Pravila zdrave prehrane

20. travanj 2009.
Deset pravila o prehrani donosi www.vitamedzona.com

Deset pravila o prehrani donosi www.vitamedzona.com1. Pazite na prekomjernu tjelesnu težinu - cijeli niz studija povezuje prekomjernu tjelesnu težinu sa razvojem bolesti tipa: kardiovaskularne bolesti, šećerna bolest, artritis, hipertenzija, žučni kamenci, neke vrste karcinoma. Već mali gubitci na tjelesnoj težini smanjuju rizik razvoja bolesti.2. Budite fizički aktivni, izbjegavajte sjedalački način življenja. 3. Konzumirajte raznoliku prehranu - nema te hrane koja sadrži sve potrebne elemente za normalno funkcioniranje organizma. 4. Koristite razno voće, povrće i cjelovite žitarice - koji su bogati sa nutrientima , a ne sadrže veliku količinu kalorija.5. Birajte prehranu siromašnu zasićenim masnoćama i kolesterolom, drugim riječima koristite dobre masnoće jer su one dobre za naš organizam. Koje su to dobre a koje loše?Loše: - jako pržena hrana- maslac- margarin- iznutrice - vrhnje - masni sirevi - razni preljevi - krekeri- kolači sa velikom količinom masti Dobre:- maslinovo ulje - laneno ulje - orašasti plodovi- plava riba6. Budite umjereni u konzumiranju soli i šećera. 7. Alkohol koristite umjereno, te nemojte pušiti. 8. Konzumirajte umjerene količine bjelančevina, do 0,8 g po kg tjelesne težine dnevno. Visoki unos posebno je štetno povezan sa bubrežnim bolestima te vodi razvoju osteoporoze, karcinoma prsa i debelog crijeva. 9. Konzumirajte dovoljne količine kalcija dnevno. Potreban je unos 1300 mg dnevno iz namirnica kao što su mlijeko i nemasni mliječni proizvodi. 10. Ne koristite nepotrebne dodatke prehrani ako ne spadate u neku od posebno rizičnih skupina kao što su trudnice, dojilje, djeca u razvoju, osobe sa velikim fizičkim opterećenjima i stresom, osobe sa kroničnim bolestima, pušači.

Linker
28. veljača 2021 19:22