FOTOGRAFIJE: SHUTTERSTOCK
Nina Čiča
Nina Čiča
Vrijeme kolača

Orahnjača u dvije zdrave verzije koje mogu jesti svi

22. prosinac 2021.
To što morate biti oprezni sa šećerom ili što ne smijete jesti mlijeko, proizvode s glutenom, jaja ili orašaste plodove ne znači da ne možete uživati u omiljenim božićnim slasticama

ZA ONE KOJI NE PODNOSE LAKTOZU

Ako ne podnosite laktozu ili se pridržavate veganske prehrane te ne konzumirate mlijeko životinjskog porijekla, oduševit će vas ova sočna i ukusna orahnjača u kojoj je sojino mlijeko poslužilo kao zamjena za kravlje, a jaja su izostavljena. Ova je orahnjača nešto prhkija, ali bogatog okusa i nakon nekoliko dana jednako ukusna kao i prvog dana.

Sastojci

Za tijesto: ● 1 svježi kvasac ● 500 g brašna ● 1 dl ulja ● 1 žličica soli i 2 žličice šećera ● 2-3 dl sojinog mlijeka ● naribana limunova korica; Za nadjev: ● 250 g oraha ● 200 g šećera ● sojino mlijeko ● 100 g grožđica ● naribana limunova korica; Za posipanje: ● šećer u prahu

Priprema

U šalici pomiješajte 2 žličice šećera, žličicu brašna i izmrvljeni svježi kvasac te smjesu prelijte toplim mlijekom i ostavite da se diže na toplom mjestu. 2Uzašao kvasac umiješajte u brašno, dodajte šećer, ulje, naribanu limunovu koricu i sojinog mlijeka onoliko koliko je potrebno da zamijesite glatko tijesto. 3Ostavite tijesto da se diže na toplom mjestu, a u međuvremenu napravite nadjev od oraha. Orahe prelijte vrućim sojinim mlijekom, dodajte šećer, grožđice i naribanu limunovu koricu. 4Kad se tijesto udvostručilo, razvaljajte ga na debljinu od oko 1 centimetra, razmažite po njemu nadjev i zatim savinite kao roladu. Premjestite na lim za pečenje, ostavite da se diže još pola sata i zatim pecite 30 minuta na 200 ºC.

Ohlađenu orahnjaču pospite šećerom, narežite na ploške i poslužite.

ZA DIJABETIČARE I OSOBE NA BEZGLUTENSKOJ PREHRANI

Ova aromatična i ukusna orahnjača u kojoj je bijeli šećer zamijenjen smeđim šećerom i medom, količina šećera smanjena, a okus obogaćen cimetom, idealna je za dijabetičare. No, u njemu će uživati i svi ostali koji se trude hraniti zdravo, kao i osobe koje izbjegavaju gluten, jer se umjesto običnog brašna koristi pirovo, a maslac je zamijenjen kokosovim uljem.

Sastojci

Za kvas: ● 40 g svježeg kvasca (1 kockica) ● 200 ml mlakog mlijeka ● 1 žlica pirovog brašna ● 1 žličica smeđeg šećera Za tijesto: ● 2 žumanjka ● 1 cijelo jaje ● 1 žlica smeđeg šećera ● 1/4 žličice soli ● 80 ml kokosovog ulja (rastopljenog i ohlađenog) naribana limunova korica ● 500 g integralnog pirovog brašna ● 1/2 praška za pecivo ● 100 ml mlijeka Za nadjev: ● 250 g mljevenih oraha ● 50 g smeđeg šećera ● 40 g grožđica ● 1 žličica meda ● 1/2 žličice cimeta ● naribana limunova korica ● 150 ml mlijeka

Priprema

Sastojke za kvas pomiješajte i ostavite da se dižu 15 minuta na toplom mjestu. Sastojke za tijesto i uzašli kvas miješajte ručnim mikserom sa spiralnim nastavcima nekoliko minuta. Ako vam se tijesto čini presuho ili pretvrdo, dodajte malo mlijeka, a ako je preljepljivo i premekano, dodajte još malo brašna.

Smjesu iskrenite na radnu površinu posutu brašnom i mijesite dok ne dobijete glatko i elastično tijesto srednje tvrdoće. Tijesto stavite u čistu posudu, pokrijte krpom i ostavite da se diže oko 45 minuta, a za to vrijeme pripremite nadjev.

Za nadjev pomiješajte sve sastojke te ih zalijevajte vrućim mlijekom stalno miješajući tako da dobijete gustu smjesu koja se da razmazivati. Uzašlo tijesto razvaljajte na debljinu od oko 1 cm i premažite nadjevom te savinite kao roladu.

Stavite na lim za pečenje, pokrijte krpom i ostavite još 15 minuta na toplom mjestu da se diže. Premažite umućenim žumanjkom ili cijelim jajetom te pecite oko 40 minuta u pećnici zagrijanoj na 180 ºC.

Pečeni kolač nakratko pokrijte vlažnom krpom da korica malo omekša, ostavite da se ohladi i zatim režite na ploške.

Teme
Linker
25. lipanj 2022 17:32