Jedete li ga često?

 FOTOGRAFIJE: SHUTTERSTOCK
Nina Čiča
Nina Čiča
obožavamo ga

Može produžiti život, čuva srce i regulira hormon gladi, a cijenom je puno prihvatljiviji od orašastih plodova

20. svibanj 2022.
Poludjet ćete za kikirikijem kad saznate što može učiniti za vas


Postoji mnogo razloga da uživate u kikirikiju i proizvodima na bazi kikirikija i ekstra djevičanskog ulja od kikirikija, no najvažniji učinak konzumiranja kikirikija je to što vam može pomoći da živite duže. Da, dobro ste pročitali. Najomiljeniji orašasti plod mnogih Amerikanaca jedna je od najhranjivijih namirnica, a uz to može i produžiti vaš životni vijek.

Kikiriki obiluje zdravim mastima, proteinima, vlaknima te sadrži više od 25 esencijalnih nutrijenata, od vitamina B skupine i esencijalnih amino kiselina do minerala, poput magnezija, fosfora i kalija. Također, opskrbljuje organizam širokom paletom bioaktivnih tvari koje, kako su pokazala istraživanja, podupiru zdravlje srca i imaju brojne druge zdravstvene dobrobiti.

Kikiriki je super hrana u pravom smislu riječi: šaka kikirikija sadrži čak 7 grama visoko kvalitetnih biljnih proteina. S obzirom na to da su proteini iz kikirikija biljnog porijekla dolaze uz neke dodatne komponente koje imaju pozitivne učinke na zdravlje, poput vlakana, antioksidansa i korisnih fitonutrijenata. Istraživanja su pokazala da se količina nekoliko tih fitonutrijenata povećava kad se kikiriki kuha ili prži, što ga onda čini još zdravijim.

image
FOTOGRAFIJE: SHUTTERSTOCK


Optimalna težina

Masnoće u kikirikiju su primarno jednostruko nezasićene i višestruko nezasićene, a i jedne i druge su poznate po tome da smanjuju rizik za razvoj srčanih bolesti. Stručnjaci za srce, pa tako i Američko udruženje za srce, preporučuju konzumiranje nezasićenih masti umjesto zasićenih kakve se nalaze u maslacu, punomasnim mliječnim proizvodima i masnom mesu. Kikiriki je inače vrlo zasitan te može pomoći u održavanju optimalne tjelesne težine, zahvaljujući udjelu proteina i vlakana. Ta dinamična kombinacija proteina i vlakana usporava probavu te tako i umanjuje osjećaj gladi, a povećava osjećaj sitosti nakon obroka. Istraživanja su pokazala da visoko kvalitetni proteini pomažu u reguliranju hormona gladi, a vlakna pojačavaju osjećaj ispunjenosti u trbuhu, što pomaže svima onima koji nastoje održati zdravu tjelesnu težinu. To je ujedno i razlog zašto svi oni koji često uživaju u kikirikiju i orašastim plodovima imaju manji rizik da imaju prekomjernu tjelesnu težinu ili da budu pretili u odnosu na osobe koje ne jedu često kikiriki ni orašaste plodove.

Jedno istraživanje objavljeno u časopisu JAMA pokazalo je da kikiriki može pomoći da živimo duži i zdraviji život. Znanstvenici su otkrili su sudionici istraživanja koji su izjavili da često jedu kikiriki i orašaste plodove imali znatno manji rizik za smrt od bilo kojeg uzroka, a naročito srčanih bolesti, tijekom trajanja studije. Još jedna ne manje važna stavka u prilog kikirikiju jest to što je cijenom puno prihvatljiviji od orašastih plodova. I za kraj, još je nekoliko velikih studija u koje je bilo uključeno na tisuće ispitanika zaključilo da kikiriki, kao dio zdrave prehrane koja se temelji pretežno na namirnicama biljnog porijekla, može pomoći da živimo duže.

Teme
Linker
19. lipanj 2022 21:28