans koji zajedno s vitaminom E pomaže u jačanju imuniteta, a zahvaljujući glavnom sastojku - hlapljivom ulju s alinom, koji se rezanjem ili prešanjem razgrađuje u alicin, češnjak ima i antibiotičko djelovanje.

Foto: iStock
Češnjak i đumbir najmoćnije su namirnice na ovoj listi te bi bilo poželjno da ih u svakom trenutku imate u svom domaćinstvu

6. Đumbir

Svježi đumbir koristi se za pojačanje znojenja i izbacivanje otrovnih tvari iz organizma, dok je sušeni dobar za mučnine, kašalj ili, primjerice, proljeva. Đumbir se najviše koristi kao lijek za prehladu i za poboljšanje cirkulacije. U Kini se đumbir koristi kao sastojak u gotovo 50 posto recepata i biljnih preparata jer ubrzava reakciju biljaka sa kojima je pomiješan.

7. Vrući čaj

Čajevi su općenito vrlo dobri za imunitet, hidriraju organizam i olakšavaju neugodne simptome grlobolje. Bilo da pijete zeleni, crni ili čaj od ehinaceje, koprive... dodajte mu žličicu meda i svježe cijeđeni limun.

8. Banana

Bogate su kalijem, magnezijem i vitaminom B6 što je čini izvrsnom namirnicom za brzi povrat energije. Osim toga, banana je nezaobilazni dio takozvane BRAT dijete (banana, riža, jabuka, dvopek) koja će pomoći u prvom danu virusnog proljeva jer ne pada “teško na želudac”. No kako je takav obrok siromašan proteinima, mastima, vitaminima i mineralima, nastojte se prisiliti što više jesti uravnoteženo i raznoliko.

9. Toast

Toast može u prvim danima bolesti biti zdravi izbor, pogotovo uz juhu, jer će vam dati osjećaj sitosti. Uz malo nemasnog sira i šalicu čaja dobar je i kao međuobrok.

10. Sok od paradajza

Sok od paradajza je jedan od najboljih narodnih lijekova kod začepljenog nosa, a možete ga vrlo lako pripremiti i sami. Paradajz prelijte kipućom vodom, ogulite kožu, izrežite i kuhajte s režnjem istisnutog češnjaka, žlicom limunovog soka, malo naribanog đumbira i malo svježeg celera.

Teme
Linker
28. studeni 2021 10:23