Poznata je činjenica da covid može utjecati i na srce. A jaje ga može zaštititi zbog toga što sadrži folnu kiselinu, nezasićene masne kiseline i vitamin E, što je za srce itekako korisno

 FOTOGRAFIJE: SHUTTERSTOCK
Suzana Ciboci
Suzana Ciboci
tako dobra

Jedenje jaja može pomoći da se brže oporavite od korone

09. veljača 2022.
Jaja sadrže hranjive tvari poput vitamina D, E, cinka, selena koje tijelo treba za jačanje imunosnog sustava.

Znamo da je prehrana važna pomoć u oporavku od svake bolesti, pa tako i ako obolite od korone i prisiljeni ste provesti neko vrijeme u samoizolaciji. Uz dobro poznati savjet za nadoknadom tekućine, osobito ako imate povišenu tjelesnu temperaturu, preporučuje se i da posegnete za proteinima. Naime, proteini su, uz vitamine i minerale, jedna od najvažnijih hranjivih tvari koja može pomoći u borbi protiv koronavirusa.

Jaja su među najboljim izvorima proteina, ovisno o veličini, jedno jaje osigurava između 4,5 - 6 grama proteina. Uz to, sadrže selen, vitamine A, B i K, aminokiseline i antioksidanse koji mogu pomoći u jačanju imunosnog sustava u borbi protiv virusa.

- Jaja također mogu pomoći u prevladavanju infekcija prehladom i gripom. Protein pomaže u obnovi i oporavku mišića, a mnogi oboljeli od covid-19 osjećaju bolove u mišićima. Proteini također smanjuju oštećenja stanica uzrokovanih koronavirusom. Drugi dobri izvori proteina uključuju i sjemenke, orašaste plodove, leću, mliječne proizvode, piletinu, klice i ribu - kaže dijetetičarka Deeksha Arora. Ako strahujete od kolesterola ili imate povišene razine kolesterola u organizmu budite umjereni u konzumaciji jaja, ali ih se nemojte odreći, osobito ne ako se oporavljate od korone.


Evo koje su prednosti konzumiranja jaja tijekom covida-19:

* Pomažu u jačanju imuniteta

Jaja sadrže hranjive tvari poput vitamina D, E, cinka, selena koje tijelo treba za jačanje imunosnog sustava. Tako ćete ostati jaki i zdravi tijekom pandemije, a, ako obolite, organizam će lakše podnijeti oksidativni stres, hormonsku neravnotežu i oscilaciju razina šećera u krvi.

* Mogu smanjiti rizik od "foggy braina"

"Foggy brain" je moždana magla, odnosno stanje zbunjenosti, glavobolje i gubitka kratkotrajnog pamćenja, koje oboljeli od covida prijavljuju, a dosta je čest i simptom dugotrajnog covida.U težim slučajevima može dovesti do psihoze i epileptičnih napadaja. Osim pluća, koronavirus napada gotovo sve organe, uključujući mozak, oči... Kako biste to izbjegli ili barem umanjili rizik uključite jaja u prehranu. Kuhana jaja sadrže kolin koji je od vitalnog značaja za živčani sustav, a također može pomoći kod moždane magle.

* Smanjuju rizik od srčanih bolesti

Poznata je činjenica da covid može utjecati i na srce. A jaje ga može zaštititi zbog toga što sadrži folnu kiselinu, nezasićene masne kiseline i vitamin E, što je za srce itekako korisno. I ako patite od povišenog kolesterola i bojite se da bi jaja mogla pogoršati stvar, evo savjeta - jedite bjelanjak i umjereno žutanjak. Bijeli dio jajeta prepun je proteina, a žumanjak sadrži željezo, vitamine B2, B12 i D (koji nedostaju u bjelanjku). Bjelanjak se smatra i idealnim izvorom proteina jer sadrži sve esencijalne aminokiseline u pravim omjerima. Iako količina varira od osobe do osobe, neophodno je konzultirati liječnika i izmjeriti razine masnoća u krvi, pa prema tome slagati prehranu. Kao i kod svake namirnice, treba biti umjeren, osobama s povišenim kolesterolom neće škoditi do tri jaja tjedno, a zdrave osobe, i ako jedu svaki dan jaje, prema rezultatima novog finskog istraživanja, ne trebaju se bojati unosa kolesterola.


Doručak - pravo vrijeme za jesti jaja

Zbog toga što obiluju hranjivim tvarima kao što su cink, magnezij, željezo i proteini, pravo vrijeme za jesti jaja je za vrijeme doručka. Najbolja opcija je jesti kuhano jaje kako bi njihova nutritivna vrijednost ostala netaknuta.

Teme
Linker
13. lipanj 2022 12:02