Puni okusi i vesele boje na tanjuru uljepšat će vam i najteži dan na poslu.
 Snimila: Sandra Šimunović/Hanza media
Brzo i ukusno

Danas jedem salatu šest boja, a vi?

13. siječanj 2017.
Kad je vani zima i temperature su ispod nule, valja jesti hranu koja grije organizam, korjenasto povrće i žitarice.

Kad je hrana u pitanju, prezentacija ima važnu ulogu. Važan je okus, naravno, ali jedemo i očima. Osim fine arome privući će dobro i atraktivno aranžirano jelo, a mene i boje hrane na tanjuru.

Salate su odličan izbor kada, osim nepca, i oči želimo počastiti koloritom, obiljem živih boja ispred sebe. Jednostavno se i brzo spremaju, a ako ih u obroke uključimo svakodnevno, učinit ćemo vrlo dobru stvar za zdravlje. I zato se za današnji obrok, osim za zdravlje, odlučujem i za boje.

A s obzirom na to da je vani zima, a temperature su ispod nule, organizmu je potrebna toplina i treba ga grijati i iznutra. Među osnovnim namirnicama za koje se smatra da griju organizam su cjelovite žitarice. U današnjoj salati odlučila sam se za tjesteninu od integralnih žitarica, pira i crvene leće nabavljenih u dućanu zdrave hrane, korjenasto povrće - mrkvu i pastrnak te avokado i sir.

Mala riznica zdravlja

I pir i leća sadrže malu riznicu zdravlja; dosta proteina, nezasićenih masti, vlakana, bogati su vitamina A, C i skupine B te mnogim mineralima, a imaju i snažno antioksidativno djelovanje. I što je važno, dugo će vas držati sitima i punog želuca. Skupina namirnica koje će također u hladne dane dodatno pomoći toplini tijela je pirjano korjenasto povrće, pa stoga na maslinovu ulju pirjam mrkvu i pastrnak i sve miješam u bazu od tjestenine.

Zašto avokado?

Avokado mnogi nutricionisti svrstavaju u skupinu najzdravijih namirnica, od njega se brzo može spraviti namaz, umaci, a meni je najukusniji samo narezan na kockice u raznim salatama. Tako najbolje osjetim svu njegovu punoću i kremasti okus. Iako je bogat mastima, ovaj je plod veliki bonus zdravlju. Omega-3 masne kiseline koje sadrži čuvaju zdravlje srca, ali i liniju jer su istraživanja pokazala da će pola avokada u vrijeme ručka dati osjećaj sitosti pa nema nekontrolirane potrebe za grickanjem brzinskih međuobroka. Kažu i da stimulira rad mozga i umanjuje stres, može li bolje? Kao šestu boju dodajem malo svježeg domaćeg bijelog sira škripavca, sve posipam sjemenkama suncokreta i začinim sokom od limuna.

Obilje savršenih i punih okusa i veselih boja na tanjuru za sumoran i hladan dan.

Teme
Linker
17. studeni 2021 20:20