Čokolada je zdravija što je tamnija, odnosno što je u njoj veći udio kakaa.
 Foto: Istock
slobodno navalite

11 razloga zašto bismo češće trebali uživati u kakau

12. ožujak 2019.
Kakao i tamna čokolada obiluju flavanolima, oblikom flavonoida, biljnih tvari koje imaju protuupalne i antioksidativne učinke.

Sirovi kakao, u zrnu, komadićima ili u prahu, po svojim nutritivnim svojstvima smatra se jednom od najhranjivijih namirnica na svijetu. Ako jedete tamnu čokoladu, provjerite da sadrži 70 i više posto kakaa.

Evo zašto biste ga trebali češće konzumirati:

1. Kakao je namirnica koja ima najveću koncentraciju antioksidansa (više nego crno vino, zeleni čaj, sjemenke acai i goji bobice - zajedno!).

2. Ima visoku koncentraciju magnezija koji neutralizira toksine, jača kosti i zube, opušta živce i doprinosi sprječavanju nakupljanja kiselina.

3. Sadrži željezo koje trebamo kako bismo održali našu krv zdravom.

4. Sadrži krom moji pomaže pri održavanju ravnoteže šećera u krvi i u čišćenju jetre od alkohola.

5. Bogat je i cinkom koji ima ključnu ulogu u imunološkom sustavu te je važan za jetru, gušteraču i kožu.

6. Poboljšava kognitivne funkcije i pamćenje, a isto tako može pomoći u sprječavanju Alzheimerove bolesti.

Foto: Istock
Kakao čuva naš organizam od slobodnih radikala, ublažava stres i depresiju, štiti od bolesti srca i krvnih žila...

7. Velik je izvor sumpora koji pomaže jetri i gušterači u njihovim funkcijama, daje sjaj kosi te jača nokte.

8. Kakao je odličan izvor vlakana koja, osim što produžuju osjećaj sitosti, također snižavaju razinu kolesterola i pospješuju probavu.

9. Daje mnogo energije i pomaže u borbi protiv umora.

10. Sadrži fenilalanin, sastojak koji poboljšava raspoloženje, oslobađa endorfine i neurokemijske spojeve važne za raspoloženje. Smatra se i afrodizijakom.

11. Oslobađa serotonin, odnosno 'hormon sreće'. Vjeruje se da je upravo ova neurotransmiterska kemikalija itekako odgovorna za naše raspoloženje, opuštenost i nepresušni optimizam.

Teme
Linker
02. studeni 2022 21:56