Nije svaki jogurt isti!

 SHUTTERSTOCK
Ana Dukić
Ana Dukić
tako dobro

Nutricionistica otkrila kako napraviti domaći jogurt pun zdravih bakterija, priprema traje samo dvije minute

16. rujan 2022.
Fermentirana hrana je bogata nutrijentima i treba biti uključena u prehranu, uz zimnice, sad možete pripremiti i svoj jogurt

S obzirom na to da nam se jesen bliži, dolazi vrijeme pripreme zimnice i fermentirane hrane. Čini nam se da ne možemo izbjeći savjete o kiseljenju krastavaca, paprike, kupusa, ali ne žalimo se, fermentirana hrana je bogata nutrijentima i treba biti uključena u našu prehranu. Ako sami pripremate fermentirate hranu, vrijeme je da napravite i svoj jogurt.


Zašto fermentirana hrana treba biti dio naše prehrane?

- Sadrži žive mikrobe koji imaju različite benefite, od stvaranja vitamina do treniranja našeg imunološkog sustava i deaktiviranja toksina. Isto tako, mikrobi poboljšavaju okus hrane, teksturu i probavljivost hrane (uključujući smanjenje laktoze, mliječnog šećera, u namirnicama) - rekla je Megan Rossi, nutricionistica i osnivačica The Gut Health Clinic, za Daily Mail.

Fermentirana hrana ima brojne benefite, dodaje, ali da biste dobili sve dobrobiti, morate jesti namirnice koje treba čuvati u hladnjaku, a koje mogu biti jakog okusa (staklenke na policama obično su pasterizirane, ubijajući stvari koje želite: mikrobe).

- Možda ćete se iznenaditi kada čujete da se sva hrana ili pića koje proizvode mikrobi tehnički računaju kao "fermentirani". To uključuje čokoladu, sir, kavu, masline, sojin umak, ocat pa čak i alkohol. Što znači da samo zato što je nešto fermentirano ne znači automatski da je dobro za vas - ističe.

Jogurt može biti primjer fermentirane hrane koja sadrži brojne benefite, kaže. Studije su pokazale da su samo neke od zdravstvenih dobrobiti regulacija tjelesne težine i smanjenje rizika od dijabetesa tipa 2.

Studija nizozemskog Sveučilišta Wageningen, u kojoj je sudjelovalo više od 110 tisuća ljudi, otkrila je da osobe koje redovito konzumiraju jogurt imaju veću vjerojatnost da imaju zdravu težinu.

Druga studija, objavljena u časopisu American Journal of Clinical Nutrition, otkrila je da oni ljudi koji konzumiraju 80 grama jogurta dnevno imaju 14% manji rizik od razvoja dijabetesa tipa 2 u usporedbi s onima koji ga ne jedu.

- Ovi benefiti su rezultat zajedničkog djelovanja proteina, kalcija i bakterija u jogurtu. Bakterije pomažu u razgradnji laktoze u mliječnu kiselinu i pretvaraju nekoliko mliječnih proteina i mliječne masti u spojeve s protuuplanim svojstvima - rekla je Rossi.

Ona naglašava da neki od tih spojeva djeluju kao lijekovi za krvni tlak, poznati kao ACE inhibitori.

Štoviše, mliječna kiselina u jogurtu, koja prirodno pomaže u sprječavanju djelovanja loših mikroba, može pospješiti apsorpciju hranjivih tvari i sama po sebi posjeduje antioksidacijsku moć. Budući da bakterije u njemu pomažu probaviti dio laktoze, ljudi s osjetljivim crijevima ili intolerancijom na laktozu mogu bolje podnijeti jogurt nego nefermentirane mliječne proizvode, poput mlijeka.

- Međutim, nisu svi jogurti jednaki. Za proizvodnju jogura potrebne su dvije vrste bakterija, Lactobacillus bulgaricus i Streptococcus thermophilus. No, neki proizvođači termički obrađuju jogurt kako bi mu produžili rok trajanja, a time ubijaju bakterije - kaže Rossi.

Za najviše zdravstvenih benefita potražite jogurte na čijim omotima piše da sadrže "žive bakterije", ali i broj (barem 100 mlijuna) i nazive bakterija. Iako možete u trgovini pronaći proizvode koji sadrže sve navedeno, u njima se mogu pronaći i razni aditivi, dodaje nutricionistica.

Koje je rješenje? Rossi savjetuje da počnete pripremati svoj jogurt.


Živi jogurt s pekmezom od borovnice

- Ovaj jogurt može stajati u hladnjaku do dva tjedna, a i duže ovisno o tome koliko je svježe mlijeko - rekla je Rossi.

Sastojci

  • 600 ml punomasnog mlijeka
  • 1 žlica mlijeka u prahu
  • 2 žlice običnog jogurta (provjerite etiketu za "žive kulture")
  • 140 g borovnica ili drugog bobičastog voća
  • 1 datulja, nasjeckana
  • 1 žlica chia sjemenki

Priprema

1. Punomasno mlijeko i mlijeko u prahu stavite u lonac na nisku temperaturu i kuhajte dok ne dosegne 45°C (iskoristite termometar za hranu). U vatrostalnu staklenku dodajte jogurt i polako umiješajte mliječnu mješavinu.

2. Zagrijte pećnicu na 50°C pa je ugasite. Uključite svjetlo u pećnici te u njoj ostavite otvorenu staklenku osam do 12 sati, što je duže ostavite, jogurt će biti gušći i kiselkastiji.

3. Za pripremu preljeva u lonac stavite borovnice, nasjeckane datulje i pola šalice vode: Pustite da lagano zavrije, zatim zgnječite voće kuhačom i pirjajte još desetak minuta.

4. Potom dodajte chia sjemenke pirjajte još dvije minute ili dok se mješavina ne zgusne. Uklonite s vatre i ostavite da se ohladi. Dodajte preljev u svaku porciju jogurta, a ostatak ostavite u hladnjaku da se stisne.

Teme
Linker
16. rujan 2022 16:02