Pet porcija jogurta tjedno sasvim je dovoljno da se vidi promjena
 Foto: iStock
Svako jutro jedan

Jogurt sprečava visoki krvni tlak

08. ožujak 2016.
Ubacite li u svoju porciju svježe voće ili orašaste plodove, rezultati će biti i još bolji. Naime, s 20 rastu na 31 posto manje dugoročnog rizika od ovog oboljenja, a to nije malo

Osobama koje pojedu pet ili više porcija jogurta tjedno smanjuje se mogućnost za probleme s visokim krvnim tlakom, pokazalo je istraživanje. U najvećoj dosad provedenoj studiji koja je proučavale konkretne učinke jogurta na krvni tlak sudjelovalo je više od 240 tisuća osoba, uglavnom žena u dobi između 25 i 55 godina i 51 tisuća zdravstvenih radnika, najviše muškaraca između 40 i 75 godina.

Muškarci bi ga trebali češće jesti

Pokazalo se da je rizik od visokog krvnog tlaka smanjen za petinu, a pozitivan učinak najviše je primijećen kod žena jer muškarci jedu puno manje jogurta, rekli su istraživači.
Kod žena koje su jele jogurt s voćem pet puta tjedno rezultati su bili još bolji - za 31 posto smanjen je rizik za visok krvni tlak u usporedbi s onima koji su jeli jogurt samo jednom mjesečno.
A korist od jedenja jogurta pet puta tjedno bila je još veća kod ljudi koji su uz jogurt i puno voća jeli još dosta povrća, orašastih plodova i mahunarki.

Snižava kolesterol, a pomaže i kod osteoporoze

Kako jogurt smanjuje krvni tlak nije jasno, ali bakterije u jogurtu mogu pomoći u snižavanju kolesterola koji je krivac za hipertenziju. Istraživači su također otkrili da jogurt može pomoći protiv osteoporoze, te smanjiti opasnost od kardiovaskularnih bolesti.

Dr. sc. Justin Buendia s Boston University School of Medicine rezultate istraživanja je predstavio na konferenciji Američke asocijacije za srce i rekao da niti jedna hrana ne daje magično rješenje, ali da je ovdje dokazano da dodavanje jogurta u režim zdrave prehrane može smanjiti dugoročni rizik od visokog krvnog tlaka kod žena.

Teme
Linker
08. ožujak 2022 18:54